Latex

• Topicstarter Topicstarter jacques
  • Startdatum Startdatum
@ jacques

Ik begrijp de vraag niet zo goed, dus....met welke lijm kan ik latex verlijmen en met welke niet? Is dat het?

latex kun je "lijmen" met latex, de vloeibare variant. verder geloof ik dat niets anders dat spul kan "lijmen", denk je in, een gebroken elastiek lijmen.....

Groeten!

Ik heb op een site toen ik ff aan het googlen was gelezen dat ze latex lijmen met rubber cement . De latex die zij bedoelden was wel euuh om aan te doen :lol: :oops:

Stevo

dat "latex" om aan te doen gewoon lijmen met bandenplaksel.

De latex verf is met vele lijmen te lijmen maar de latex verf hecht niet sterk genoeg aan de oppervlakte waar je het opsmeerd en zal bij grotere belasting daar dus loslaten.

Er is ook gietlatex.... die bedoel ik.... dat is puur latex uit latexbomen, maar volgens mij hartstikke duur.

hier een fotoootje van het "gedroogde" spul, was gegoten in driehoekvorm.
afb4958.jpg

Groeten,
Monkey

@Monkey

Klopt je kan er ook mallen van maken.
Ps. het is niet zo duur 6 euro per liter.
Waar het om gaat is ik heb een mal in latex en wil daar bv polyester in gieten , ik vraag mij alleen af of dat goed lost zonder los middel.

Op die "giet" latex om mallen te maken hecht vrijwel niets.

Een kennis van mij heeft dit al vaker gebruikt om cylinderkoppen van motoren na te maken met epoxy.
Eerst de latex in verschillende lagen aanbrengen om de motor (cylinderkop) en als de laag dik genoeg is kun je deze eraf halen en vullen met epoxy met microballoons. Op die manier krijg je dan een mooie lichte kopie van de cylinder welke je dan aan de andere zijde van de romp kan lijmen om de suggestie te wekken dat je er een boxer op hebt zitten.

Exact dat is het idee,ik was alleen van plan om polyester te gebruiken.
En dan om Piloten poppen te gieten.

Polyurethaan hars is een stuk lichter dan Epoxy of Polyester. alleen moet je dan wel een goed los middel gebruiken om de boel los te kriijgen.
in kombinatie met latex. Poly urethaan hecht bijna overal aan :-(

Met Pu schuim heb ik nooit goede resultan gehad in een mal.(wat niet wil zeggen dat het niet kan )
Mijns inziens krijg je de mooiste afgietsels met puhars en microballoons.

redelijk goedkoop en loei sterk

Je hebt natuurlijk ook siliconen-rubber voor mallen, hier hecht (bijna) niets op .....

@Dirk

Ja, klopt maar Siliconen rubber is erg duur 25 Euro voor 500gram.

Ik ga eens wat experimenteren. :wink:

Ik heb een bus met polyester hars en wat Darwi klei. :lol:

Siliconen gaan prima met Polyester.Als je veel mallen wilt maken met Epoxy dan kun je beter wel een los middle gebruiken omdat je mal dan langer mee gaat.

Polyurethaan hecht wel aan sommige siliconen rubbers dus effe opletten of een proefje maken

Back