Lek cilindervoetpakking !?

• Topicstarter Topicstarter RudiG
  • Startdatum Startdatum
Steven D zei:
Ik zit aan een haarfijn barstje te denken......
Als het niet ophoudt m.b.v vloeibare (om te testen), is het metaal gescheurd.
Ik zie het nu belletjes blazen tussen de cilinder en de carter, het zit 'm volgens mij echt in de dichting.

@ victorymarc

Het is 'n 260 cilinder maar deze heeft zoals de 230 cilinder twee bevestigingsgaten.
De bewerkingen in je uitleg lijken me niet voor de hand liggend om zelf uit te voeren :mrgreen:, en volgens mij komt het prijskaartje om het laten te doen wel bijna in de buurt van 'n nieuwe cilinder en zuiger (of meer).

Wat natuurlijk als deze nieuwe cilinder ook niet 100% in orde is??? Ik heb met m'n auto nog maar 'n 3l benzine verreden dus hij is eigenlijk ook nog nieuw. :?

Ik ben van plan om het eens te proberen met 'n dikkere pakking. De standaard pakking is 0.45mm, en ik ben nu 'n pakkingvel gaan halen van 0.75mm.
Ahoewel ik sterke twijfels heb over de opbouw van het geheel, je spant inderdaad "maar" overhoeks, en het lek is aan 'n andere hoek (daar waar geen bout zit).

Of ben ik gewoon te kritisch??? De auto rijd goed, versneld goed, draait mooi stationair ...
Het is gewoon omdat ik weet dat het lekt dat ik het wil oplossen. Misschien moet ik me gewoon niet storen aan dat klein beetje vocht dat op de naad komt staan? :?
Ik vergelijk nu maar even met m'n bosmaaier en / of kettingzaag, die hangen ondertussen vol vuil, olie, ... wie weet lekt er daar ook wel iets maar die dingen gebruik ik gewoon zonder er verder over na te denken !

Ik hou jullie op de hoogte !

Inderdaad, hou wel rekening met het gebruik van een dikkere voetpakking dat de uitlaat en inlaat timing veranderd. Niet veel, maar toch. Een paar tienden hier en daar, kan al veel uitmaken. Als het gewoon bij fun-rijden blijft, zul je er niet zoveel last van hebben.
Succes
Marc

Rudig gene paniek ;) dat kan geen kwaad dat er een kleeiiiinn lekje is. Dat is bij veel 2 takt motoren het geval. Mijn brommertje heeft dat bv. ook en da rijd nog even goed als ervoren. Dus dat ga je niet merken en voor vuil er tussen moet je ook schrik hebben. Anders had me brommer het al lang begeven ;). Als je competitie zou rijden zou je het heeellll mss kunnen merken maar op die 0.00001 km/h komt het nu wel ni aan d8 ik zo eh :). Je zal mss wel regelmatig je motor moeten kuisen :P

Cylinder op het ondercarter; in schuren met schuurpasta waar ze kleppen mee schuren.
Dan gaat er maar een minium af en hoef je ook niet te vlakken.
dat is goed te proberen hoor. :idea: :|

Je kun ook proberen je voet pakking te voorzien van een dun laagje sileconenkit dun insmeren aan twee kanten van de voetpakking eropzetten en vastdraaien met momentsleutel en dan een nachtje laten uitharden.

Back