Harry van Melick
PH-SAM
Omdat we hier, op ons 'Vintage Forum' overspoeld worden met bouw-verslagen heb ik er even over nagedacht of het wel zin heeft om hier het bouwen van de Lanzo Racer te plaatsen.
Ja dus.
Ironie schakelaar "uit".
Het landingsgestel is reeds gereed.
Ik ben nu begonnen aan de vleugel, hiervoor heb ik een wat afwijkende en omslachtige methode en gekozen.
Doordat het profiel aan de onderzijde zeer sterk gewelfd is, is de afstand onderzijde bouw-plank tot onderzijde hoofdligger zo'n 12 millimeter is leek mij de vleugel op de hoofdligger te bouwen geen optie.
In Amerikaanse 'building reviews' wat gezocht en hier de methode gevonden die ik, met wat aanpassingen ga gebruiken.
Elke rib wordt tussen 4 houten blokjes uitgericht en nadat alles klopt wordt de rib met 4 drupjes houtlijm op de houten blokjes gefixeerd. Als de vleugel ruwbouw klaar is snij ik de ribben met een scheermesje weer los.
Ja dus.
Ironie schakelaar "uit".
Het landingsgestel is reeds gereed.
Ik ben nu begonnen aan de vleugel, hiervoor heb ik een wat afwijkende en omslachtige methode en gekozen.
Doordat het profiel aan de onderzijde zeer sterk gewelfd is, is de afstand onderzijde bouw-plank tot onderzijde hoofdligger zo'n 12 millimeter is leek mij de vleugel op de hoofdligger te bouwen geen optie.
In Amerikaanse 'building reviews' wat gezocht en hier de methode gevonden die ik, met wat aanpassingen ga gebruiken.
Elke rib wordt tussen 4 houten blokjes uitgericht en nadat alles klopt wordt de rib met 4 drupjes houtlijm op de houten blokjes gefixeerd. Als de vleugel ruwbouw klaar is snij ik de ribben met een scheermesje weer los.