Jurriaan zit blijkbaar weer aan het kerst diner...
De plug is het origineel waarvan je een mal maakt om er, in dit geval, een kap in te lamineren. Da's erg veel werk voor één kap.
Als je de kap van schuim maakt, kun je de glasmat en epoxy direct op het schuim aanbrengen, werk zuinig met de hars anders wordt het zo'n kliederboel en schuur je je gek...
Breng nat in nat twee of drie laagjes glasweefsel aan, afhankelijk van welke dikte je gebruikt en laat het uitharden.
Hoe netter je werkt, des te minder hoef je te schuren en plamuren.
Als de buitenkant naar je zin is, peuter je het schuim er voor een deel uit (een deel zou ik laten zitten als drijfvermogen, voor als je de kap eens verliest...) en poets je de restanten eraf met aceton op een doekje, niet te veel anders lost alle schuim op.
Knip de kap op maat voor de romp en klaar ben je.
Als je de houten randen, waar de kap op past ook in epoxy zet, kun je de kap gewoon met tape op z'n plaats houden, dat doen bijna alle electrovaarders.
Groeten, Jan.
jurriaan,
toch nog een paar onduidelijkheden: wat is de 'plug'?
en als ik eenmaal dat stuk schuim in de goede vorm heb, en daar overheen glasvezel doe (ik wil de laatste stap overslaan) hoe krijg ik dat er mooi af als het droog is, zonder dat er schuim aan blijft zitten? ik wil het dan nl gewoon gaan schuren.
en. hoe kan ik de kap het best vastmaken aan de romp? op de tekening staat dat ik iets moet maken wat ik er in kan klikken, maar werken boutjes ook? of misschien is er natuurlijk iets anders wat beter werkt...
maurits