Landen zonder landigsgestel

Dat was ik ;-)

Bij ons is er wel eens iemand gewond geraakt door het opgooien van een brandstof trainer, die niet goed schoon was vanonder

En ik heb bij een electro pusher schuimpie ook wel s iemand bijna zijn vingers zien verliezen

Zijn wel andere dingen natuurlijk, maar wel een puntje van aandacht.
Komt er geen vette troep op het punt waar je hem vastpakt met gooien, is er ook geen probleem natuurlijk

Altijd uitkijken inderdaad! Bij ons op de club vorig jaar ook een clublid naar `t ziekenhuis na aanraking met de prop op een flinke Saito... :( Je hebt helemaal gelijk dat bij deze kistjes de grip niet glad van de peut moet zijn. Maar daar kan je rekening mee houden met de plaatsing van de uitlaat of de manier van opwerpen.

De bok doet `t trouwens ook goed met vergelijkbaar huidige lenteweer: :mrgreen:

full

Groeten, Ramses

Laatst bewerkt door een moderator:
2013-01-29220758.jpg

deze gooi ik zelf op .
wel heb ik op mijn dx6I de drukknop van throttle cut vervangen door een tuimelschakelaar.dat werkt veel makkelijker .

deze me109f heb ik van tekening gebouwd .bij interesse stuur een pm met email .

ik vlieg hem met een 1,5cc maar met een 2,5cc is het een duiveltje .stabilo en kielvlak zijn van 4mm gemaakt ipv de voorgeschreven 3 .

Gaaf Serge!

Ik heb het zo gedaan in m'n DX6i, helicopter geselecteerd in plaats van acro en dan de throttle hold gebruikt om de motor-servo naar dicht te doen, vind die knop makkelijker te bedienen dan de throttle cut.

Heb gisteren 2 vluchten gemaakt! Echt spannend vergeleken bij m'n schuimpjes (het waaide ook behoorlijk), tijdens de 2e vlucht viel de motor helaas uit, kreeg hem niet netjes tegen de wind in naar beneden gezweefd, zo licht is dat ding. Uiteindelijk toch netjes aan de grond kunnen prikken.

brandstof heeft gewoon wat meer dan electro.
setup is lichter dan electro met accu in een 1 op 12 kistje .
het gepruts geeft wel wat sjeu aan de hobby .
ondanks dat electro makkelijker is en misschien goedkoper .(ik vergelijk dan wel goede motoren met goede electro setups )vind ik brandstof leuker .

Back