landinggestel voor acromaster en gemini .

• Topicstarter Topicstarter jona
  • Startdatum Startdatum
J

jona

Guest
hallo ,

weet er iemand van jullie waar ik een ander landingsgestel kan kopen voor de acromaster en gemini want vind deze toch wel wat zwak .

ideeen en voorstellen zijn welkom . :lol:

groeten jona

Heeft niemand een ander onderstel onder zijn AcroMaster geplaatst? of het bestaande landingstel aangepast?

Josv zei:
Heeft niemand een ander onderstel onder zijn AcroMaster geplaatst? of het bestaande landingstel aangepast?

In het algemene topic van gemini (of acromaster) spreken er een paar over dikker verenstaal...

Grtz Matanza

Yep, ikke.

3 mm fatsoenlijk verenstaal ipv 2.5 mm pb staal
Effe vechten in een bankschroef et voila.

Wielen opboren.

klaar.

Ik had er gewoon een alu onderstel van greatplanes onder geplakt, werkt prima, tikkie zwaarder maar vliegeigenschappen werden er niet minder van.

plotterwelt zei:
Leren landen is ook een optie. :lol: :lol: :lol:

Mvg Johan

Hehe :D

Als je op gras landt gaat dat landingsgestel gewoon niet lang mee. Is niet op de acro berekend qua sterkte.

tsoepie zei:
plotterwelt zei:

Mvg Johan

ben ik helemaal mee eens

Haha, mag ik hier uit veronderstellen dat we hier DE prefecte piloot gevonden hebben ???

Als je het landings gestel van een acromaster bekijkt dan zie je al direct dat dat niet van den stevigste is, als je dan altijd in gras moeten landen. Dan weet je dat dat ooit het eens zou begeven. Zeker bij een hardere landing. En geloof mij, ook al ben je "the best of the best" een harde landing ga je ooit eens maken....

dus tis beter da ge het vervangt en er iets steviger onder hangt.

Grtz Matanza

Matanza zei:
tsoepie zei:
plotterwelt zei:

Mvg Johan

ben ik helemaal mee eens

Haha, mag ik hier uit veronderstellen dat we hier DE prefecte piloot gevonden hebben ???

Als je het landings gestel van een acromaster bekijkt dan zie je al direct dat dat niet van den stevigste is, als je dan altijd in gras moeten landen. Dan weet je dat dat ooit het eens zou begeven. Zeker bij een hardere landing. En geloof mij, ook al ben je "the best of the best" een harde landing ga je ooit eens maken....

dus tis beter da ge het vervangt en er iets steviger onder hangt.

Grtz Matanza

De perfekte pilot is wel wat overdreven. 8)
Er zijn er een boel piloten die beter en mooier vliegen kunnen.

Maar met het landen van een model in wat voor grote en gewichts klasse heb ik geen probleem. :lol:

Een Acromaster met zijn 1000 gram is geen zwaar model en die kan je zoals de Duitser zegt "butterweich" landen.
Als ik de video´s van v.d.Vecht bekijk met de Acromaster staat die binnen 5 meter.

Als Ik er nog gebruikt een tegen kom koop ik er misschien ook nog een omdat hij zeergoed 3D vliegt.

Mvg Johan

Ik heb dit bij Niek gezien en hem het advies gegeven om met een heel klein beetje gas erop binnen te komen voor de landing. Je kan dan het model veel beter langzaam maken en uithongeren vlak voor de landing waardoor je met minimale snelheid het model aan de grond zet.

Bij brandstof modellen zet je immers de motor ook stationair en niet helemaal uit wat de meeste electrovliegers doen. Die draaiende prop remt vele malen beter dan een stilstaande.

Ik heb het landingsgestel vervangen door 6 mm koolstof buis, dit werkt goed en is veel steviger.

Mvg,

Daniël.

Heb een servostangetje tussen de twee wielpoten gesoldeerd en dit scheelt al een hoop,kunnen landen of nie maakt geen verschil de mijne zakt al door zijn poten met het originele stel als ik hem gewoon op de grond plaats 8O
Maar ja,degene die denken dat het aan de piloot ligt maar zelf geen dergelijk toestel hebben kunnen dit natuurlijk nie weten he :roll:

hallo , kunnen jullie der geen foto's opzetten van de aanpassingen die jullie gedaan hebben dat zal voor vele veel meer begrijpelijker zijn .

alvast bedankt voor jullie reacties , en inderdaad foto's zeggen meer dan tekst hé , dus foto's van jullie aanpassingen zijn steeds welkom .

Back