lancia hms victory

Discussie in 'Historische Zeilschepen' gestart door johnny c, 23 nov 2022.

  1. johnny c

    johnny c

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    111
    Locatie:
    Huldenberg (B)
    20221123_152238.jpg 20221123_152212.jpg
    Hallo allemaal, bovenstaande bouwdoos heb ik van een vriend gekregen, zijn zoon had er ooit aan willen beginnen maar was het snel beu. Na jaren vond hij ze terug en wilde hij ervan af, ik heb ze aangenomen met het idee 'ik zal wel zien wat ik er mee kan'. Nu met dit pokkeweer de doos maar bovengehaald en geïnspecteerd, tot de conclusie gekomen dat er geen bouwbeschrijving bij is en ik denk ook dat ze niet meer compleet is
    Mijn vraag, is er iemand die eventueel deze sloep ooit gemaakt heeft en of die voor mij de bouwbeschrijving zou kunnen inscannen en doormailen, foto's van de bouw zijn ook welkom.
    Alvast bedankt
    johnny
     
    Jaques vindt dit leuk.
  2. Herby63

    Herby63

    Lid geworden:
    6 aug 2009
    Berichten:
    4.040
    Locatie:
    Brugge
    Dag Johnny,
    Ik bouwde dit model in 1999-2002.
    Alle plannen (4 bladen van 100 x 70 cm) en instructieboekje heb ik nog, alsook de spanten, spantdelen en hulpdek die weer verwijderd moeten worden.
    Ik heb echter niet zo'n grote scanner. En toen fotografeerde ik nog analoog, dus daarvan is het aanbod zeer beperkt.

    Kom je soms in de buurt van het Zuidstation tijdens de kantooruren? Dan kan ik het eens meebrengen naar Brussel.

    Ik zie op je foto's geen spanten en kiel. Op plan 4 kan je die zo nodig overtekenen op hout en zelf uitzagen of laten laseren.

    Succes alvast met dit project.

    upload_2022-11-23_18-9-5.jpeg
     
    TIMBERWOLF vindt dit leuk.
  3. Stephan Kertész

    Stephan Kertész

    Lid geworden:
    5 jul 2019
    Berichten:
    7.794
    Locatie:
    Ittervoort
  4. johnny c

    johnny c

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    111
    Locatie:
    Huldenberg (B)
    Hallo Herby,
    Mooi dat je dat zou willen doen, echter kom ik nooit in Brussel(laatste keer dat ik er ben geweest is al meer dan 30 jaar geleden).
    Met de plannen alleen zou ik al content geweest zijn. Als je ze zou willen verkopen en opsturen, graag. Indien niet, even goeie vrienden.
    @ Stephan, filmpje had ik ook reeds gevonden, hieruit had ik opgemaakt dat de doos niet compleet was. Maar toch bedankt.
    Gr
    Johnny
     
  5. Herby63

    Herby63

    Lid geworden:
    6 aug 2009
    Berichten:
    4.040
    Locatie:
    Brugge
    gelukzak :)
    Ook niet naar de kust in de nabije toekomst?
    Ik heb alvast een grote enveloppe gevonden waar ze mooi in kunnen.
    Het boekje heb je niet nodig?
     
    Scheveninger vindt dit leuk.
  6. johnny c

    johnny c

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    111
    Locatie:
    Huldenberg (B)
    Hallo Herby, ik heb je een pm gestuurd.
    grts Johnny
     

Deel Deze Pagina