Led verlichting voor usm rc-2

• Topicstarter Topicstarter marcelinets
  • Startdatum Startdatum
M

marcelinets

Guest
Goedenavond iedereen.

Ik heb topic verlichting helemaal gelezen,maar kan geen antwoord op mijn vragen vinden,misschien dat anderen mij op weg kunnen helpen.
Ik heb geen ervaring met relais,elektro,en die dingetjes die je moet solderen,kan even niet op hun naam komen.

Ik zoek led verlichting voor mijn nieuwe project,daar ik ben verwezen om gebruik te maken van de usm-rc-2.
Maar welke led verlichting is hiervoor het meest geschikt? of complete sets.
En is het mogelijk om deze te verlengen,omdat mijn nieuwe te bouwen truck/brandweerwagen ongeveer 70 cm lang is.

Ik probeer een kosten plaatje te maken wat het eventueel gaat kosten.
Info mag ook via een pb.

Alvast dank.
Groet Marceline

gewoon losse leds bestellen, bijv bij leds-buy of ledtuning.

hier kan je ook de weerstand calculator gebruiken om je weerstanden te berekenen
complete set zijn er volgens mij niet voor de USM-RC2

gr
Koos

hallo Marceline,

Als je zelf niet wil of kan solderen, klik even op onderstaande link.

Servonaut Online-Shop - Servonaut L3H

Dan kom je op de site van servonaut. Deze verkopen universele komplete sets voorbedrade ledjes met voorschakelweerstanden t.b.v. 7,2V of 12V rijsytemen.
Verlengen van de aders is zondermeer mogelijk en is niet van invloed op de werking.

Mogelijk zijn er nog meer aanbieders, maar deze kwam als eerste bij me op.

Suc6 met je voorbereidingen.;)

Gr.
Raymond.

In de gebruiksaanwijzing staat welke weerstand je nodig hebt bij welke spanning per led. Zelf ga ik naar een elektro zaak die nog losse leds verkoopt en vraag gewoon wat ik nodig heb, zij kunnen je precies vertellen welke weerstand bij welke led en spanning.

Je kan ook een kant en klaar lichtunit gebruiken
zoals b.v. die van R2Hobbies. Die gebruik ik ook in
combinatie met de Beier module.

Bedankt allemaal voor jullie hulp.

Ik heb de link even opgeslagen Timmi.
Ik zal op hun site kijken Cor bedankt.

Je heb ook complete licht platine dit zijn licht setjes op een print plaatje weet niet of ik die kan gebruiken? zag die bij mein-rc-shop.de

Heb ook paar duitse rc truck magazines truck en details besteld hoe je een brandweerwagen inricht.

Hmmm, ik dacht altijd dat in de Beier USM-R2 standaard een lichtmodule ingebouwd zat ?
Is dit niet zo ??

Of haal ik nu 2 dingen door elkaar ??

Tja, ik ben echt en NUL op gebied van elektronica.

Klopt,de vraag ging niet over die module,maar over welke led verlichting hiervoor het meest geschikt is.

Als je bij mini-trucks.nl kijkt kun je ledverlichting kopen voor de mfu, de weerstand die voorgeschreven staat in de gebruiksaanwijzing tussen de +pool en je hebt de juiste led op de juiste plaats. Kost wel iets meer maar je hebt een led met kabels.

Denk dat ik meer heb aan de tip van Timmi,omdat in de led verlichting al een weerstand is verwerkt en ook voor 7,2 volt is.

Solderen met weerstanden heb ik nog nooit gedaan.
Ook even gekeken bij R2Hobbies weet niet welke ik moet hebben.

Bedankt voor jullie hulp.

Hallo

Ik werk ook met die sound en lichtmodule echt een aanrader ,je kan via de brede kleuren band allemaal lampen opmaken .die draadjes zijn in principe allemaal min draden daar kun je heel simpel liedjes bij kopen van conrad die kun je met twee verschillende weerstanden verkrijgen als je ze hebt zoek je even op Google hoe je ze moet solderen ,moet je echt zelf gaan proberen dan kan je via het programma wat je er bij geleverd hebt gekregen alles instellen op felheid en op wat voor kanaal ze moeten werken ,zo ben ik ook begonnen echt interessant.

Hallo zantropica

Goed bedoeld hoor,maar ik heb geen ervaring met led,weerstanden solderen heb ik ook nog nooit gedaan,om fouten te maken zie ik niet zo zitten.
Heb via anderen hier op dit forum diverse tips gekregen om bedrade leds te nemen waar al een weerstand in verwerkt is.

Eerst in het najaar beginnen met de bouw van het chassis en opbouw,daarna het elektro gedeelte.
Vandaar ik nu al om advies en tips vraag voor de verlichting.

Heey Marcelinets.

Als het goed is ga je dus in het najaar bouwen en alles erin verwerken?
Wat je dan eventueel zou kunnen doen. Ligt eraan wat je zelf wilt qua bouwen. Maar je zou natuurlijk altijd een soldeerbout kunnen kopen.
Dan lekker oefenen met gewoon wat electro draadjes solderen. Als dat netjes gaat een weerstandje ertussen misschien later een ledje op batt solderen. Zo kun je een hoop leren.
Maar dat is net wat je de moeite waard vind enz.

Mvg
Berrie

Laatst bewerkt door een moderator:
hoi Berrie

In het najaar eerst chassis bouwen,cabine en de verdere opbouw/laadbak van abs plaat.Daarna pas het elektrische gedeelte verlichting,usm rc 2 enz.Omdat deze truck grote deels zelfbouw zal zijn,is ook nieuw voor mij.
Het is wel een goed idee om te oefenen zoals je in je reactie aangeeft.

mvg Marceline

Ik las iets op een rc website dat de usm rc 2 veel stroom verbruikt,is dat op te lossen door een extra batterij te plaatsen?

op rc.point.nl staat dit dat de usm-rc 2 veel stroom verbruikt.

thankx ga ik even kijken
ik zelf al jaren de usm-1 in gebruik en kan bijna een volle dag rijden zonder bij laden
en in mijn nieuwe truck komt de usm-2

De eerste led flitsers (blauw) zijn binnen met print plaatje,dat wordt toch solderen.En een beginners soldeer setje kopen en eerst wat gaan oefenen met draadjes.

Back