RCEFlyer
In Memoriam
Hoi,
nadat ik een keertje met de zwever van m'n clubmaatje had gevlogen, was ik aangestoken ... HELP ! Ik wil ook een zwever
Het zweefvliegen bleek me meer te boeien dan ik had verwacht. Ik had al wat rondgekeken op internet, zag mooie zwevers als een DG1000, een Discus of een ASW28. Die werden onder meerdere merknamen verkocht, maar helaas waren de recensies niet geweldig.
Ik had een paar wensen:
- geen schuimpje maar een GFK romp
- span ergens tussen de 2 en 3 meter
- moet makkelijke handstart kunnen maken
- thermiekzwever
- liefst op 3S Lipo te vliegen
- enigszins betaalbaar: denk aan 175 - 250 euro
Vandaag op de beurs in Dortmund onverwacht zeer goed geslaagd dus ...
Een Last Down XL V3 van Staufenbiel is het geworden !!!
Hier kan je meer info vinden op de site van Staufenbiel.
Een zwevende clubgenoot wist te vertellen dat deze zwever zeer goede recensies kreeg, nadere inspectie van de kist leerde ons dat de kist een goed afwerkingsniveau kent en zeer compleet geleverd wordt.
Deze kist werd op de beurs in Dortmund redelijk voordelig aangeboden, met naar keuze een combi van een Himax BL-2536 motor & 60 A ESC en een carbon klap-prop met spinner.
Deze zwever wordt in drie maten verkocht, ik heb de "kleine" versie van 2,80 meter
Ik vond deze ook het mooiste in verhoudingen, want de grotere versies (3,20 m & 3,60 m) worden met dezelfde romp geleverd, wat naar mijn idee niet echt mooi was ...
Bij dezelfde leverancier (Staufenbiel) heb ik de benodigde servo's kunnen scoren, allen van Dymond.
Ik ga er na het watervliegen gelijk aan beginnen, zodat ik er zo snel mogelijk mee de lucht in kan
Ik hoop op vele mooie vliegdagen, ik zie mezelf al zitten in een stoeltje ... relax man
Stoel CHECK Zonnebril CHECK Koud drankje CHECK ...
Grtz,
Menno
nadat ik een keertje met de zwever van m'n clubmaatje had gevlogen, was ik aangestoken ... HELP ! Ik wil ook een zwever

Het zweefvliegen bleek me meer te boeien dan ik had verwacht. Ik had al wat rondgekeken op internet, zag mooie zwevers als een DG1000, een Discus of een ASW28. Die werden onder meerdere merknamen verkocht, maar helaas waren de recensies niet geweldig.
Ik had een paar wensen:
- geen schuimpje maar een GFK romp
- span ergens tussen de 2 en 3 meter
- moet makkelijke handstart kunnen maken
- thermiekzwever
- liefst op 3S Lipo te vliegen
- enigszins betaalbaar: denk aan 175 - 250 euro
Vandaag op de beurs in Dortmund onverwacht zeer goed geslaagd dus ...
Een Last Down XL V3 van Staufenbiel is het geworden !!!
Hier kan je meer info vinden op de site van Staufenbiel.
Een zwevende clubgenoot wist te vertellen dat deze zwever zeer goede recensies kreeg, nadere inspectie van de kist leerde ons dat de kist een goed afwerkingsniveau kent en zeer compleet geleverd wordt.
Deze kist werd op de beurs in Dortmund redelijk voordelig aangeboden, met naar keuze een combi van een Himax BL-2536 motor & 60 A ESC en een carbon klap-prop met spinner.
Deze zwever wordt in drie maten verkocht, ik heb de "kleine" versie van 2,80 meter

Bij dezelfde leverancier (Staufenbiel) heb ik de benodigde servo's kunnen scoren, allen van Dymond.
Ik ga er na het watervliegen gelijk aan beginnen, zodat ik er zo snel mogelijk mee de lucht in kan

Ik hoop op vele mooie vliegdagen, ik zie mezelf al zitten in een stoeltje ... relax man

Stoel CHECK Zonnebril CHECK Koud drankje CHECK ...

Grtz,
Menno