LB timer Circuitflyer Climb and Dive

Discussie in 'Lijnbesturing' gestart door Frits Kraaij, 24 okt 2023.

  1. Frits Kraaij

    Frits Kraaij

    Lid geworden:
    3 aug 2022
    Berichten:
    21
    Locatie:
    t'Zand NH
    Ik ben een beetje bezig met verschillende LB timers. E-vliegen dus. Begonnen met de timer van Hans Meijdam. Maar er is meer. Een tijdje geleden ontdekte ik de circuitflyer climb and dive, die gemaakt wordt door Paul Emmerson in Cannada.
    Deze timer heeft mooie mogelijkheden. Kijk maar eens naar de features in de beschrijving/( zeer goede) handleiding. Deze timer is nog steeds in ontwikkeling. Onlangs is er weer een nieuwe software update verschenen om bovenin vliegend extra vermogen te krijgen. Om de software te downloaden koppel je dan de timer aan de computer (USB) als een harde schijf. Dit al naast de mogelijkheid om van de accellerometer gebruik te maken. Programmering van alle functies gaat via een app of voor een aantal functies met een tip-pin.
    Al met al een gebruiksvriendelijke timer voor E-beginners zoals ik.
    www.circuitflyer.com/climbanddive
     
  2. hmeijdam

    hmeijdam

    Lid geworden:
    29 jan 2010
    Berichten:
    1.910
    Locatie:
    Barneveld
  3. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.082
    Ziet er op zich goed uit. Wat mij tegenhoud om hem te bestellen is dat het een bouwpakket is en er flink wat soldeerwerk bij komt kijken. Dat kleine werk lukt mij zelfs met een loeplamp niet echt meer.
     
  4. Frits Kraaij

    Frits Kraaij

    Lid geworden:
    3 aug 2022
    Berichten:
    21
    Locatie:
    t'Zand NH
    Hans, wat ik nastreef is het zo veel mogelijk electrisch bereiken van wat de tweetakt motor kan doen: tweetaktend lopen als er vermogen nodig is, viertaktend als dat niet nodig is, hetgeen met name voordelig is bij kunstvlucht. Daarbij ben ik niet de weg ingeslagen van het handbediend gasgeven.
    Tot nu toe heb ik alleen met de opties governor en extra stijg- en minder daalvermogen gewerkt, met de Watt's More van Jan Odeijn. De governor werkt perfect, ingestelde toerental blijft constant. Stijg- en daalvermogen kunnen apart van elkaar ingeprogrammeerd worden. Dat is zoeken naar de goede instelling en ervaring mee opdoen. Op de geprogrammeerde stand vijf komt het extra vermogen er na het inzetten van de stijgende beweging goed in, maar bovenin vlakt het dan weer af. De laatste softwareupdate voorziet in een hoger vermogen bovenin de vlieghemi. (halve 'vlieg'bol) Volgens mij missen we dan nog extra vermogen als de stijgende bocht (voor up en down roer) wordt ingezet, wellicht is dat middels een mechanisch/electrische component vanaf het hoogteroer te bereiken.
    Als amateurtje op vlieg- en E- gebied vind ik het leuk om hiermee bezig te zijn en nee ik heb er geen zakelijk belang bij en wie weet kunnen jullieewat met deze timer.

    TC01, als het solderen (12 pennetjes om twee boarden op elkaar te monteren) bezwaarlijk is, wil Paul Emmerson dat ook wel voor je doen. Bij aanschaf van de timer is de laatste software geïnstalleerd.
     
  5. Ed_V

    Ed_V PH-SAM

    Lid geworden:
    25 okt 2019
    Berichten:
    239
    Locatie:
    Amsterdam
    Hoi je link doet het niet (meer)
    https://circuitflyer.com/Climb_and_Dive/ deze wel
    Groeten Ed
     
  6. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    6.440
    Locatie:
    Dordrecht
    Mooi systeem en wil dat zeker in de toekomst proberen maar met de zender is voor mij toch erg prettig.
    Echte kunstvlucht zit er nog niet in eerst tegen de draaierigheid vechten en dat lukt aardig met de zender door de snelheid te regelen.
    Met de loop effe volgas en daarna weer rustige rondjes draaien
     
    wvr vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina