Lembeck Extra 2.32m

Vragen waarop ik nog niet kan antwoorden.
Het gewicht post ik hier zodra ik het weet.

Wat betreft rechtuitvliegen denk ik dat ik net als u het antwoord al op voorhand weet.
er staat immers in de bouwbeschrijving dat je 1a2% richtingsroer moet mixen bij 100% motorvermogen.
Dit zal de nodige testvluchten vragen om het juiste percentage te achterhalen.

Laatst bewerkt:
Ik heb er nu ongeveer 7 liter doorheen. De DL-55 gaat perfect evenals de extra. Ik kan geen negatieve punten ontdekken aan het toestel, alleen dat je inderdaad al het gewicht voorin moet plaatsen.

In het totaal heb ik 35 gram lood geplakt in de neus. Dit valt dus wel mee. Ik vind het een strak vliegende kist, zoals meerdere bij mij op de club, die heerlijk land op 3 pootjes tegelijkertijd.

Het toestel is dus richting Roosendaal vertrokken.
k'ben dus waarschijnlijk de enige belg met dit toestel, een uniek toestel dus op de komende flyins :)

Ondertussen al enkele vluchten achter de rug.
Mooi rechtuit vliegt hij wel, paar klikjes down moeten trimmen in eerste vlucht(en).
Bij nader toezicht bleek dit omdat de roeren een kleinigheid omhoog stonden. maw nu staan ze perfect vlak na het invliegen.
Hij vliegt mooi rechtuit tot pakweg throttle 75% en dan begint de staart te wiebelen.
Misschien komt dit omdat ik lachtgaten aan de zijkant van de romp onder de stabilo maakte ipv onderaan de romp waardoor er mogelijkerwijs vervelende wervelingen optreden die het wiebelen veroorzaken.
Deze gaten worden terug met oracover gedicht.
De gaten zitten nu onderaan de romp ter hoogte van de vleugel net achter de uitlaten.
Bij beter weer es kijken als hij dan nog bij full throttle nog met zijn staart wiebelt.

Back