lanzo record breaker

Discussie in 'Bouwverslagen - Vliegen' gestart door eclipse86, 9 sep 2013.

  1. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.565
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
  2. dries_neyrinck

    dries_neyrinck

    Lid geworden:
    14 aug 2013
    Berichten:
    2.650
    Locatie:
    Oordegem
    SK3 3542 - 800 kV http://www.hobbyking.com/hobbyking/..._Brushless_Outrunner_Motor_EU_Warehouse_.html
    Op 3S 3700 mAh

    Waarom zou deze niet werken op 3S ?



    Met een 14x6:
    Static Thrust: 2188 g
    Revolutions*: 6784 rpm
    Stall Thrust: 1978 g
    Pitch Speed: 62 km/h
    Motor @ Maximum
    Current: 39.10 A
    Voltage: 10.19 V
    Revolutions*: 6784 rpm
    electric Power: 398.4 W
    mech. Power: 330.2 W
    Efficiency: 82.9 %
    est. Temperature: 49 °C

    Met een 13x6:
    Static Thrust: 1922 g
    Revolutions*: 7106 rpm
    Stall Thrust: 1613 g
    Pitch Speed: 65 km/h
    Motor @ Maximum
    Current: 32.23 A
    Voltage: 10.35 V
    Revolutions*: 7106 rpm
    electric Power: 333.5 W
    mech. Power: 282.8 W
    Efficiency: 84.8 %
    est. Temperature: 42 °C

    Met een 14x5
    Propeller
    Static Thrust: 1934 g
    Revolutions*: 6986 rpm
    Stall Thrust: - g
    Pitch Speed: 53 km/h
    Motor @ Maximum
    Current: 34.78 A
    Voltage: 10.29 V
    Revolutions*: 6986 rpm
    electric Power: 357.8 W
    mech. Power: 301.0 W

    Met een 13x5:
    Propeller
    Static Thrust: 1683 g
    Revolutions*: 7284 rpm
    Stall Thrust: - g
    Pitch Speed: 56 km/h
    Motor @ Maximum
    Current: 28.43 A
    Voltage: 10.44 V
    Revolutions*: 7284 rpm
    electric Power: 296.7 W
    mech. Power: 254.1 W
    Efficiency: 85.6 %
    est. Temperature: 38 °C

    Stallsnelheid zal liggen rond 23 km/u. x2,5 à 3 voor de max pitch speed (marge) is +/- 60-70 km/u

    Persoonlijk zou ik voor de 13/6 of 14/6 prop gaan.
    Verondersteld natuurlijk dat je hem rond de 2000-2200 gram krijgt, maar als ik kijk hoe proper je bouwt zal dit geen probleem zijn.
     
  3. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.565
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    waar haal je die data vandaan?
    bij de specs van de motor staat er 4-5s... daarmee...
    maar nu ziet dit er idd wel al beter uit.

    zou idd zoiets kunnen worden 40amp regelaar zal mss wat krap worden. een 50/60 is wel mogelijk

    bedankt al in ieder geval
     
  4. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.565
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    gestart met de onderdelen voor het landingsgestel:

    alle delen geplooit volgens tekening, daarna koperdraad errond en gesoldeert.
    de 2 delen aan elkaar zetten doe ik op de romp zelf, dan kan ik het hopelijk beter positioneren.

    [​IMG]

    [​IMG]


    dan de liggers gemaakt voor de vleugel( de schuine kanten mochten langer, maar er zitten er toch zoveel in, de sterkte zal hieronder niet lijden denk ik!

    [​IMG]

    [​IMG]


    het middendeel hier gelijmt, nu laten drogen, avondles geven, en vanavond de onderste 2 lijmen.

    [​IMG]
     
  5. jan brilman

    jan brilman PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 sep 2002
    Berichten:
    12.503
    Locatie:
    groningen
    Ik dacht, eens kijken of er misschien toch niet ongemerkt nog vordering in de Cassutt zit, maar ik zie dat je hier mee bezig bent. :p

    Dit is zo ongeveer het andere eind van het rc-modelvliegspectrum, maar net zo mooi.

    Zier er erg goed uit allemaal, succes! :yes:


    jan.
     
  6. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.565
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    Haha, ja Jan, er werd wat gelachen op de club over bouwprojectjes en de record breaker kwam ter sprake, dus moest ik wel...

    de cassutt nog niet zeker over de schaal... maar hij komt er zeker.

    groeten Chris
     
  7. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.565
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    oke, begonnen met de tipspanten uit triplex te zagen...(na enkele spantjes toch een stoel bijgenomen...:p

    [​IMG]

    ik had het profiel op papier geprint en met lijmspray op de triplex gekleeft. daarna 2 triplexen op enkaar genageld met 2 kleine nageltjes en deze aan de achterkant afgeveild(je ziet ze liggen op de foto) daarna gelijk in vorm geschuurt, en nu gelijk de uitsparingen voor de liggers eruit.

    [​IMG]

    voorlopig totaalplaatjes:

    [​IMG]

    [​IMG]

    gewicht zoals je hem nu ziet inclusief wielen en het lg is 460gram.
     
  8. jan brilman

    jan brilman PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 sep 2002
    Berichten:
    12.503
    Locatie:
    groningen
    Leuk dat je een foto van jezelf erbij plaatst! :p


    jan.
     
  9. jef

    jef PH-SAM

    Lid geworden:
    14 jan 2011
    Berichten:
    1.867
    Locatie:
    Hulshout België
    :thumbsup: Goe bezig en je houd er wel een stevig tempo op na , wat ga je als bekleding gebruiken ?

    Groeten Jef
     
  10. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.565
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    ik heb nog heel wat kleurtjes oracover...
    ik wil geen transparante cover...
    over chinees papier heb ik ook zitten denken, maar zal het niet worden vermoed ik.
    Ik heb ook nog een deel proficover over van tony clarck, maar dit is aan de zware kant en zal het ook niet worden.
    ik post wel eens een foto van de kleuren die ik heb.
     
  11. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.565
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    kort nog een fototje van de tipribben:

    [​IMG]

    hier de kleuren die ik heb. ik dacht eerst dat het bruin lichter ging zijn.

    ik wou eerst meer beige met dan het lichtblauwe... maar nu weet ik het nog niet.
    er komt zowiso een wat meer vintage striping in. met eventueel een 3de accentkleur(randjes)

    suggesties en tips welkom

    [​IMG]
     
  12. classicracer

    classicracer

    Lid geworden:
    2 sep 2005
    Berichten:
    1.512
    Locatie:
    Genk - België - EBZW
    Chris, het koppel zal je zeker merken met een grote lat voorop. Maar dat is een deel van de "kunst" om er mee te vliegen. Om mijn powerhouse in een rechte lijn te sturen om op te stijgen moet je zeer beheerst omgaan met throttle en richtingsroer en dat zal met de record breaker hetzelfde zijn. Opstijgen met een klein beetje cross wind is altijd een hele onderneming... Dit is eigen aan dit type toestellen die eigenlijk als vrijvluchters ontworpen zijn.
     
  13. Didier Neefe

    Didier Neefe

    Lid geworden:
    10 jul 2011
    Berichten:
    263
    Locatie:
    Voorburg
    Mooi! Gaaf om te zien zo'n "vintage" model!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  14. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.565
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    een trage update... voor de rest van de week verwacht ik ook niet veel te kunnen doen,


    wingtips ruwbouw klaar:
    [​IMG]

    setup ook aangekomen, ik ben voor de sk gegaan, heb nog geen accu.
    wel al een hoop props liggen. ik vind de bovenste wel leuk staan, is echter wel maar een 14x4.5... we zien wel.

    [​IMG]

    landingsgestel ook klaar, wordt zoals bij Emanuel met rekkers bevestigd:
    [​IMG]
     
  15. dries_neyrinck

    dries_neyrinck

    Lid geworden:
    14 aug 2013
    Berichten:
    2.650
    Locatie:
    Oordegem
    Mm, da's een rechtsdraaiende prop?
     
  16. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.565
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    idd haha, zie ik nu pas, jach heb een volle doos met veeeel props... op den duur weet je niet meer wat je hebt... die kan ik dus idd niet gebruiken
    groeten
     
  17. classicracer

    classicracer

    Lid geworden:
    2 sep 2005
    Berichten:
    1.512
    Locatie:
    Genk - België - EBZW

    ??????????? En waarom zou je die niet kunnen gebruiken? 2 kabels tussen esc en motor wisselen en.... voila! :cool:
     
  18. dries_neyrinck

    dries_neyrinck

    Lid geworden:
    14 aug 2013
    Berichten:
    2.650
    Locatie:
    Oordegem
    Wel dan ook even het motorschot aanpassen...
     
  19. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.565
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    op de tekening zie ik geen side of down trust...
     
  20. classicracer

    classicracer

    Lid geworden:
    2 sep 2005
    Berichten:
    1.512
    Locatie:
    Genk - België - EBZW

    Hoeft ook niet Chris. down-thrust is niet nodig omdat je eigenlijk hoogte stuurt met throttle en niet met roer. Hoogteroer is eigenlijk enkel om te trimmen bij dit soort vliegtuigen. Mijn powerhouse vlieg ik zonder aan de hoogte-stick te komen...
     

Deel Deze Pagina