Via de post van Ariel in het Cirrus draadje kwam ik op de site van LSF
Wat mij vooral interesseerde waren de eisen om toe te kunnen treden tot het selecte gezelschap van zweefpiloten met een nivo 5. Onvertaald zijn dit de eisen die op de site worden genoteerd:
Level V requires completion of the following tasks.
- One Thermal Duration flight of at least two hours.
- A slope flight of at least eight hours.
- A goal and return flight of at least ten kilometers.
- Three WINS and 12,000 points in at least six contests with twenty or more entries.
Vooral de derde is in ons kikkerlandje een lastige denk ik . .
Het bracht me wel op de gedachte wat de eisen zouden zijn in Nederlandse omstandigheden. En dan ook nog zo dat je niet tig euro's hoeft te investeren om met full-carbon kisten dit te kunnen halen .
De eerste eis is dan 1:1 over te nemen:
- 1 thermiekvlucht van minimaal 2 uur vanaf een startlijn met lengte XX
Maar dan, wat zouden nog meer eisen kunnen zijn. Ze moeten uiteindelijk haalbaar zijn, maar het mag een paar jaar duren . . Gezelschap van nivo 5 moet natuurlijk wel select blijven.
Wie heeft er ideëen?
Jacob Bos
Wat mij vooral interesseerde waren de eisen om toe te kunnen treden tot het selecte gezelschap van zweefpiloten met een nivo 5. Onvertaald zijn dit de eisen die op de site worden genoteerd:
Level V requires completion of the following tasks.
- One Thermal Duration flight of at least two hours.
- A slope flight of at least eight hours.
- A goal and return flight of at least ten kilometers.
- Three WINS and 12,000 points in at least six contests with twenty or more entries.
Vooral de derde is in ons kikkerlandje een lastige denk ik . .
Het bracht me wel op de gedachte wat de eisen zouden zijn in Nederlandse omstandigheden. En dan ook nog zo dat je niet tig euro's hoeft te investeren om met full-carbon kisten dit te kunnen halen .
De eerste eis is dan 1:1 over te nemen:
- 1 thermiekvlucht van minimaal 2 uur vanaf een startlijn met lengte XX
Maar dan, wat zouden nog meer eisen kunnen zijn. Ze moeten uiteindelijk haalbaar zijn, maar het mag een paar jaar duren . . Gezelschap van nivo 5 moet natuurlijk wel select blijven.
Wie heeft er ideëen?
Jacob Bos