LB dagen 2014

Alles staat klaar, we gaan dit keer een Al Rabe rudder uitproberen, deze constructie laat het richtingroer mee bewegen om de yaw it de hoeken te compenseren.

In Up bijna geen reactie
full

In down veel reactie
full

De Yaw krachten nemen toe met de diameter van de propeller, tot 11 inch merk je dat nauwelijks, bij 13-14 inch zijn deze krachten forser.

Laatst bewerkt door een moderator:
De Kleine Brul kan nu kwispelstaarten?
Ik ben dan altijd wat terughoudend waar het katachtigen betreft.

Little Roar vliegt met de kwispelstaart aanmerkelijk beter dan zonder. De symmetrie in de figuren is beter en de hoek voorover bij het inzetten van het vierkant laat zich makkelijker inzetten. Daardoor komt de hoek onderin ook beter uit.

Verde prima dag, heb lekker gevlogen, volgend jaar weer?

Peter en Martijn, leuk dat jullie er waren, en bedankt voor de mooie foto's. We hopen jullie vaker op en in LB cirkels tegen te komen. Natuurlijk laten Bruno en ik de Almeerse LB dagen volgend jaar weer plaatsvinden. Voor zover ik heb kunnen zien had iedereen lol, en het weer was prima. Er waren nieuwe gezichten, vlieglessen, en modellen die hun eerste vlucht -of eerste vlucht in vele jaren- gemaakt hebben. Het vliegend circus -dit jaar met helaas maar 4 modellen- blijft toch een hoogtepunt. Verbazend hoe je met een paar eenvoudige 2,5cc trainers en een stel gelijkgezinde malloten zoveel plezier kunt hebben.

Deze heren:

P1010547-1_zps9a7778ad.jpg

hadden we al eens eerder samen in actie gezien.... op de WK selecties 1978! :rolling:
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Als ik de dametjes hier ook aan het vliegen krijg zijn wij er volgend jaar ook bij. Heel tof initiatief!
Jo, is het een goed idee om (op dit forum en jullie LV forum) onze voorgenomen data voor komend jaar uit te wisselen?
Ik ben er (omstandigheden daar gelaten) helemaal niet tegen om ook jullie LB dag(en) te bezoeken.

Bedankt voor de mooie dag:)
En jullie voor mijn hoogste dosis nostalgie binnen 10 dagen van de laatste 30 jaar....:mrgreen:
Eerst de originele Spider vliegen en een week later de Nobler, die decennia opgeborgen zat, van oud-ploegmaat Peter weer de lucht in helpen.

Volgende keer wel eerst even die leadoutguide van die Stalker 60 kist vastzetten...
Nu had dit model geen neutrale stuurpositie en da's hard werken....:schrik::yes:

Jo, is het een goed idee om (op dit forum en jullie LV forum) onze voorgenomen data voor komend jaar uit te wisselen?
Ik ben er (omstandigheden daar gelaten) helemaal niet tegen om ook jullie LB dag(en) te bezoeken.

Ja Bruno, dat is een goed plan. Ook de Fly in van Marc en Jan in Herentals was een topevenement en zal naar alle waarschijnlijkheid herhaald worden in 2015.

Back