Vandaag 3 vluchten met de extra gedaan. De weersomstandigheden waren echt niet goed, er stond een stevige crosswind. Maar we gingen er toch voor.
Vlucht 1 (ellendig). Ik was stomweg vergeten het lood in de voorzijde van de vlieger toe te voegen (350 gr.), je kent het wel he check, dubbelcheck en dan zo iets vergeten. Hoe is het mogelijk!!!! Dus onmiddellijk na het opstijgen het gevoel van 'hoe krijg ik deze bak ooit weer aan de grond', gewoon onbestuurbaar.
Door een of andere bewaarengel de kist zonder schade terug aan de grond gezet. Nogal een geluk dat mijn vliegmaatje naast me stond.
10 jaar van mijn leven
Vlucht 2: vrouwtje opgebeld om te vragen de keukenweegschaal en lood naar het vliegveld te brengen en een uurtje later was ze daar. Nog steeds staartlastig dus een andere en 70 gram zwaardere prop.
Vlucht 3: fantastisch, eindelijk even kunnen genieten van de kist in de lucht. Voelt zeer licht aan en heeft voldoende vermogen. Je trekt hem zo uit een hoover, dus 50 cc is echt wel voldoende.
In mesvlucht trekt hij wat naar zijn buik toe dus dat moeten we er nog uit mixen.
Is wel even wennen met een kist van dat formaat en geloof me dat hij echt wel groot is. Zie maar naast de kist van mijn vliegmaatje comp arf sukhoi 2.2m.
Ik kan verder nog niet heel veel zeggen ove het vlieggedrag omdat de wind in de namiddag deftig begon aan te wakkeren en het landen werd alsmaar moeilijker. Woensdag ek voorspellen ze prachtig weer dus proberen we het dan opnieuw.