Lampenset met een Spektrum DX3E

Discussie in 'Bouwtips rijdende modellen' gestart door FT Dude, 27 sep 2011.

  1. FT Dude

    FT Dude

    Lid geworden:
    21 sep 2011
    Berichten:
    84
    Locatie:
    Zuid holland en Utrecht
    hallo allemaal,

    Ik ga deze lichtset kopen voor op een Spektrum DX3E met een SR300 DSM ontvanger.
    Ik weet dat het 3e (aux) kanaal vrij is en te gebruiken is voor een lichtset, maar kan je de bovengenoemde lichtset bedienen met de aux knop op de DX3E? Kan je deze lichtset überhaupt gebruiken met deze ontvanger?
    Ik weet niet of de 7cell 8.4V 3000MAH accu een rol mee speelt.
     
  2. SamP

    SamP

    Lid geworden:
    5 jan 2010
    Berichten:
    319
    Locatie:
    De Kempen
    Hoi, ik heb zelf een DX3S hierbij kan je helaas het derde kanaal alleen worden gebruikt in combinatie met de stuurinrichting en is dus niet vrij te bedienen. Ik denk dat dit bij de DX3E niet anders is. De ontvanger is hierbij niet van belang.
     
  3. Zillion13

    Zillion13

    Lid geworden:
    13 jun 2011
    Berichten:
    480
    Locatie:
    Belgium - Brugge
    Ik heb de kleine broer van deze lichtset zitten. Heb dat gewoon op de batt. aangesloten op men ontvanger.

    heb een 2kanaals zender-ontvanger.
    Maar als je een kanaal vrij hebt kan je het niet bedienen. Het is gewoon alles aan / alles uit d.m.v. het stekkertje al dan niet in te steken.
     
  4. FT Dude

    FT Dude

    Lid geworden:
    21 sep 2011
    Berichten:
    84
    Locatie:
    Zuid holland en Utrecht
    Bedankt voor de info :wink:.
    Wel jammer dat het niet kan.
    De voltage van de accu die ik heb zorgt er toch niet voor dat de leds binnen de kortste keren kapot gaan?
     
    Laatst bewerkt: 28 sep 2011
  5. FT Dude

    FT Dude

    Lid geworden:
    21 sep 2011
    Berichten:
    84
    Locatie:
    Zuid holland en Utrecht
    Welke zender met welke ontvanger zou dit als functie wel kunnen ondersteunen? (liefst een spektrum model)
    Sorry voor 2e post ging even wat fout. ik wilde mijn vorige editen. (ik ben nieuw op dit forum)
     
  6. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
  7. FT Dude

    FT Dude

    Lid geworden:
    21 sep 2011
    Berichten:
    84
    Locatie:
    Zuid holland en Utrecht
    Hoe werkt dat dan precies?
    Sluit ik dan de lichtset (die ik ga kopen) aan Turnigy Receiver Controlled Switch. Die switch zit dan in het 3e kanaal en via het digitale menu van de DX3C zet je een aux optie om, waardoor de lichten aan en uit kunnen gaan.
     
  8. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    je zal nog steeds een vrij kanaal moeten hebben, op je zender en ontvanger.

    In het vrije kanaal op de ontvanger steek je deze module, en als dit kanaal over de 50% uitslag gaat zal de module worden geactiveerd en dus je light module gaan werken.Betekend wel dat er dan dus een mix functie op het vrije kanaal moet zitten , die de module aktiveerd,bv een heb een mix functie zitten op je gas kanaal , die is gekoppeld met het vrije kanaal, geef je meer dan 50 % gas , dan wordt de module geactiveerd...

    echter is de vraag je kan de module als aan schakelaar gebruiken en blijft dan permanent actief, tot dat de stick weer de neutraal stand bereikt? , en wordt dan weer aktief als je over de 50% heen gaat?
     
    Laatst bewerkt: 28 sep 2011
  9. FT Dude

    FT Dude

    Lid geworden:
    21 sep 2011
    Berichten:
    84
    Locatie:
    Zuid holland en Utrecht
    Erg bedankt voor de informatie jongens!;)
     

Deel Deze Pagina