Lembeck Extra 2.32m

Sowieso ben ik een enorme lipofan, en als ik lood nodig zou hebben, dan zou ik gewoon dikkere lipo pakketten nemen:D

Lipo's zijn gewoon te makkelijk in gebruik, je kan heel grote capaciteit gebruiken, je hoeft dan bijna niet te laden. En ze zakken tenminste niet als je kist er een paar weken staat.

En je kan perfect uitrekenen hoeveel vluchten je kan maken met de geïnstalleerde lipo-pakketten.

Meten = Weten :-)

Maar hoe meet je voor het vliegen of je lipo accu pack nog vol is?
Met een volt meter de onbelaste spanning?

Ik gebruik 2 lipo accu`s in combinatie met een Emcotec DPSI RV mini 5 en 1 lipo accu voor de ontsteking.

Sowieso laad ik ze op vóórdat ik ga vliegen:) Maar tijdens een vliegdag gebruik ik de Futaba BR2000 batterychecker, ik heb vorige week een nieuwe tester gekocht met lcd scherm ook, die geeft ook voor lipo's weer hoe vol ze zijn (in %).

Ik gebruik 2 lipo accu`s in combinatie met een Emcotec DPSI RV mini 5 en 1 lipo accu voor de ontsteking.

Geen nood dan, indien je Emcotec een lipo config heeft (wat zo is "out of the box") dan zal hij je waarschuwen als je lipo's een te lage voltage bereiken...

Ik ben eens benieuwd hoe je Extra gaat vliegen ik ga maandag dezelfde bestellen :)
Ik gooi er een 3W70i op ;)

Grt.

Laatst bewerkt:
Jeetje, ik heb wat stof doen opwaaien toen ik een paar maanden geleden in een ander topic over Lembeck begon:mrgreen:

modpost:
Joh toen ik geboren werd waren mijn eerste woorden lembeck.. dus ik was eerstes!!

laten we weer verder gaan met het onderwerp mensen :)

NiMH/NiCd cellen houden hun spanning tot de capaciteit bijna weg is, die moet je dus belasten om een controle te kunnen doen.
Bij LiPo is het zo dat de spanning evenredig zakt met de capaciteit en kan je dus een redelijke controle doen door alleen de spanning (onbelast) te meten.

Voor degene die het overwegen, de kist is echt zijn geld waard. Ik ken persoonlijk geen vergelijkbare kwaliteitskist voor die prijs.
@ bryan: Ik zou toch een da/dl50 overwegen als aandrijving. met een 3w70i ga je volgens mij de motorkap overdreven (lees lelijk) moeten uitslijpen. De dl50 past erin als gegoten, enkel de bougiekop moet uitgeslepen worden nu. In het presentatiefilmpje op hun site wordt ook het toestel met een 50cc gevlogen, bekijk het maar eens.

Sowieso is het de vraag of een 3W70 een goede keuze is, aangezien hij zwaarder is dan de 3W85 en veeeeeel zwakker is:D (in de methanolmotoren kun je op vergelijkbare wijze de O.S. 61FX en 91FX vergelijken)

mischien heeft hij de 70 wel gewoon liggen.... an als een 50 voldoende is zal een 70 zaaaaaaat power hebben.

mischien heeft hij de 70 wel gewoon liggen.... an als een 50 voldoende is zal een 70 zaaaaaaat power hebben.

Dat is mogelijk. Feit is alleen wel dat de kist een stuk zwaarder wordt daardoor--->vleugelbelasting stijgt--->kist vliegt minder goed en er gaat een deel van het extra vermogen verloren door het extra gewicht wat je moet meesleuren:D Ik vind dit eigenlijk wel een mooie kist voor een MVVS58 (of als je het echt bont wil maken; ZDZ80RV(-J) )

Ik heb de 3w70 liggen vandaar ;)

Hij zat gister nog op mn yak maar de 3w70i sloeg af tijdens een torqeu op een halve meter ... :(

Vandaar dat ik een nieuwe kist nodig heb voor deze moter

Het was de eerste x dat de moter me in de steek lied en juist op het verkeerde moment jammergenoeg

Grt.

Laatst bewerkt:
Back