Led's op 450 rotorbladen

Ik heb naar aanleiding van de MS-composit bladen geprobeerd zelf wat in elkaar te knutselen.
Ging best redelijk. Maar erg veel werk:(.

Ik kon niet alles op mijn rotorbladen kwijt omdat, de bladen text moesten kunnen weergeven. Daarom ik losse printjes gemaakt met een bandkabeltje naar de bladen toe (zie foto's).
U

Ik dacht, zo worden de bladen ook niet te veel belast. Er zitten tenslotte al 8 leds per blad op en de nodige kopertape:cool:.

De printjes met Lipotje wegen ongeveer 8 gram, dacht ik. Bladen met printjes samen zijn goed uitgebalanceerd:).

De bladen voorzien van kopertape en leds viel wel mee:p. Programmeren was lastiger want, dat had ik nog nooit gedaan. En het is nu ook nog niet perfect......maar goed. Het idee werkt.

Een ander lastig probleem is:

Gisteren was ik een beetje aan het hoveren (ik denk dat alleen wat normaal rondvliegen mogelijk is met deze bladen) en toen draaide mijn staart opeens weg.
Gyro staat goed ingesteld, want ik "vlieg" (ben een beginner, past hover;):p) al maandenlang zonder problemen.
Gelukkig kon ik de heli (Mini Titan) nog op tijd en zonde schade, aan de grond zetten.

-Heeft iemand een idee hoe de staart plotseling kan wegdraaien????:confused:

-Zijn de extra printjes te zwaar of heeft het te maaken met, dat ze veel wind zouden vangen???:confused:

[media=youtube]CBpdBVJUHCw[/media]

[media=youtube]NBhs_CBEcX4[/media]

Laatst bewerkt door een moderator:
ziet er netjes en leuk uit.
check speling op je lagers van je riem naar achteren, check ook je belt op ontbrekende tandjes
speling in je lagers kan plotseling net te ruim zijn en dan vreemde problemen geven.

Als je gyro goed gewerkt heeft en er zijn geen instellingen veranderd moet deze het gewoon goed doen. loop voor de zekerheid al je boutjes even na, misschien iets losgetrild

mvg
Daniel

ziet er netjes en leuk uit.
check speling op je lagers van je riem naar achteren, check ook je belt op ontbrekende tandjes
speling in je lagers kan plotseling net te ruim zijn en dan vreemde problemen geven.

Als je gyro goed gewerkt heeft en er zijn geen instellingen veranderd moet deze het gewoon goed doen. loop voor de zekerheid al je boutjes even na, misschien iets losgetrild

mvg
Daniel

Bedankt voor je reactie? :-)

Ik heb gechecked wat je zei, maar merk niets vreemds op.
Maar het kan dus niet aan de aerodynamica liggen?!

Zou de gyro (gy401) de staart toch recht moeten kunnen houden, ondanks hoe de
rotorkop zich gedraagd?

Ziet er gaaf uit met die leds op de bladen.
Heb je ook een beschrijving hiervan, hoe je dat moet doen met dat kopertape en die smd ledjes. Solderen kan ik wel dus das het probleem niet.

Sorry voor de belachelijk late reactie!

Op www.tdcircuits.tk staat de schakeling (kies: pic-jal en dan magische boodschap. Ff aanpassen)

Kopertape bij www.glasateljee.nl
Led's bij www.ledtuning.nl

Lipotjes weet ik zo snel ff niet meer. :)

Als iemand toevallig de mscomposit bladen heeft (450 klasse), kun je hier dan eens wat foto's plaatsen???
Ik zou graag weten hoe die bladen eruit zien.

Thanx!

Leuk projectje, en is mooi gelukt.
In welke taal heb je geprogrammeerd als ik vragen mag.
En zou helemaal mooi zijn als het je lukt om een constante tekst te hebben :)

Oke bedankt Gerjan. En dat van die late reactie geeft niet hoor hebben het allemaal wel is druk.
Met zo`n mooi project vergeven we het je gewoon :P

Ah okey.
Ik heb ook nog niet bijzonder veel programmeer ervaring.
Maar gelukkig is JAL vrij simpel.
Mag ik vragen hoe jij het programma op de chip hebt gezet?

Heb je al wel eens met : "var byte n = x" gespeeld?
Volgens mij als ik het zo lees worden de letters constanter, en dus beter leesbaar als je "var byte n =" groter maakt.
Aangezien je dan sneller moet zwaaien, en de bladen van een heli vrij snel ronddraaien.

Als het je lukt om een constantere lichtbundel te maken, zou je dan weer eens een filmpje willen uploaden ? :)

In iedergeval een erg leuk idee.

Back