Last down xxl 3,6m welke setup ?

• Topicstarter Topicstarter jona
  • Startdatum Startdatum
J

jona

Guest
heb me dit jaar in dortmund een last down gekocht 3,6meter . nu was men vraag welke setup zou ik het beste kunnen gebruiken ? zijn er mensen hier die ook zoiets gelijkaards hebben ? hij moet niet recht omhoog gaan maar toch een 45 tot 60 graden omhoog moeten kunnen gaan kwestie van snel boven te zijn dus langer kunnen vliegen .

graag wat suggesties ?

groeten jona

Ik heb pas een Topmodel Fantasy gebouwd. Deze is 3,2 meter en weegt 3,1 kg. Jou Lastdown is iets groter en wellicht klaar ook een tandje zwaarder.
Ik heb een AXI2826/12 gebruikt met Aeronaut 12x8 prop en een HXT 4S1P3200 15-25C accu. Deze setup voldoet zeer goed. Mijn Fantasy klimt onder zo'n 70 graden weg. Je kan er geen hoge snelheden mee halen (op de motor dan ;)), maar de trekkracht is geweldig. Daar gaat jouw lastdown het wel mee doen.
Evt de complete setup en meer info over mijn kist is hier te vinden.

bedankt voor je antwoord en ik houd je setup zeker in men gedachten . trouwens mooi topic van je fantasy . ik heb ervan genoten om het te lezen en ga het zeker nog volgen .

gr jona

last down 3xl 3.6m

Hallo Jona ik heb ook zo'n ding ik heb de Staufenbiel setup erin alleen met een 80 amp
regelaar 60 amp was uitverkocht uiteraard met een 4s lipo van 4000mah van diamond
Motor is een AL-3548 met een 11*7 klapprop
IK heb getwijfeld maar heb een ontvanger accu exstra ingebouwd en daarbij moest
nog steeds 60gram lood erbij.(Dit in de neus gelijmd)
Twee weken terug eerste vlugt gemaakt super gaaf als je zo'n spanwijdte opgooid.
Nadeel van deze kist is er zit geen motor domping in dus hij trekt naar rechts en
je moet behoorlijk down geven bij steigen.
Een ander punt is dat een clublid de 2xl vliegt met 3s lipo cellen deze heeft geen
hitte problemen en ik heb ernstige warmte problemen met de motor.
er moeten dus koelings driehoekjes ingvreesd worden.(aan de voorzijde)
Zweven doet het toestel zeer goed naar ongeveer een uur vliegen hebben we het
toestel laten landen succesvol de remkleppen heb ik dit keer niet gebruikt.

groetjes

Jan de jong

Back