Komt wel goed![]()
lol laten we het vooral veilig houden ;-)
Back on topic!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Komt wel goed![]()
Een boxermotor op die extra moet ook wel de moeite zijn vermoed ik. Als hij erop staat neem eens een foto dan, ben benieuwd.
Als dit zowel bij gas als geen gas het geval is en je cg ligt goed... dan is het het beste om eerst eens de instelhoek van de stabilo bekijken...
Het vliegtuig vliegt zowel mooi rechtuit bij gas als bij geen gas, dus kwa motortrust zit het zeker goed.
De gashevel op de carb werd inderdaad verlengd.
Betreffende het inbouwen van de hoogteroer servo's in de romp stuitte ik op een klein probleem. Bij een uitslag van 35° up op het hoogteroer raakt de stuurstang de onderzijde van het stabilo (zie foto).
Ik denk dat het verstandigst is de raad van Paul op te volgen en gewoon de servo's in het stabilo zelf te monteren. Eerste werk morgen.
Beide vleugels werden ook volledig afgewerkt, het is dus 1 servo per aileron geworden.
![]()
Groetjes
Bij degene die ik aan het bouwen ben heb ik ook de scharnieren dichter bij het scharnierpunt zitten. Hier op de foto staan ze inderdaad nogal ver of het is optisch bedrog.
Zorg er echter wel voor dat de scharnieren vastgelijmd zitten in het stukje hard hout dat je door de folie heen kan zien.
Perfect boven het scharnierpunt heb ik ze echter ook niet gekregen.
Bij testen na inbouw electronica bleek het geen invloed te hebben. De mijne heeft echter nog niet gevlogen. Hij is immers nog niet vliegklaar.
Heb er intussen een 30-tal vluchten met de Lembeck opzitten.
Er zijn echter enkele zaken die mij storen.
Eén daar van is dat ik om rechtuit te kunnen vliegen het hoogteroer verschillende klikjes down moet trimmen. Nu had ik graag jullie mening hierover gehad hoe dit eventueel het vlieggedrag beïnvloed en hoe dit kan opgelost worden.
De kist rolt niet supermooi op lage snelheid (bvb bij een vertikale klim), kan dit hiermee te maken hebben?
Zie foto:
![]()
Hieronder een aantal foto' genomen met de 3W boxer in zijn snoet.
![]()
![]()
Nog een paar zonder de motorkap
![]()
![]()
De M5 draadstangen die de motor op zijn plaats houden op de foto zijn maar van tijdelijke aard. De SWB standoffs zijn nog niet in mijn bezit. Door gebruik te maken van de draadstangen kon ik wel verder bouwen.
De draadstangen(later stadium SWB stand offs) gaan door het vuurpaneel en het aluminium hoekprofiel. Op deze manier krijg je een sterker geheel. Ik diende de motor 75mm voorruit te plaatsen om de as voorop de motorkap te krijgen. Die vond ik veel te lang zodoende verbrede ik het draagvlak.
Bij de Lembeck werd intussen het uitlaatsysteem volledig geplaatst en werden de benzine en smoketank ingebouwd. Heb heel even moeten zoeken naar geschikte tanken omdat ik deze perfect op het zwaartepunt wou plaatsen.
2 stuks van 20 oz net waar ik ze wou hebben, heb gelukkig minder moeten aanpassen dan eerst gedacht.
Intussen de motor met de gebruikte uitlaat een half uurtje laten proefdraaien en man man wat een geweldige combo. Ben echt wel tevreden van de DL50.
![]()
![]()
Dit toestel is duidelijk ontworpen voor motoren met een gewicht van +/-1800gr.
Ik heb er een 3W56 boxer in gemonteerd die in die gewichtscategorie zit zodoende heb ik geen lood in neus moeten proppen en zitten de batterijen in cockpitgedeelte.