lang geduurd maar eindelijk bijna zover

Discussie in 'Ornithopters' gestart door Theo Coenen, 29 mrt 2003.

  1. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    de eerste versie van de nieuwe Gearbox van Flappy is bijna klaar. Hier alvast een foto als teaser.
    [​IMG]
     
  2. Joost

    Joost

    Lid geworden:
    20 aug 2002
    Berichten:
    3.272
    Locatie:
    Veldhoven
    hmm, ziet er zo niet gek uit.

    dezelfde 'specs' als de parkhawk? vertraging 1: ???

    en hoe hoog is je gearbox? (mooie behuizing trouwens ;))


    o, en die 'coffee'mok, zit daar koffie in? of heb je je motortje daar laten inlopen :wink: :wink: :wink:
     
  3. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Vertraging is van originele parkhawk onderdelen gemaakt, overbrenging ongeveer 1:97.

    Hoogte van de gearbox is dacht ik ongeveer 10 cm vanaf onderkant tandwiel tot de bovenzijde van de schouderjuks.

    Een gedeelte van die behuizing is gesponsort door iemand uit Wissekerke.

    En ja die Coffee mok zat verse koffie in was redelijk vroeg toen ik de foto maakte.
     
  4. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    vandaag tot nu toe al zeer goede vorderingen gemaakt. Aan een zijde het complete mechaniek klaar en uitgetest en ja het werkt. Ook met die grote lap vleugel eraan. Nu zo snel mogelijk de andere zijde maken en de bevestiging aan de achterzijde maken zodat ik zo snel mogelijk de gehele vleugel kan testen.
     
  5. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    De complete vleugel van flappy en de aandrijving is klaar. Ik heb nu al 2 volle accu's erdoor gedraait om te kijken of alles sterk genoeg is en tot nu toe blijft alles heel. Morgen eens gaan nadenken over hoe de staart aan de rompbuis gemaakt kan worden en alle aansturingen te maken zijn.

    Helaas zal het gewicht van flappy aan de hoge kant uitkomen. Ik zit nu al op 275 gram
     
  6. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Foto's / filmpje's !!
     
  7. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    wordt aan gewerkt alleen nog uitvinden hoe ik bewegende beelden in die PC gestopt krijg
     
  8. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Op speciaal verzoek enkele (slechte) foto's.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    Filmpje volgt zodra ik er achter ben hoe ik dat met die camera moet doen of zodra ik iemand zo gek vindt om die opnames te maken
     
  9. Joost

    Joost

    Lid geworden:
    20 aug 2002
    Berichten:
    3.272
    Locatie:
    Veldhoven
    wat heb je als 'arm' gebruikt, blokjes?

    met 'arm' bedoel ik zo'n ding, ben de naam ff kwijt :oops: :
    [​IMG]
     
  10. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Inderdaad Alu blokjes.
    De as is een stuk PBstaal van 8 mm en daar zitten aan beide zijden aluminium blokjes op met enkele mm naast de as een m3 boutje erdoorheen waar een M3 kogellink op zit. De blokjes zijn met een M3 boutje geborgd op de as.

    Let wel alleen de tandwielen zijn origineel Parkhawk onderdelen de rest is zelf gemaakt en verdient eigenlijk een betere afwerking maar dit kan wachten todat Flappy heeft laten zien dat hij wil vliegen.

    Ik zal morgen met een beter camera en beter licht enkele nieuwe foto's maken en op mijn site zetten.
     
  11. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

  12. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Werkt nie...

    "Unable to download appropriate decompressor"
     
  13. Jorrit

    Jorrit

    Lid geworden:
    19 aug 2002
    Berichten:
    4.034
    Locatie:
    Almere
    Zelfde probleem hier.. Requesting codec... Unable to download codec...
     
  14. Joost

    Joost

    Lid geworden:
    20 aug 2002
    Berichten:
    3.272
    Locatie:
    Veldhoven
    Theo, moet je toch maar even dat orginele grote .avi bestand bewerken en dan opslaan als mpg bijv. dat kan iedereen afspelen.

    die wma file die jij mij gestuurd hebt, kan ik ook niet bewerken... (stomme microsoft files)
     
  15. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    ok probeer em te veranderen
     
  16. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

  17. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Ziet er interessant uit .. :D

    Als je met start-stop door het filmpje heen hinkeld, zie je de vleugel ook mooi verbuigen. Of zou dat de traagheid van de camera zijn?

    Bij jou is het in iedere geval gelukt om meerdere accu ladingen te flapperen en de handel heel te houden.
     
  18. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Denk dat dat de traagheid van de camera is en het filmpje is ergens per ongeluk door mij verkeerd bewerkt en versneld.Kijk maar in het begin naar de klok op de achtergrond. Zodra ik eraan toekom zal ik een nieuw filmpje maken.
     
  19. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    [​IMG]



    [​IMG]

    Flappy is dus klaar voor de eerste testen.
     
  20. Jorrit

    Jorrit

    Lid geworden:
    19 aug 2002
    Berichten:
    4.034
    Locatie:
    Almere
    Hoe gaat het eigenlijk met de Flappy import acitiviteiten van P van M.com?
     

Deel Deze Pagina