Led strip naze32

Hallo ik heb vandaag een ledstfip binnen gekregen een neopixel stick
Nu wil ik hem werkend krijgen en dat lukt maar een aantal dingen wil ik veranderen bijvoorbeeld als ik voor uit stuur gaan nu alle indicator ledjes branden maar dat wil ik juist anders om als ik rem dat ze gaan branden
En als de ledjes meer dan 2 min aan staan beginnen ze te flikkeren en alle kleurtjes te geven is dat een instelling of zo?
Ik hoop dat iemand me kan helpen

Het knipperen van de leds wordt veroorzaakt door een te hoge voedingspanning. Je haalt ergens 5 volt vandaan (waarschijnlijk uit een ESC ) maar je ledstrip wil eigenlijk niet meer dan 4,7Volt krijgen omdat anders het verschil tusse VIN en DIN te groot wordt.

Om je leds goed te laten werken moet je een diode tussen je neopixel strip en de +5 volt voeding plaatsen om zodoende een paar tiende volts kwijt te geraken.

Een Schottky diode die 1Ampere kan leveren is meestal al voldoende om een paar tiende volt kwijt te raken en kost je bij de lokale elektraboer een paar cent.

Laatst bewerkt:
Hallo ik heb vandaag een ledstfip binnen gekregen een neopixel stick
Nu wil ik hem werkend krijgen en dat lukt maar een aantal dingen wil ik veranderen bijvoorbeeld als ik voor uit stuur gaan nu alle indicator ledjes branden maar dat wil ik juist anders om als ik rem dat ze gaan branden
En als de ledjes meer dan 2 min aan staan beginnen ze te flikkeren en alle kleurtjes te geven is dat een instelling of zo?
Ik hoop dat iemand me kan helpen
Je kan die leds instellen in cleanflight. Wijst zich redelijk vanzelf.
En idd, die ledstrip mag meestal maximaal 4,7V krijgen.

ik heb mijn neon led ring gewoon op de naze zitten + van motor uitgang , leds idd instellen via cf daar kun je de kleuren aangeven , ook kun je daar aangeven als ze moeten knipperen of blijven branden , andere kleur bij armen ect ect

Back