Langere vliegtijd ?

Zijn er nog manieren om een langere vliegtijd te krijgen zonder dat je een zwaardere accu moet plaatsen?

Bijv ideale toerentaal /pitch combinatie?

En zo ja hoe doen we dat?
 
je kan eventueel ook een prop nemen met een kleiner spoed, maar minder gas geven werkt het beste
 
Grotere rotordiameter, met een lager toerental, een op dat lagere toerental aangepaste overbrenging, en optimale rotorbladen (halfsymmetrisch als die te krijgen zijn) en je komt een heel eind....

Dan nog de vliegstijl: hoe zuiverder je vliegt en hoe kleiner de stuuruitslagen zijn, m.a.w. hoe minder energie je verspilt aan onnodige vliegbewegingen, hoe beter.
In plaats van hooveren, rondvliegen met de minimale pitchsetting waarmee je op hoogte blijft scheelt ook een hoop.
Onder omstandigheden maakt vorm/gewicht van canopy of romp ook nog wat verschil.

Groet, Bert
 
zou je op een trex 450 sport zo die halfsymetrische bladen kunnen zetten en dan al besparen op energie zonder verdere aanpassingen? Of kan dat niet?
 
zou je op een trex 450 sport zo die halfsymetrische bladen kunnen zetten en dan al besparen op energie zonder verdere aanpassingen? Of kan dat niet?

Ja, dat kan, maar dan heb je geen optimale besparing en daar moet je niet teveel van verwachten. Je zult ook minimaal op zoek moeten gaan naar het optimale toerental, optimale pitch, optimale tandwielverhouding en eventueel optimale rotordiameter. Dan moet je nog steeds gen wereldschokkende resultaten verwachten. Een minuutje of twee aan hoovertijd is denk ik het maximaal haalbare.
Er zit met halfsymmetrische bladen meer winst in de vliegeigenschappen als je er bijvoorbeeld een romp omheen gehangen hebt.

Groet, Bert
 
kan, ze geven meer + lift, dus met minder pitch te vliegen=minder verbruik=langer vliegen. rpm kan er ook mee omlaag. paar tandjes omlaag met de pinion. iets lagere th curve en dan kan je nog langer vliegen.

325mm halfsymmetrische bladen zijn gewoon te krijgen, SpinBlades maakt ze.

Vooral rustiger vliegen geeft je de meeste wind. een maat van me vliegt met een 600esp in een schaalromp, op 20c 5000 pakketen, na 8 minuten heeft ie nog zoon 35 procent over in de accu.. terwijl ik met t 3d vliegen, met een veel lichtere heli(550, gestretched naar 600)en een 12s setup(2650 pakketten= meer w/h) blijf steken bij 4:30, hooguit 5, en dan nog tegen de 20 procent over.. vliegstijl ga je het meeste merken. samen met wat lagere toeren.
 
Laatst bewerkt:
Back
Top