LB dagen 2014

Bruno van Hoek

Vriend van modelbouwforum.nl
Forum veteraan
PH-SAM
De data voor 2014 zijn bekend.

Ooit begonnen als een project van (v.l.n.r) Henk de Jong en Bruno van Hoek:

full

C:%5CDocuments%20and%20Settings%5CBruno%5CMy%20Documents%5CBruno%5CModelvliegen%5CF2B%5CVliegfoto%27s%20zomer%202005%5C2005-12-03_16.39%5CIMG_0364.JPG

Net als vele voorgaande jaren organiseren zij
i.s.m. hun club, de MVA, dit jaar weer twee LB dagen.
De eerste op zaterdag 10 mei, de tweede op zaterdag 13 september.

Iedereen is welkom, met of zonder LB model. De dagen verlopen in een gemoedelijke, informele sfeer en zijn bedoeld om belangstellenden met elkaar in contact te brengen, kennis over te dragen en bovenal te vliegen.
Er zullen LB vlieglessen worden gegeven, ook voor degenen die nog nooit een handvat hebben vastgehouden.
Zelf zijn we - zolang het weer een beetje meewerkt- nooit te beroerd om demo's te geven.

Er zijn 5 cirkels van 50 m diameter beschikbaar, 4 op het grote veld en 1 naast de pits.

We beginnen om 11:00 uur lokale tijd.

Graag voor de eerste dag hieronder even aanmelden, dan houden we overzicht.
Voor de tweede dag maak ik t.z.t. een nieuw bericht.

Laatst bewerkt door een moderator:
Even een paar foto's van een aantal jaren gelden om de sfeer van zo'n LB dag te proeven.
Instructie:
full

Stunttrainer in een looping:
full

Vliegend circus: met zoveel mogelijk 2,5cc trainers tegelijk vliegen. Te oordelen aan de gezichten van de piloten en de verschillende vlieghoogten (zoals te zijn aan de hoek van de armen van de piloten) was dit een hectisch moment!
full

En een trainertje met een PAW 1,5 diesel (met een Webra Record ook te gebruiken voor de StaKa Record cup)
full

De datum van 10 mei nadert met rasse schreden! Ik neem aan dat iedereen al aan het afwegen is welke model(len) hij mee wil nemen, om te showen, uit te proberen en zo nodig afsteladvies te vragen. Ik wil, ijs en weder dienende, de Spider van Louis van den Hout zijn eerste vluchten na de restauratie geven. De nieuwe tank is gebouwd en zit er in, dus de kist is vliegklaar.
En denk er vooral aan om een 2,5cc trainer mee te nemen voor het vliegend circus!

Weten jullie nog in welk jaar deze traditie gestart is, als het weer een beetje meewerkt krijgen we zaterdag ook van die mooie foto's

full

full

Geen idee, het moet ergens in de jaren '90 geweest zijn. Maar doet het niet nog steeds zeer dat de krant in het artikel wat je laat zien jouw mooie stunter aan mij toegeschreven heeft?

Dat van die naamsverwisseling is vaker het geval geweest. Ik heb ook 20 jaar lang kerstkaarten ontvangen uit Belgie met jouw naam er op ;-)

Volgens mij moet dit 1997 geweest zijn, ik heb deze kist nooit ingezet op wedstrijden. Kun je je voorstellen, 16 jaar zoeken naar een betere motor dan de Super Tigre .46, dan eindelijk vinden en die dan niet gebruiken.

Voor de fairings had ik balsa filler gebruikt, de bekleding ging barsten en dat zoog de olie op. Om het niet erger te laten worden heb ik de kist indertijd schoongemaakt en in een sarcofaag geplaatst. Deze winter de boel weer tevoorschijn gehaald en gerepareerd. De laksoorten van toen zijn niet meer verkrijgbaar. De romp nu met spuitbussen op kleur gebracht en met blanke lak afgewerkt.

De kist staat klaar voor morgen, de pitbox is weer compleet alleen heb ik nog geen kans gezien peut te halen. Een beetje wind is niet erg maar het ziet er erg ongunstig uit. We zullen wel zien hoe ver we komen.

Zoals het er nu uitziet, van 10 tot 11, als we het terrein in orde maken keiharde bries, van 11 tot 2 duidelijk minder en daarna gaan we het clubhuis in (we hebben hier nog een dia voorstelling bij ons).

Barry heeft geen kist meegekregen in het vliegtuig, dan had de gewone reiskoffer in het ruim gemoeten en dat kost meteen belachelijk veel extra.

Maar met de dia's kan hij zijn verhaal doen over zijn laatste ontwikkelingen, wellicht Erik en Henk ook over die van hun en dan is het zo vijf uur....

Dat van die naamsverwisseling is vaker het geval geweest. Ik heb ook 20 jaar lang kerstkaarten ontvangen uit Belgie met jouw naam er op ;-)
Kun je ze mooi morgen even meebrengen...:rolling:

Volgens mij moet dit 1997 geweest zijn, ik heb deze kist nooit ingezet op wedstrijden. Kun je je voorstellen, 16 jaar zoeken naar een betere motor dan de Super Tigre .46, dan eindelijk vinden en die dan niet gebruiken.
Jij had van ons toch wel de beste smoes...

De kist staat klaar voor morgen, de pitbox is weer compleet alleen heb ik nog geen kans gezien peut te halen. Een beetje wind is niet erg maar het ziet er erg ongunstig uit. We zullen wel zien hoe ver we komen.
Kom in ieder geval, kunnen we nog even bijpraten. Barry is er ook.
Als jij echt niet durft wil hij hem wel even voor je proberen.;););)

Geen zorgen mannen, ik neem 2 liter peut mee, dat moet genoeg zijn! We sturen gewoon Barry het veld in met de kist van Erik, die Britten zijn wel wat gewend!

Nou ja, zolang de cirkels niet van het veld af waaien, that is....

We zijn er om een uur of tien en als iemand dan het touw met knopen of een meetlint heeft, kunnen we even wat strepen zetten.
Hebben we in ieder geval iets om op te staan.....:mrgreen:

Jammer van het weer, drizzle is almeriaans voor bijna droog. De wind pakte op en van vliegen kwam helaas weinig terecht. Dat gaan we na de zomer een keer overdoen.
De depressie is nu pas echt op gang.
full

Nou nou, het was wel het slechtste weer wat we in al die jaren van LB dagen gehad hebben! Helaas kregen de thuisblijvers gelijk. Hulde aan de man of 15 (heb niet precies geteld) die toch op kwamen dagen, en zelfs nog wat gevlogen hebben. Bewijst dat de Almeerse LB dagen inmiddels tot een instituut zijn geworden. Er was ook nog wat interessants te zien: Bert Gijsbertsen en zijn zoon lieten een prototype zien van een installatie om via een knop op het handvat de stroom af te sluiten voor electro combat (als je met een electromotor de grond in gaat blijft de motor kracht leveren ipv af te slaan zoals een brandstof motor doet) en onze Engelse gast Barry Robinson liet CNC vervaardige carbon delen zien voor F2B modellen. De tuimelaar zag er prima uit, en de delen om de vleugel in twee stukken losneembaar te maken waren ook erg interessant. De diehards zijn tegen 3 uur naar huis gegaan. Tegen een uur of 5 was het opgeklaard, maar daar maakte de wind gebruik van om nog eens flink aan te trekken!
Op 13 september volgt de herkansing.

Ja ja...

Barry en ik zitten nu hier achter het scherm en hebben nog nagepraat over de onvervalste engelse weersomstandigheden.
Ook hij vond vliegen niet raadzaam.
Met name omdat eventuele resultaten niets zeggen, als je al op zoek was naar een specifieke trim, that is....

Komende week maar eens verder werken aan het come back model.

Over een dikke 3 weken doen we het nog eens over.
Hopelijk hebben we dan beter weer.
Iedereen, met of zonder model is van harte welkom.

In tegenstelling tot wat ik in de opening noemde, maak ik geen nieuw bericht.
Dus gewoon hieronder aanmelden.

Laatst bewerkt:
Route wijziging!!!!

Ik werd net op de hoogte gebracht van een wegafsluiting in het buitengebied van Almere/Zeewolde.
Het fietsparcours van de Holland Triathlon valt een paar honderd meter samen met het aanrijtraject dat sommigen volgen, komend vanaf Nijkerk (N301/305)
Dat lossen wij als volgt op:
Vanaf de rotonde N301/305 niet de Adelaarsweg in, maar richting Almere blijven volgen, onder de A27 door, bij het Shell station rechtsaf de Vogelweg en dan na 2 km rechtsaf de Tureluurweg op, die tot onder de A27 door volgen , daarna zie je het veld aan je linkerhand (Kluutweg 1).
Voor degenen uit andere richtingen, die het lukt om op de A27 te komen: afslag Almeerder Hout en dan ook de Tureluurweg in.

Op het onderstaande kaartje (met dank aan de triathlon) is de alternatieve route aangegeven. Rood is de oude route, blauw de nieuwe.

full

Dit keer heb ik oranje om de middencirkels te markeren.
Iedereen ingepakt?
Zie jullie om 11:00

Back