Landelijke vaardag Amersfoort 4 september 2011 + inschrijven

Discussie in 'Schipperscafé' gestart door Puffin, 24 jan 2011.

  1. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.832
    Locatie:
    As,België
    hallo

    hier mijn foto filmpje van deze mooie dag


    gr raf
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  2. koentjuh1990

    koentjuh1990

    Lid geworden:
    11 jun 2008
    Berichten:
    998
    Locatie:
    Petten
    Lekker flotille:2gunfire:
     
  3. Puffin

    Puffin Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 dec 2006
    Berichten:
    5.806
    Locatie:
    Eck en Wiel
    Wel een beetje confronterend die gele boot. Tijd voor een nieuwe nickname:

    Power...boem...pete
     
  4. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.832
    Locatie:
    As,België
    hallo

    ik denk dat pete de lengte van de vijver verkeerd had ingeschat
    plots was het water op en was er een betonne kant aan het verhaal
    maar ik moet zeggen het ging wel in stijl dat moet je toch toegeven

    gr raf
     
  5. bol

    bol

    Lid geworden:
    30 apr 2002
    Berichten:
    736
    Locatie:
    poeldijk gem:_Westland
  6. Puffin

    Puffin Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 dec 2006
    Berichten:
    5.806
    Locatie:
    Eck en Wiel
    bol..... mooie foto's!!
     
  7. Puffin

    Puffin Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 dec 2006
    Berichten:
    5.806
    Locatie:
    Eck en Wiel
    We waren tevreden en dat blijkt!

    [​IMG]

    [​IMG]
    En van onze betere kant... VLNR De stapsteen malloten (groene tekst balkje)

    Maarten
    Roel (stapsteen malloot der 2e klasse)
    Lex
    Paul
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  8. FirstTimer

    FirstTimer

    Lid geworden:
    13 sep 2008
    Berichten:
    524
    Locatie:
    Salland
    Wat later dan de rest, mede door het nuttigen van wat grote M caloriën en cognac mijn luiken wel erg vroeg dicht gedaan.

    Bij deze wil ik ook allen bedanken voor hun aanwezigheid, mede door jullie is het fantastische dag geworden.

    Voor ons begon de dag al vroeg, zo rond 02:15 in de nacht wordt het wel erg onrustig in de tent, er kwam nogal wat wind opzetten met de nodige flits en donderwerk. Gelukkig na uurtje hadden we het overleefd. :banana::banana:.

    De volgende ochtend begon met een licht regenbuitje tegen het stof (er was blijkbaar 's nachts te weinig gevallen) en kon rond 10:00 begonnen worden aan een geslaagde dag.

    Zo, en nu nog wat foto's kijken, en dan gaan de luiken weer toe
     
    Laatst bewerkt: 4 sep 2011
  9. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Leuke foto's tot nu toe. Mijn Dolly staat er ook nog 2 keer mooi op, leuk om te zien. En ik zie dat ik nog wat gemist heb door iets na twaalven weg te gaan, maar de jongedame had gewoon echt geen zin meer. Normaal wil ze met ieder meisje spelen, en is ze bijna niet meer weg te slaan bij een nieuw vriendinnetje, maar gisteren had ze haar dag niet helemaal. Volgende keer beter, misschien heeft ze dan haar eigen bootje (iemand tips voor een leuk bootje voor een bijna 6-jarige? Moet dus niet te snel zijn, want dan is niemand op het water meer veilig...), dan is het ook meteen wat interessanter voor haar. Of ik had haar meer hotdogs moeten voeren, daar kreeg ze geen genoeg van. ;-)
     
    Laatst bewerkt: 5 sep 2011
  10. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    Rietzeiler?
    [​IMG]
     
  11. Puffin

    Puffin Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 dec 2006
    Berichten:
    5.806
    Locatie:
    Eck en Wiel
  12. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    Mooie plaatjes, ook belangstelling genoeg.
     
  13. xrz100

    xrz100

    Lid geworden:
    31 mrt 2009
    Berichten:
    65
    Locatie:
    Germany
    Schöne Bilder, nette Flotille, hat keiner Filme gemacht? Wo sind denn die???? :confused::confused:
     
  14. Powerpete

    Powerpete Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jun 2002
    Berichten:
    1.343
    Locatie:
    Bussum
    ondanks de gevaren schade toch een leuke dag gehad, lekker gevaren, en weer eens bij kunnen beppen met de rest..

    Jongens, bedankt voor de gedane moeite, en tot volgend jaar...

    Peet......................8)
     
  15. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.633
    Locatie:
    Betuwe
    Een paar foto's en een l*lverhaal van achter de schermen:
    Allereerst Maarten: dank voor (wederom) het nemen van dit initiatief!
    Veel werk, veel "geritsel en geregel" en ontzettend veel tijd die je er in steekt!

    Voor mij begon het op vrijdagochtend: tas inpakken, afscheid nemen van echtgenote, hup in de auto naar Amersfoort. Wachten op de marktkramen en de Dixie. Ondertussen maar een boot te water gelaten en lekker gaan varen, regelmatig onderbroken door telefoontjes van Maarten: "Hallo, hier het hoofdkwartier! Zijn de kramen er al?" "Nee, die zijn er nog niet... ik zit lekker te varen!" "Grommm.... Ze zouden er allang moeten zijn!" Idem dito met de Dixie. Toen die uiteindelijk kwamen de hele zwik uitgeladen. Vervolgens met Maarten naar het huis van zijn ouders. Happie eten met voortreffelijke bediening. Kan niet anders zeggen. Daarna naar zijn eigen huis. Sterke verhalen, Beerenburg en slap kleppen. Tot ongeveer 01:30. Slapen in een knalrose meisjeskamer. Ook een grensverleggende ervaring.
    Volgende ochtend 07:30 reveille, ontbijtje en weer naar het veld om de spullen die werden afgeleverd te bewaken. Ondertussen maar een begin gemaakt met het bouwen van marktkramen. Om 09:00 ging het overhemd al uit; het werd warm.
    Paul en Lex kwamen later op de ochtend en na wat verwarring over de uitgeleende tenten begon er een soort orde in de chaos te komen.
    Boten werden in de tent neergezet en rond 15:00 vonden we het welletjes; eerst even varen, en vanavond, als het wat koeler was, de rest in orde maken. De Chef (Maarten dus) vond dat een minder fijn plan, maar ja... als de medewerkers niet meewerken, wat moet je dan?
    Lex kon in alle rust zijn nieuwe creatie laten varen: de Lady Beale.
    Toppunt van "English delight", "Keep a stiff upper lip and those kind of things" compleet met "a pint of ale" op het dashboard en picknickmand achterin. Een plaatje!
    [​IMG]

    Daarna het diner: bestond uit spareribs die uitstekend smaakten.
    Vervolgens de laatste zaken in orde maken en toen: nachtvaren!
    Paul z'n nieuwe aanwinst: de Adolf Bermpohl met bijboot en op de achtergrond de RV-162 van mij.
    [​IMG]

    Maarten vond het nodig z'n nieuwe stoomfluit te testen, wat 's avonds een leuk plaatje oplevert.
    [​IMG]

    We kregen ook nog bezoek van een ander forumlid (naam vergeten... Sorry!!)met z'n Berlin. Mooie schuit met schitterende verlichting.
    [​IMG]

    Vergezeld van wederom wat Beerenburgers leverde ook dit een prima avond op, die rond 01:30 in de slaapzak eindigde.
    Nét in slaap, werder we echter ruw gewekt door Maarten: "Aankleden! Shitweer op komt!" De I-pad liet alleen maar rode vlekken zien die met een rotgang richting Amersfoort schoven. En ja hoor... Onweer in de verte, steeds dichterbij, wind nam toe totdat er schuimkoppen op de vijver te zien waren en het begon te plenzen. En dan zit je met z'n drieen in een partytent die met wel 8 haringen aan de grond staat... Enfin, hij vloog niet weg, waarschijnlijk door het inwendige gewicht van de spareribs en de Beerenburg.
    Rond 02:30 was de grootste ellende over; geen wind meer, alleen nog maar regen. Wederom plat gegaan.

    Om 08:30 stond de eerste gast al bij de tent. Geen M@illine dit jaar! (We hebben jullie gemist... Jammer!) Nog steeds regen, maar goed, er waren zat marktkramen, dus iedereen kon in ieder geval even bijkleppen, zoals hier:
    [​IMG]

    Powerpete liet even later zien wat het effect is van een paar stevige Lipopaketten die met +80 km/uur op een betonnen muur kletsen:

    [​IMG]

    Bergings-assistentie werd o.a. door Paul verzorgd. Met gevaar voor eigen leven hing hij over de rand van de brug, waarschijnlijk met een zware korting tijdens bij een volgend bezoek aan een bekende-modelbouwshop-in-het-midden-des-lands in het achterhoofd.
    Het resultaat:
    [​IMG]
    Een wat korter model. De tekst lijkt ook ingekort: waarschijnlijk heeft vroeger in kleine lettertjes op de neus, na het woordje "jippie" ook nog "splash" gestaan.

    Maar goed, Pete is ook niet kleinzielig: even later vloog het volgende lipo-pakket weer over het water:
    [​IMG]

    Bewoners van de wijk moesten daarna op zondag hun ramen lappen:
    [​IMG]

    In de loop van de dag werd het gelukkig beter weer. Er kon ook lekker gezeild worden, dankzij een lekker briesje.
    Ook een deel van het 8e Schellboote flottile was present, inclusief Christian, onze Duitse schipper. "Even" uit Frankfurt naar Amersfoort rijden om een dagje te varen... En dan, na 3 minuten varen, een schroef verliezen. Gelukkiig konden we hem aan een reserve-schroef helpen, zodat hij ook z'n accu's leeg kon stoken. Christian ook weer blij!
    De schepen van het "8e" werden regelmatig geïnspecteerd, zoals hier:
    [​IMG]

    Helaas misten we Harry, oftewel Kootstranovski. Die moest helaas een paar dagen daarvoor naar het ziekenhuis voor een operatie. Harry: we hebben aan je gedacht en zelfs 's avonds nog een glas op je gezondheid geheven! (ik weet niet meer of het het 7e of 8e was...)

    Kopenhagen heeft z'n kleine zeemeermin, Amersfoort heeft er 2:
    [​IMG]
    Leuk plaatje van 2 meiden die op de, voor deze vijver zo unieke "stapstenen" stonden.

    Wie we uiteraard ook niet moeten vergeten is de echtgenote van Maarten.
    [​IMG]
    Tja, sorry, niet de meest charmante foto, maar je was steeds zo druk met:
    koffiezetten, hotdogs maken, dochter zoet houden, zoon troosten, Maarten souffleren, weer koffie zetten, hotdogs maken, dochter troosten als ze door een modelboot was natgespetterd, Stapsteenmallotencrew van koffie/hotdogs/fris voorzien, enz enz enz... Op één moment kon ik je op de foto zetten, en dat was toen je zelf even een hapje tot je nam. Hartelijk dank voor deze verzorging!!!

    Als slot van de dag kregen we een mooie watervliegshow voorgeschoteld:
    [​IMG]
    [​IMG]

    Een mooi moment om afscheid van iedereen te nemen die weg wilde.
    Ons restte een terrein met gelukkig weinig afval, een partytent, 250 meter stroomkabel, marktkramen, dixie, dranghekken, tafels, banken, eigen modellen en andere zooi. Die moest "nog even" opgeruimd worden.
    Gelukkig zijn er altijd mensen die dan een handje helpen. Dank daarvoor!

    Toen alles van het terrein weg was bij Maarten thuis nog wat gedronken (doe maar cola deze keer... ik moet nog rijden) en vervolgens de terugreis in oostelijke richting aanvaard.
    Enigszins brak, maar met een goed gevoel kijk ik terug op het weekend Amersfoort.

    Volgend jaar????
    Ach, dan ben ik de spierpijn waarschijnlijk wel vergeten, evenals de rose slaapkamer...
     
  16. Puffin

    Puffin Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 dec 2006
    Berichten:
    5.806
    Locatie:
    Eck en Wiel
    Roel top verslag, thanks!!!!!!

    Goed nieuws en slecht nieuws.

    Het goede:
    Tja het eerste jaar sliep je in een andere kamer, dit jaar de roze. Dat houd in dat volgens de strenge afspraken hier thuis je volgend jaar in kamer 1 weer slaapt.

    Het slechte:
    Deze kamer is nu oranje, rood, wit, blauw. Volgens Pieter rondom de vlag.
    De kleuren zullen je aanspreken, echter de oppervlaktes..........(zonnebril)
     
  17. FirstTimer

    FirstTimer

    Lid geworden:
    13 sep 2008
    Berichten:
    524
    Locatie:
    Salland

    Ahum, en Roel maar vertellen dat hij kleuren blind is, dus al is de kamer leger groen dan ziet hij het nog niet ;)

    Houdt dat trouwens in dat Pieter volgend jaar mag genieten van een rose kamer ?
     
  18. Puffin

    Puffin Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 dec 2006
    Berichten:
    5.806
    Locatie:
    Eck en Wiel
    Ssssssssssst dat is volgend jaar pas....!

    Denk dat Roel selectief oost-indisch kleurendoof is.
     
  19. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Er was trouwens iemand die de binnenkant van mijn Dolly met interesse zat te bekijken, omdat hij net met dezelfde boot voor/met zijn zoon aan het bouwen was. Mocht die persoon hier ook meelezen, dan hoor ik het graag als hij nog vragen heeft en ik kan helpen.
     
  20. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Ik weet niet of dit ook mogelijk was, maar zijn er op zo'n dag ook boten waar geïnteresseerden uit het publiek mee kunnen varen? Zodat ze even kunnen proeven aan varen? We moeten natuurlijk wel mensen blijven trekken naar deze mooie hobby, nietwaar?

    Toen ik nog lid was van een vaargroep, werd er aan zo'n bootje gebouwd, daar konden dan de kinderen van leden die geen eigen boot hadden mee varen, of toeschouwers.
     

Deel Deze Pagina