Lease MiMi.Ni + Ballo DLG = MIDI-LeaseAllo ?

Ik heb weer eens behoefte om wat te bouwen...en dat delen we natuurlijk hier op het mbf.

Ingredienten zijn :

Een mini/mi die ik eerder dit jaar heb overgenomen van Jeroen en een full size DLG die ik vorig jaar heb overgenomen van Don Franco. De Ballo DLG heb ik helaas met veel precisie in de tantalus van Huey gemikt, dus die was echt kapot. Ik heb de vleugel proberen te fixen, maar dat mislukte. De Mini van Jeroen is verders prima, al is het ri roertje wat ik erop heb gezet te zwaar, en de nu oude ingekorte tantalusvleugel krom.Gewicht is ook te hoog nu, 230 gram voor een mini tantalus (pre-niobe)is wel wat veel.

Dus alles in de mengbak....mixen...en we krijgen een nieuwe DLG, 1,20 span met een mini rompje !!

Laatst bewerkt:
Inspiratie begint bij mij altijd in de tuin, meetlat, kaasje ;-)

f72b90b48834faecd44da104041ba39b.jpg

De oude servo's (D47's) zijn echt versleten, te veel speling. Ik heb vanochtend bij Stauffenbiel nieuwe gearsetjes besteld, en ik kan ze op deze manier netjes uit het oude stukje vleugel slopen.(want ze zitten natuurlijk in de vleugel gelijmd)

14fc5ed3759bc2bcbbba579046dc3033.jpg

Een beetje mikken met snijden en dan het schuurplankje er tegenaan. Dan heb je ineens een vleugeltje van 1,20 meter !. Vanavond de servo's maar een uit het oude deeltje slopen.

Overigens, de oude Ballo DLG turbo romp is nog prima, ik kreeg van di Franco zelfs nog een nieuwe nosecone, dus daar komt straks een tantalusvleugeltje op.....maargoed 1 project tegelijk, nu ff dit.

Laatst bewerkt:
d136040230da20be703735ade5e26481.jpg

potverdikki, de sporen van de potmeter op deze d47 zijn gone..... helaas! rommelbak !

Laatst bewerkt door een moderator:
0e8c139c52127b56b6f466bdd5babd57.jpg

sow hey, knetters, 116 gram!!, met nix er nog in!! :hammer:

khad gehoopt op 90 gram ofzo.....en dan totaal 200gr. max voor een midi

....hmm ff denken hoor !

Hmmm, als ze toch al zwaar is... even vloeken in de kerk:
Grotere pod bouwen, 17xx formaat brushless motortje erin. Mini elektro zwever bouwen?

hahaha sja leuke suggesties, kzal vanavond eens het rompje wegen. als we 't rond 240 kunnen houden dan gaan we ermee door.

Laatst bewerkt:
3d3d7fa6bd8e6bc0ebe8f254a16721be.jpg

ho roertje eraf, helaas gebroken zie ik, niet alleen het scharnier, maar ook het roertje zelf. Dus dat wordt een nieuw roertje baggen.Geen probleem. Baggen moest toch al want het ri roer is een balsa full size maatje met gewicht van 10 gram :eek: . ook opnieuw baggen dus.

e1f4b879082c05252b4286aa2c323887.jpg

Nieuwe setup wordt rudderless dus 1 d47 kan uit de romp. ook gebruikte jeroen in deze dlg staal als draadje ipv dyeema, ik gebruik dyema, dus dat scheelt ook ietjes.

Morgen ook maar wer eens mn tafel opruimen.

Laatst bewerkt:
Ik zou in elk geval het stabilo wat groter nemen. Door de flap heb je vrij veel trimverloop. Je zou anders wsl vrij grote uitslagen nodig hebben.

Back