Na enige tijd op zoek te zijn geweest naar een leuke voeding, nadat mijn servervoeding helaas de geest heeft gegeven, kwam ik nogal wat LED-voedingen tegen. Waarom LEDs precies een speciale voeding nodig hebben weet ik niet, maar het lijkt mij dat enkel de uitgaande spanning zeer stabiel moet zijn bij LEDs. Iets wat voor ons type laders juist ook goed is, lijkt mij.
Nu ben ik in een soort van discussie beland, waarbij ik het idee heb dat de verkoper denkt dat zijn voeding niet geschikt is voor een lipo lader. En ik wil niet eigenwijs zijn, maar ik denk dat er sprake is van een miscommunicatie. Hij hamert erop dat de spanning constant is (wat dus juist goed is) en de stroom is niet constant (maar dat hoeft ook niet, want ik wil enkel dat hij de hoeveelheid stroom geeft die ik via de lader vraag). Ik heb het idee dat de verkoper verwacht dat ik een stroom van 50 Ampere continu nodig heb (de voeding is namelijk een 12V, 50A, 600W exemplaar), maar dat is natuurlijk onzin.
OF zou de verkoper bedoelen dat deze LED-voedingen een continu fluctuerende stroom levert? Dat lijkt mij namelijk niet.
Voor de duidelijkheid, ik zal ongeveer 300W gebruiken van de voeding, maar ik neem altijd een voeding die meer dan genoeg over heeft (voor de toekomst).
Wie heeft er ervaring met LED-voedingen en wie weet wat de eventuele valkuilen zijn? Of zou dit gewoon goed moeten gaan?
12 v 50a ac-dc 220 v switching transformator led driver
Uitvoertype:
Single
Uitvoervermogen:
<500W
is_aangepast:
Ja
Invoervoltage:
220v
Uitvoerspanning:
0~50A
Uitvoervoltage:
12V
Uitvoerfrequentie:
47Hz~63Hz
Type:
Constant voltage AC to DC Transformer
Intend for:
LED light strip, LED module, LED display, LED down light, etc.
Housing material:
Metal
Fan:
Yes
Certification:
CE, RoHS
Protection grade:
IP 20
Waterproof:
No
Warranty:
2 years
Package Content:
1 piece of power supply only
Variabl resistor:
Yes
Nu ben ik in een soort van discussie beland, waarbij ik het idee heb dat de verkoper denkt dat zijn voeding niet geschikt is voor een lipo lader. En ik wil niet eigenwijs zijn, maar ik denk dat er sprake is van een miscommunicatie. Hij hamert erop dat de spanning constant is (wat dus juist goed is) en de stroom is niet constant (maar dat hoeft ook niet, want ik wil enkel dat hij de hoeveelheid stroom geeft die ik via de lader vraag). Ik heb het idee dat de verkoper verwacht dat ik een stroom van 50 Ampere continu nodig heb (de voeding is namelijk een 12V, 50A, 600W exemplaar), maar dat is natuurlijk onzin.
OF zou de verkoper bedoelen dat deze LED-voedingen een continu fluctuerende stroom levert? Dat lijkt mij namelijk niet.
Voor de duidelijkheid, ik zal ongeveer 300W gebruiken van de voeding, maar ik neem altijd een voeding die meer dan genoeg over heeft (voor de toekomst).
Wie heeft er ervaring met LED-voedingen en wie weet wat de eventuele valkuilen zijn? Of zou dit gewoon goed moeten gaan?
12 v 50a ac-dc 220 v switching transformator led driver
Uitvoertype:
Single
Uitvoervermogen:
<500W
is_aangepast:
Ja
Invoervoltage:
220v
Uitvoerspanning:
0~50A
Uitvoervoltage:
12V
Uitvoerfrequentie:
47Hz~63Hz
Type:
Constant voltage AC to DC Transformer
Intend for:
LED light strip, LED module, LED display, LED down light, etc.
Housing material:
Metal
Fan:
Yes
Certification:
CE, RoHS
Protection grade:
IP 20
Waterproof:
No
Warranty:
2 years