Jup met de 60a als je een beetje rustig rijd en tussen door 2a3 minuutjes pauze neemt haal je de 40 50 wel dat was wel met een 2wd short course dus dat is wel een factor waar je rekening mee moet houden, weerstand.
Edit : die set heb je ook nog met de 9t motor , die is sneller dan de 13.5t , de 13.5t is wel erg langzaam vergeleken met wat je nu hebt
Goed om te horen. Het snelheidsverschil tussen deze motoren, hoe wordt dat herkend? of is dit enkel empirische data? Ik kan me voorstellen dat de maximale hoeveelheid Watt, welke een motor kan opnemen, een goede maat zou zijn voor kracht en/of snelheid. Als ik hier lager mee ga zitten dan zou hij dus weliswaar trager maar ook zuiniger zijn. Of heb ik het fout?
Wat ik dus graag zou willen weten is wat mijn huidige wattage in mijn setup is. Het enige wat ik weet is dat het een 3300kv motor is met een 75A (volgens het boekje) Esc.
Novatech High Speed HSP Brushless Electric 70A ESC for Electric Cars, Buggies,Trucks hier staat echter 70A vermeld.
Ik zou het fijn vinden als ik wat uitleg krijg betreffende de regels tussen esc en motor, gewoon voor de duidelijkheid. waar moet ik op letten wanneer ik zelf kies voor een motor/esc (Ik denk dat ik jullie raad op ga volgen en een set koop, echter ben ik nieuwsgierig wat wel en niet mag als je ze zelf combineert).
Wat mag wel of niet:
Zwaardere motor (amp) op lichte ESC (7,2/7,4v/50000mah normal C)
Zwaardere ESC op lichte (amp) Motor (7,2/7,4v/50000mah normal C)
Of maakt dit niet uit en is de zwakste schakel de uiteindelijke snelheid/kracht? Ik hoop dat ik dit duidelijk heb verwoord.
jep, met mijn Ezrun 60a en 4000kv motor in mijn Slash 2wd haal ik de 40 minuten ook wel, tenzij ik met mijn paddles op het strand ga rijden dan is het in een kwartier gebeurd
Ook dit is interessant. Wat is de reden dat de accu op het strand sneller leeg is? Heb je met paddles op het strand meer grip dan standaard wielen op asfalt?
Laat ik duidelijker zijn. Wanneer gaat de accu eerder leeg.
Bij hoge grip of bij lage grip. Je zou toch zeggen dat als de motor echt moet trekken (hoge grip) dat de accu sneller leeg is.
Dank voor alle antwoorden. Het wordt me steeds duidelijker.