lanzo record breaker

SK3 3542 - 800 kV http://www.hobbyking.com/hobbyking/..._Brushless_Outrunner_Motor_EU_Warehouse_.html
Op 3S 3700 mAh

Waarom zou deze niet werken op 3S ?

Met een 14x6:
Static Thrust: 2188 g
Revolutions*: 6784 rpm
Stall Thrust: 1978 g
Pitch Speed: 62 km/h
Motor @ Maximum
Current: 39.10 A
Voltage: 10.19 V
Revolutions*: 6784 rpm
electric Power: 398.4 W
mech. Power: 330.2 W
Efficiency: 82.9 %
est. Temperature: 49 °C

Met een 13x6:
Static Thrust: 1922 g
Revolutions*: 7106 rpm
Stall Thrust: 1613 g
Pitch Speed: 65 km/h
Motor @ Maximum
Current: 32.23 A
Voltage: 10.35 V
Revolutions*: 7106 rpm
electric Power: 333.5 W
mech. Power: 282.8 W
Efficiency: 84.8 %
est. Temperature: 42 °C

Met een 14x5
Propeller
Static Thrust: 1934 g
Revolutions*: 6986 rpm
Stall Thrust: - g
Pitch Speed: 53 km/h
Motor @ Maximum
Current: 34.78 A
Voltage: 10.29 V
Revolutions*: 6986 rpm
electric Power: 357.8 W
mech. Power: 301.0 W

Met een 13x5:
Propeller
Static Thrust: 1683 g
Revolutions*: 7284 rpm
Stall Thrust: - g
Pitch Speed: 56 km/h
Motor @ Maximum
Current: 28.43 A
Voltage: 10.44 V
Revolutions*: 7284 rpm
electric Power: 296.7 W
mech. Power: 254.1 W
Efficiency: 85.6 %
est. Temperature: 38 °C

Stallsnelheid zal liggen rond 23 km/u. x2,5 à 3 voor de max pitch speed (marge) is +/- 60-70 km/u

Persoonlijk zou ik voor de 13/6 of 14/6 prop gaan.
Verondersteld natuurlijk dat je hem rond de 2000-2200 gram krijgt, maar als ik kijk hoe proper je bouwt zal dit geen probleem zijn.

waar haal je die data vandaan?
bij de specs van de motor staat er 4-5s... daarmee...
maar nu ziet dit er idd wel al beter uit.

zou idd zoiets kunnen worden 40amp regelaar zal mss wat krap worden. een 50/60 is wel mogelijk

bedankt al in ieder geval

gestart met de onderdelen voor het landingsgestel:

alle delen geplooit volgens tekening, daarna koperdraad errond en gesoldeert.
de 2 delen aan elkaar zetten doe ik op de romp zelf, dan kan ik het hopelijk beter positioneren.

P1040632.JPG

P1040633.JPG

dan de liggers gemaakt voor de vleugel( de schuine kanten mochten langer, maar er zitten er toch zoveel in, de sterkte zal hieronder niet lijden denk ik!

P1040636.JPG

P1040634.JPG

het middendeel hier gelijmt, nu laten drogen, avondles geven, en vanavond de onderste 2 lijmen.

P1040637.JPG

Ik dacht, eens kijken of er misschien toch niet ongemerkt nog vordering in de Cassutt zit, maar ik zie dat je hier mee bezig bent. :p

Dit is zo ongeveer het andere eind van het rc-modelvliegspectrum, maar net zo mooi.

Zier er erg goed uit allemaal, succes! :yes:

jan.

Haha, ja Jan, er werd wat gelachen op de club over bouwprojectjes en de record breaker kwam ter sprake, dus moest ik wel...

de cassutt nog niet zeker over de schaal... maar hij komt er zeker.

groeten Chris

oke, begonnen met de tipspanten uit triplex te zagen...(na enkele spantjes toch een stoel bijgenomen...:p

P1040643.JPG

ik had het profiel op papier geprint en met lijmspray op de triplex gekleeft. daarna 2 triplexen op enkaar genageld met 2 kleine nageltjes en deze aan de achterkant afgeveild(je ziet ze liggen op de foto) daarna gelijk in vorm geschuurt, en nu gelijk de uitsparingen voor de liggers eruit.

P1040644.JPG

voorlopig totaalplaatjes:

P1040641.JPG

P1040640.JPG

gewicht zoals je hem nu ziet inclusief wielen en het lg is 460gram.

:thumbsup: Goe bezig en je houd er wel een stevig tempo op na , wat ga je als bekleding gebruiken ?

Groeten Jef

ik heb nog heel wat kleurtjes oracover...
ik wil geen transparante cover...
over chinees papier heb ik ook zitten denken, maar zal het niet worden vermoed ik.
Ik heb ook nog een deel proficover over van tony clarck, maar dit is aan de zware kant en zal het ook niet worden.
ik post wel eens een foto van de kleuren die ik heb.

kort nog een fototje van de tipribben:

P1040645.JPG

hier de kleuren die ik heb. ik dacht eerst dat het bruin lichter ging zijn.

ik wou eerst meer beige met dan het lichtblauwe... maar nu weet ik het nog niet.
er komt zowiso een wat meer vintage striping in. met eventueel een 3de accentkleur(randjes)

suggesties en tips welkom

P1040646.JPG

Chris, het koppel zal je zeker merken met een grote lat voorop. Maar dat is een deel van de "kunst" om er mee te vliegen. Om mijn powerhouse in een rechte lijn te sturen om op te stijgen moet je zeer beheerst omgaan met throttle en richtingsroer en dat zal met de record breaker hetzelfde zijn. Opstijgen met een klein beetje cross wind is altijd een hele onderneming... Dit is eigen aan dit type toestellen die eigenlijk als vrijvluchters ontworpen zijn.

een trage update... voor de rest van de week verwacht ik ook niet veel te kunnen doen,

wingtips ruwbouw klaar:
P1040650.JPG

setup ook aangekomen, ik ben voor de sk gegaan, heb nog geen accu.
wel al een hoop props liggen. ik vind de bovenste wel leuk staan, is echter wel maar een 14x4.5... we zien wel.

P1040651.JPG

landingsgestel ook klaar, wordt zoals bij Emanuel met rekkers bevestigd:
P1040649.JPG

idd haha, zie ik nu pas, jach heb een volle doos met veeeel props... op den duur weet je niet meer wat je hebt... die kan ik dus idd niet gebruiken
groeten

op de tekening zie ik geen side of down trust...

Hoeft ook niet Chris. down-thrust is niet nodig omdat je eigenlijk hoogte stuurt met throttle en niet met roer. Hoogteroer is eigenlijk enkel om te trimmen bij dit soort vliegtuigen. Mijn powerhouse vlieg ik zonder aan de hoogte-stick te komen...

Back