lege lipo

Na het varen ,enkele weken geleden,heb ik mijn lipo in de boot laten zitten met mijn"low voltes buzzer"nog aangesloten en nu wilde ik hem weer opladen is de lipo helemaal leeg,de lader geeft ook ''low voltes'' aan en kan hem met geen mogelijkheid weer aan praat krijgen. Is hij nu overleden of is er nog een andere manier er weer leven in te krijgen?

Gr Joop

In principe is hij overleden. Wat je nog zou kunnen proberen is om hem met een lage stroomsterkte (10% ofzo) te laden met een nimh of nicad lader. Dit doe je het liefst buiten en je meet met een spaningsmeter het voltage. Als dit boven de 3volt per cel uitkomt kun je proberen om hem weer normaal verder te laden. Dit voltage moet vrij vlot oplopen, reageert de accu niet of nauwelijks neem dan je verlies en gooi de accu weg.

Pas het zelfde gehad in mijn slash door te lang doorrijden (zat nog maar 2 volt per cel in)maar na een 10 min aan een standaard nimh lader kon ik hem weer met de lipo balance mode gewoon laden en tot op heden kan ik niet merken dat ik verlies in de accu heb.

Heren ,ik heb hem met mijn Robbe ULTIMATE 2 op automatisch laden(NIHM)gezet en na enkele minuten had ik al spanning,en ben hem via de losse balancer verder aan het opladen in de lipo stand en zit nu al 50% in.Ik denk dat het wel weer goed komt!

Heren, nog bedankt voor de technische onder steuning.

Het beste zal wel van je accu zijn.
Het lijkt mij ook wijs om de eerste 10 ladingen goed in de gaten te houden en er bij te blijven.

LiPo aan eind van hobby-dag altijd verwijderen. Elektronica trekt altijd nog een beetje stroom, met de door Joop geschetste resultaten.

Ik heb de droevige mededeling dat toch twee cellen zijn overleden.Het was een TURNIGY 4 s 5000 mAh,helaas!
In het vervolg meteen na het varen het accupakket er uit halen om deze elende te voorkomen,goede leer voor volgende keer.

Gr Joop

Die piepertjes vergeet ik ook nog wel eens heel af en toe.
Wordt je 's nachts wakker en denk je wat piept er toch zo.
Maar dan ben je iig nog op tijd.

Heb behoorlijk platte accu's vaak zo wel weer aan de gang gekregen maar het nieuwe is er dan wel af als je veel stroom vraagt.

Ja, die piepertjes maken een behoorlijk lawaai,maar ik stond die tijd op de camping en dat moet je wel heeeeele goeie oren hebben om ze nog te kunnen horen.

Gr.Joop

Hier van de week ook dat probleem gehad. Accu in het vliegtuig laten zitten.

Kwam door een spoedje zeg maar. En niet meer aan de accu gedacht.

De spanning was in 2 cellen onder de 0,30 gedaald en 1 cel helemaal dood.

Maar vandaag een nieuwe van Robbe besteld en voortaan; net als in de auto direct de gordel om, de accu direct uit het vliegtuig.

Wat er ook gebeurt.

Back