League of Silent Flight - op z'n Nederlands

Henk Bonestroo heb ik een mail gestuurd waarin ik vraag hoe het zit rondom de wedstrijdeisen voor de LSF in NL. We kunnen natuurlijk ook wat combi's maken met de VGG. Bv. eis toevoegen dat het ontwerp minimaal 20 jaar oud moet zijn of van voor 1990 of zo. Daarna voor de ' ausdauer ' elementen van de LSF toevoegen. Krijg je de ' League of Vintage Glider ' met daarin wat levels. We brainstormen lekker verder. Komt vast wat moois uit!

Jacob

Laatst bewerkt:
Henk Bonestroo heb ik een mail gestuurd waarin ik vraag hoe het zit rondom de wedstrijdeisen voor de LSF in NL.
Jacob

Hi, via je mail werd ik attent gemaakt op dit draadje. Leuk dat er interesse bestaat voor de LSF. In de jaren tachtig was ik coordinator voor Nederland. In dit pré-internet tijdperk bestond mijn taak hoofdzakelijk uit het verzamelen van post van en naar de USA en het administreren van de verrichtingen van nederlandse deelnemers aan het LSF accomplishment program. Voor de duidelijkheid: ik ben al voor de eeuwwisseling opgehouden met die taken.

Het LSF accomplishment program zie ik nog steeds als een geweldige manier om het maximum te halen uit de modelzweefsport. Via de verschillende levels van I t/m V kun je geleidelijk op een hoger niveau komen. Je werkt je op via level I naar level II enz. Voor level I tellen nog geen wedstrijdresultaten mee, vanaf level II wel maar nog heel bescheiden. Clubwedstrijdjes met meer dan vijf deelnemers zijn al voldoende, zodat je ook al in een vroeg stadium gestimuleerd wordt dit te organiseren en daaraan deel te nemen. De eisen zijn internationaal hetzelfde. Natuurlijk zou ik willen zeggen, want de enige waardering bestaat uit uit het behalen van een internationaal erkende standaard. De level I t/m V piloten mogen de prachtige LSF sticker en badges voeren.

Ik verwijs een ieder die interesse heeft naar de site van LSF via de volgende link:http://www.silentflight.org en ik hoop dat er mogelijk iemand zich opwerpt om de nieuwe LSF coordinator Nederland te worden.

Henk Bonestroo

PS Bij mijn weten zijn er (nog) geen nederlandse level V piloten, zie eveneens bovenstaande site.

Laatst bewerkt:
We kunnen natuurlijk ook wat combi's maken met de VGG. Bv. eis toevoegen dat het ontwerp minimaal 20 jaar oud moet zijn of van voor 19910 of zo. Jacob

Dat jullie daar in het hoge noorden een eigen taal hebben was mij bekent.
Echter helemaal nieuw voor mij is dat jullie ook een eigen jaartelling hebben.:cool:

Dat jullie daar in het hoge noorden een eigen taal hebben was mij bekent.
Echter helemaal nieuw voor mij is dat jullie ook een eigen jaartelling hebben.:cool:

Maar dan heb jij weer een bril nodig, ik zie het niet . .;)

Post is aangepast, zo vooruitstrevend zijn we nu ook weer niet.

Jacob

Om de respectievelijke taken met een vintage zwever uit te voeren is wel praktisch als we één en ander met het VGT willen combineren. Uiteindelijk lijkt het mij wel leuk om naar accretidatie van de Amerikaanse levels te streven en daaran te conformeren inplaats van het hanteren van een eigen systeem. Ik begrijp van dhr. Bonestroo dat je onderaan moet beginnen met level I. Wellicht is het een idee om dat bij het volgende VGT aandacht aan te besteden. Verder zal iemand de coördinatie en registratie naar Amerika dan moeten organiseren. Is er iemand die de fakkel van dhr. Bonestroo wil overnemen? Op zich lijkt mij dat wel wat maar ik wil uiteraard niet voor mijn beurt praten aangezien Jacob één en ander heeft aangezwengeld. Groeten, Maarten

Back