lelievlet 1:7

je zou nu ook mooi dat roerblad van graupner kunnen vergroten!
En dan de orinele vorm er in kunnen maken??
zit ze alleen niet met die vingerlingen enzo vast;)

ten eerste is het een roerblad van aeronaut, ten tweede heb ik geen idee hoe een orgineel roerblad op z'n motorvlet zonder helmstok eruit ziet en de derde.. waarom?
het aanhangroer wat ik zelf gemaakt had was prachtig alleen de hoek tussen het roer en de servo klopte niet en die hoek kon ik ook niet haaks krijgen i.v.m. het achterdekje. dit roer heb ik dus achterwege gelaten en ik heb er een earonaut roer in geprutst welke prima zijn werk doet.
ik heb er wel aan gedacht om het aanhangroer en bij aan te maken en doormiddel van touwtjes weer aan de roerhevel te verbinden maar dat ziet er niet uit als hij op de plank staat te blinken straks plus dat dit roer er niet bij past i.c.m. een stuurwiel in de boot. dan moet er natuurlijk een mooie helmstok aan komen. dat vind ik wel mooier maar dat combineert niet met het aeronaut roer

Poebe, heb je die kopwil zelf gebreid??
250220121535.jpg

nee dat heb ik niet, ik ken een boel knoopjes maar breien ken ik niet. deze kopleguaan is in verschillende maten in de handel.

zoals je ziet ben ik even met plamuur in de weer geweest en na het schuren is er vrij weinig op blijven zitten.. het casco is dus mooi strak gebouwd ;)
060320121558.jpg

Shot at 2012-03-10

060320121561.jpg

Shot at 2012-03-10
070320121564.jpg

Shot at 2012-03-10
het is niet erg best te zien op deze foto's maar hier heb ik wat stukken gemarkeerd waar nog wat geplamuurd moest worden

070320121565.jpg

Shot at 2012-03-10hier heb ik hem in de grondverf gespoten om beter te kunnen zien waar nog een likkie plamuur moest komen

070320121567.jpg

Shot at 2012-03-10en het begint er al aardig op te lijken :D

090320121570.jpg

Shot at 2012-03-10
090320121571.jpg

Shot at 2012-03-10

090320121572.jpg

Shot at 2012-03-10
ook de binnekant heeft al wat plaamuur in de gelijmde hoeken gekregen

100320121574.jpg

Shot at 2012-03-10
omdat ik de grondverf of had heb ik er maar rode verf achteraan gespoten en ik moet zeggen dat het er super uit begint te gaan zien. ik vind het echt een super leuk bootje al zeg ik het zelf

okeee, het geheel gaat nog even het bleekwater in, en daarna in een bak verf welke heel erg verdund is met thinner om hem op de juiste kleur te krijgen... het is dan ook meer thinner dan verf

er staat alleen een A t/m Z index op de pagina via die link... wat bedoel je?

~koplastig, voorlastig:
koplast hebbende.

~koplicht:
zie stuurlicht.

~kopluik, staartluik:
het voorste luik van de uitwip.

~kopnemen:
Zie bij kop voor nemen.

~koppeldraad:
zware staaldraad die samenstellen en koppelverbanden bijelkaar houdt.

not on the list

~kabelaring, kabbelaring:
1> In de oude zeevaart: een zeer grote ring van dik touw, later ook ketting, die gebruikt werd bij het hieuwen van de ankertros.

2> Een dik touw, bijwijze van stootrand, langs de bovenrand van een vaartuig. Kabelaringen waren op vletten en enkele kleine boten te vinden. Tegenwoordig bijna uitsluitend nog op pleziervaartuigen. Kabelaring is een verbastering van kabellarga, wat weer een verbastering is van het Portugese 'cabo de ala e larga'.

kopfender ook niet...

Phoebe, dat is nu precies waar Baggeraar jou wilde hebben!
Het juiste woord is dus "Leguaan" (en die staat er wel bij) en geen kopleguaan.

Back