Hallo Laurens,
Die 200 watt lijkt mij ook idd een mooie ondergrens, helemaal mee eens.
Ik heb er glas/carbon symetrische rotorbladen op, dat had de vorige eigenaar al direct gedaan.
Die franse motoren van Cyclon zijn erg goed en mooi (ik heb er een gehad voor in een zwever, Jamara Titan=Cyclon) De pech is dat BMI ze in de Benelux verkoopt voor absurde prijzen...(tussen de 100 en 150 euro)
De AXI 2814-10 heeft een kV 1600; da's aan de krappe kant of ik moet 5 of 6 extra tandjes op het rondsel hebben...De AXI's zijn wel superdegelijk en kunnen zonder probleem op de grens van hun specificaties langdurig werken. (ongeveer 75 euro)
Torcman heeft speciaal voor de Eolo een buitenlopertje ontwikkeld, deze zijn helaas ook vrij duur en moet nog zelf gewikkeld worden. (ongeveer 130 euro voor een bouwpakket)
Een Mega 22-10-5 (binnenloper) heeft een kV van 2400 is een 350 watt motor en weegt maar 100 gram...en zijn ook niet zo gek duur! Dat zou wel eens een goede keus kunnen zijn. (ongeveer 70-80 euro)
De Mega 22-20-2 heeft een kV van 2800 en kan zo'n 700 watt aan, weegt 165 gram. (ongeveer 100 euro)
Een Jeti Phasor 15-3 lijkt ook geschikt met kV 2100, en ongeveer 350 watt bij een gewicht van 140 gram. (ongeveer 80 euro)
Ik vermoed dat het toch richting de Mega 22-10-5 gaat, ook omdat deze precies de montagematen van een speed600 heeft.
De Orbit's van Plettenberg zijn zeker geen verkeerde motoren, maar net als de AXI's hebben ze een vrij lage kV...dan moet er toch met het rondsel geexperimenteerd worden...
Afijn we gaan er fijn nog even een nachtje over slapen.
@Marco: als het zover is zal ik zeker even overleggen, alvast bedankt voor het aanbod.
Hans