Lekkende mast 1 op 1

Vraagje aan de kenners,

onze aluminium mast op de 1 op 1 boot lekt en dit komt in de boot en nu overwegen we om er iets van epoxy/giethars in te doen.Wat zou ik het beste kunnen gebruiken,bij voorbaat dank voor de inbreng,grtz Bel10 :bye:

Mast onderaan tot 10 cm boven dek volschuimen, ook de zeilgroef.
Klein gaatje boren juist boven schuim in de zeilgroef .
Broeking plaatsen als deze er nog niet is.

Probeer eerst vast te stellen waar het lek zich bevind...

komt het water tussen de mast en het dek --> broeking (afsluitrubber)
komt het water binnen door de mast zelf ? --> waterdicht schot of zoals Réne zegt PU schuim aanbrengen tot iets boven dekhoogte, en zorgen voor afwatering daar net boven..

Boot op het water leggen :rolleyes: ,niet eronder help in meeste gevallen :rolleyes: of tot alleen op mast hoogte zeilen ,:rolleyes:

:help::rolling::rolling::rolling::rolling::rolling::rolling::rolling: :help:

:offtopic:

gr rexonamen

Ik heb wel eens flexibele (zwarte) PU gietrubber verkocht voor dit doel. Was om een exact passende mastkraag te gieten.

Lekkende 1 op 1 mast

Goede,

wat meer info over de mast,het is inderdaad een doorgestoken mast en de kraag lekt niet,alles komt dus door de binnenkant.In de mast zou een schot moeten zitten,dit is dus waarschijnlijk lek:(.
Volgens wat ik hier lees dus eerst bepalen waar een gat te maken om iets in te spuiten/laten lopen.Later bepalen of er nog een nieuw afvoergat gemaakt moet worden(dit zou er nu ook in moeten zitten,weet nu even niet waar?Boot ligt elders).
Als ik het goed begrijp zou het met schuim kunnen en wat is dan het beste 2 k PU schuim denk ikzelf,maar krijg ik dat er voldoende in(loopt het genoeg) en heeft dacht ik ook zeer korte potlife.
Indien nog info bij voorbaat dank,grtz Bel10:bye::bye:

Hallo je hebt hier een vraag neer gezet :confused: ,die voor iedereen niet opte lossen is ,omdat de gehele situatie niet bekent is :rolleyes: , hetzelfde zou zijn meneer ik waterlekkage in mijn auto de mat is nat :rolleyes: , tja waar komt dat nou weg , ik zou zeggen ga ermee naar de werf en laat de waterslang erover gaan :yes: , anders zou er geen oplossing zo voor zijn . :roll: Of Nederland Vaart mailen Onno weet wel raad :roll:

sorry:arrow:

:offtopic:

Lekkende mast

Hey,

Misschien dat ik in m'n eerste posting wat vaag was,ik dacht dat hersteld te hebben in de tweede.
Zal dus geen gaatje zomaar ergens in de mast boren,eerst kijken of er in zitten en anders in de zeilgroef.Langs de valopeningen is misschien ook een oplossing,alleen nu nog me t welk mater.iaal doe ik het dan het beste:?:?
Grtz Bel10:bye::bye:

Enne wij zeilen eigenlijk nooitmet de mast onder water;);

Hallo water ???? bevroren aan het dak/hemel v/d boot , sneeuw , dit is niet te verklaren waarom lekkage , vb HUIS nooit geen water binnen sneeuw op het dak smelt rara waterlekkage auto mat nat :hammer: , gewoon hiermee OP WERF zoeken , waterslang erover en kijken met een paar man waar water loopt . :bye:

:bye: ophouden , (;) lekker buiten uitzoeken;) ) hiermee . :bye:

gewoon modelbouw .

Back