Lekker gevlogen tot en met CRASH

Deze middag terug eindelijk de twinstar in orde gebracht.Nieuwe props erop,betere spinners,nieuwe servo verlengkabel,nieuwe lipo,nieuwe servo.
Had deze middag naar de shop geweest en voor alle zekerheid toch maar wat epoxy meegenomen,je weet maar nooit.Dacht ik bij mezelf. 8)

Dus nadat alles in orde was gebracht bij de Twinstar en alles nagekeken bij de Robbe Hunter.Maar naar men prive vliegveldje gereden.
Servo conect.Ok
Motor check.Ok
Mx 12.Ok
Nieuwe lipo.Ok
Weinig wind.Ok

Beide lipo's voor men Twin lekker leeggevlogen.Ongeveer een uurtje over gedaan.Alles terug de koffer in.
Robbe Hunter klaar gemaakt.Heeft niet lang geduurd men vlucht.Ongeveer 30 sec.Met dit als resultaat. :evil:

Kan nu wel al men epoxy al gebruiken. :evil:

Ik zou dat niet met epoxy gaan lijmen, maar met CA of UHU. Epoxy is volgens mij niet de beste lijm voor piep..

Werkt super hoor :) Al mijn piep / epp kisten lijm ik gewoon met epoxy. Gaat altijd ergens anders stuk daarna, nooit op de oude breuk.

Tadango zei:
Wat heb je gedaan dan? of juist niet :)

Ik heb alles goed gedaan denk ik bij mezelf dan toch. :? Volgas,vlieger uitsmijten,stick in aanslag met hoogteroer.Maar na 20 meter ging hij gewoon met de neus de grond in.

hezik zei:
Ik zou dat niet met epoxy gaan lijmen, maar met CA of UHU. Epoxy is volgens mij niet de beste lijm voor piep..

Ik begrijp het nietmeer.Eerst word er me afgeraden om met UHU te gaan lijmen omdat deze nogal vrij "flexibel" is.En ik koop dan maar epoxy.Nu ik die epoxy heb word me aangeraden met UHU te gaan lijmen. :hammer:

Goede raadgeving is nooit weg, maar toch, probeer het altijd eerst zelf op een onontvallende plaats :wink:

hehe, epoxy werkt gewoon erg goed bij piepschuim kisten. Ik heb er zelf vaak genoeg mijn hunter mee gelijmd :)

Als dat ding opeens de grond in dook dan vermoed ik storing of een ander defect. Als je genoeg vermogen hebt moet je hem probleemloos kunnen weggooien. Welke motor heb je erin?

Ja hoor, piepschuim kun je prima lijmen met epoxy, mijn easystar zat er op het laatst vol mee :D en die lijmnaden hebben het stuk voor stuk goed gehouden.

Groetjes, Jesse.

had je het goede modelgeheugen gebruikt........vraag me niet hoe ik dat weet.............

dat heeft mij ook mijn picojet gekost toen ;) up werd een rol met een inverted landing....... (1 ailevon ipv 2 omhoog......)

Theo Coenen zei:
had je het goede modelgeheugen gebruikt........vraag me niet hoe ik dat weet.............

ik heb het toestel eerst uitgeschakeld en van Twin naar Hunter verandert.En daar zou normaal gezien alles moeten zijn ingesteld.Veronderstel ik.Alles ging goed.Had alles nog aan de grond gecontroleerd.Richting,hoogte,gas.

Tadango zei:
Als dat ding opeens de grond in dook dan vermoed ik storing of een ander defect. Als je genoeg vermogen hebt moet je hem probleemloos kunnen weggooien. Welke motor heb je erin?

Hij had normaal gezien ook nog genoeg power om de hoogte in te gaan.Bij de test in de hand en motor op volgas gaf hij toch redelijk wat thrust.De motor is een gewone speed 400.En voor een eventuele storin lijkt het me ook wat bizar want ik had ervoor ongeveer 1 uur gevlogen met de twinstar.

ff beetje oftopic (alweer.. :oops: )
maar die lijkt behoorlijk veel op die van mij :

alleen heeft deze geen duwprop.. dus de motorisatie lijkt mij wel geschikt.. :p welke motor gebruik je ? en met een ghunter?

edit: sorry ook nog eens niet goed gelezen :oops: een speed 400 dus..

Met inderdaad een gunterprop erop.
Hij is me enkele weken geleden voorgevlogen door iemand en toen was er niks aan de hand.

Er is nog een verschil.Jij gebruikt blijkbaar de rolroeren bij je vlieger.Ik niet,ik doe het enkel met de staartvlakken.
En de jouwe is nog in 1 deel,bij bij nu 2 delen :cry:

fbk zei:
Goede raadgeving is nooit weg, maar toch, probeer het altijd eerst zelf op een onontvallende plaats :wink:

Zal ik doen,ergens achter een hoekje

Back