Lange of korte sticks ?

• Topicstarter Topicstarter steven.
  • Startdatum Startdatum
S

steven.

Guest
Hello, ik heb een vraagje, op bijna alle zenders kan je de lengte van de
sticks aanpassen, nu vroeg ik mezelf af wat nu eigenlijk het beste vliegt,
waarschijnlijk moet je dit zelf aanvoelen, maar hoe vliegen jullie met
de sticks ?

Groeten
Steven 8)

Niet te lang. Je maakt nogal wat kilometers anders, en kan dan minder snel reageren.

Zo denk ik er in ieder geval over.

Bij mij zitten ze ook helemaal in gedraaid. Anders lijkt et wel of je in de pap staat te roeren met die lange stengels. :P

ligt eruiteraard aan hoe je ze vasthoud, als je duimen vliegt is het het meest logisch dat je korte sticks gebruikt, anders gaat je duim in "ergonomisch niet ervoor ontworpen toestanden" :D

daarintegen als je de sticks vasthoud of pult vliegt dan zijn lange sticks weer fijn.

ik persoonlijk ben ook een duimenpiloot, dus stickjes in de kortste stand

Ik heb eens n keer met neckstrap en met de sticks tussen duim en wijsvinger gevlogen, maar op een of andere manier was dat veel vermoeiender dan gewoon die zender vasthouden en met je duimen vliegen.

met duim en wijsvinger, zeg maar "knijpend in de sticks" stuur je wel veel preciezer.

zeker als helipiloot heb je er baat bij, je duim kan nu eenmaal niet zo fijn recht naar beneden.

ik heb leren vliegen vliegtuig met duimen, en ben bij heli maar doorgegaan zo, maar als ik het over mocht doen stuurde ik toch liever duim en vinger

Vliegtuig of heli maakt niet uit, ik gebruik de korte sticks en stuur met duim en wijsvinger knijpend in de stick zoals Gerard zegt.

Wel wil ik eens met die MPX EVO kijken of het ergonomisch beter is als ik de sticks schuin kan zetten waardoor de afgelegde weg voor de duim beter uitkomt. Ik denk namelijk dat als je de sticks 45 graden kan verdraaien dat dit ergonomisch beter is voor iedereen.

bij mij is het de standaard sticks op de max lengte en tussen duim en wijsvinger.
het zorgt er voor dat je minder gouw alle controls op de stick die je beweegt aanstuurd bijvoorbeeld als je rol en nick op een stick hebt en je wil alleen nick geven en je geeft ook een klein beetje rol.
dit kwam me nog al veel voor met vliegtuigen voor ik met duim en wijsvinger ging vliegen nu met die manier minder last er van

Met vliegtuigen vlieg ik met de duimen.
Heli vlieg ik met langen sticks uit de pult, tussen drie vingers.
Zo kom ik ook niet in de war, waar ik mee vlieg. :wink:
Alleen heb je dan twee zenders nodig.

Fr@

Ik stuur met m'n mond :lol: ( Zie man in kassa met skywachter)

Maar inderdaad, met korte sticks kan je preciezer sturen.
Kijk maar naar die stickzenders bij de "autojongens" een beetje topmodel zender heeft hele korte stiks!
afb18786.gif

Misschien kan je het een beetje zien.. ze zijn heel kort.

linh
als je grootere sticks hebt kun je veel kleinere stick beweegingen maken maar omdat de meeste rijders de boel in de handen houden is het ergonomieser om korte sticks te heben

Ff off-topic, maar de meeste autorijders rijden wel met een wielzender en niet met sticks ... Veel intuitiever en preciezer voor de wagens.

Heerlijk onzin verhaal, Tjaf. De 2 meest dominerende rijders van de afgelopen 15 jaar, David Spashet en Masami Hirosaka (Samen goed voor een dozijn wereldtitels!) rijden met sticks!

De hele discussie lange sticks, korte sticks, duimen of vingers, pult of handzender, mode 1 of 2 en ook wiel of stick zender voor de rijders, het komt uitsluitend aan op wat voor jezelf het beste werkt.

Mja, daar zegt ge het, 15jaar geleden. Tegenwoordig daarentegen :p

RC Car Action van enkele maanden geleden heeft een review gedaan van 10 high end controllers voor auto's waarmee veel top wedstrijdrijders rijden. Allemaal wielzenders.

En als ik gewoon om me heen kijk, zie ik tegenwoordig toch nog weinig mensen met sticks rijden hoor. Maar er zullen er zeker nog zijn. Ik denk alleen niet dat het de meerderheid is.

Maar zoals ge zegt, wat voor u het beste werkt.

Gisteravond in de winkel eens zitten spelen met de Multiplex royal Evo zender en de verstelbare sticks. Ik ben rustigaan de sticks gaan verdraaien totdat dit lekker aanvoelde met sturen. Ook met enkele anderen in de winkel staan praten over deze optie, en hun hebben ook eens gekeken of dit makkelijker was. En zo kwamen we allemaal tot dezelfde conclusie dat dit wel makkelijk zou zijn. Ook het tegen de duim en vinger insturen lijkt dan makkelijker te gaan.

ik vind de evo voor de "enkel duimen" piloten al helemaal niet fijn, ze hebben mooi van die "deukjes" gemaakt bovenop de sticks, maar die zijn weer spiegelglad :)

Back