Lekker klussen aan de SMIT ROTTERDAM

@Frans1962": Inderdaad de rompspanten.

spanten 4 en 9 deel 1.jpg spanten 4 en 9 deel 2.jpg spanten 4 en 9 deel 3.jpg
Dit zijn tekeningen van het Billing Boats model schaal 1:75 die ik van het internet heb geplukt. Hierop zie je spant 4 en spant 9.
Ik heb ze indertijd op mijn PC in PowerPoint uitvergroot voor de juiste maat bij schaal 1:50 met als houwvast dat de middelste spanten dan 30cm breed moeten zijn.
Daarna heb ik ze allemaal in twee delen uitgeprint op A4'tjes en die weer aan elkaar geplakt zodat ik mallen had om ze uit te zagen uit 8mm multiplex..
Vervolgens heb ik de mallen van spant 4 en 9 op een plank geschaafd grenen gelegd (dikte 18mm) en daarop afgetekend, rekening houdend met de huiddikte van het model (2mm aan iedere kant) en 5mm extra ruimte voor de schuimrubber anti-kras laag.
Tenslotte met twee stukken rondhout van diameter 22mm en een lengte van 59cm de twee delen aan elkaar gelijmd en geschroefd.
Alle materialen komen van de lokale doehetzelf-zaak.
Succes !

Bedankt voor je hulp, ik ga ermee aan de slag. Trouwens wat heeft u een mooie Smit Rotterdam gemaakt, echt zo precies en netjes.
ik kijk er met plezier naar en doe er mijn voordeel mee.
Mogelijk dat ik me nog een keer bij u meldt als ik verder ben in mijn bouwproces.
Gr.Frans

Back