Lembeck Extra 2.32m

Ik ga morgen even mailen of bellen om er eentje te bestellen als hij goed vliegt enz :D
Denk ik dat ik erna ook nog die ultimate ga bestellen dat was ik al eerder van plan ;)
Ik zal ook een bouwverslag maken :p

Grt.

Laatst bewerkt:
Ga vanmiddag even bellen voor de extra :D

Ben benieuwd hoelang het duurt voordat ik hem binnen heb

dan zal ik er meteen aan beginnen ;)

Grt.

Bij mij word hij vandaag verzonden. Het is twee weken geleden dat ik hem heb besteld heb. Dus duurt ongeveer 2 weken

Zo dan........ Ik heb pas bij Lindinger (Oostenrijk) besteld, gelijk betaald, en kreeg 3 dagen (en dat vond ik al lang) later een bericht dat hij verzonden was.....

Bij mij word hij vandaag verzonden. Het is twee weken geleden dat ik hem heb besteld heb. Dus duurt ongeveer 2 weken
Die man die ik belde zij inderdaad dat er gister een naar nederland is gegaan :p

dat is dan die vn jouw :)

Grt.

Laatst bewerkt:
7 werkdagen na ontvangst van de betaling had ik hem.

Vandaag de extra even gewogen. Totaal 8,850 kg (lege benzinetank). Hierbij zijn alle nog niet geïnstalleerde componenten bijgerekend.
Te doen voor een kist van 2.32 meter ?

De werkzaamheden raken ten einde. Eigenlijk is de kist vliegklaar, ben enkel nog in blijde verwachting van de powerbox competition.
Omdat ik hier niet op ga zitten wachten (kon nog even duren) ga ik de kist vliegklaar maken en voorlopig zonder de powerbox werken. Ik denk dat de ontvanger dit wel zal kunnen verwerken zolang er niet te gek wordt gedaan en zelfs dan nog moet dit lukken.
Dus als de weergoden het toelaten zondag ek invliegen. Zal zorgen dat er een filmpje bij zal zijn.
Heb 300 gram lood moeten toevoegen in de neus dus kom vliegklaar uit op 9,150 kg. Misschien kan er nog wat af na installatie van de smokepomp en spinner.
Moet zeggen dat de 22*10 prop super mini lijkt op de zwaar uitgevoerde neus van de extra.
Zal deze avond nog enkele foto's plaatsen.

Groeten
Stefan

Laatst bewerkt:
T'is eigenlijk he nando niet eindelijk :-)
Ja.... duurt normaal bij mij ook wel wat langer dan 3 weken. Maar zit momenteel al 4 maanden thuis na een arbeidsongeval en heb dus superveel tijd, daarom dat het vooruit gaat.

Foto's:

13032009005.jpg

13032009001.jpg

Van de maiden volgt een filmpje.

Laatst bewerkt:
Bouten van de motorkap en cockpit lijken M4 metaal (met onderliggend stukje brandstofslang?) te zijn, best vervangen door nylon schroefjes. Deze trillen niet los en slijten minder snel aan de motorkap in.

Eigenlijk mag ik er niets over zeggen, in mijn extra zitten M3 metalen inbusjes om de motorkap vast te houden. Dit is echter te fragiel, de draad slijt snel uit en er durft al eens een boutje los te trillen. Ik heb ze er enkel nog in zitten omdat ze zijn meegelakt met de romp.

Vandaag 3 vluchten met de extra gedaan. De weersomstandigheden waren echt niet goed, er stond een stevige crosswind. Maar we gingen er toch voor.

Vlucht 1 (ellendig). Ik was stomweg vergeten het lood in de voorzijde van de vlieger toe te voegen (350 gr.), je kent het wel he check, dubbelcheck en dan zo iets vergeten. Hoe is het mogelijk!!!! Dus onmiddellijk na het opstijgen het gevoel van 'hoe krijg ik deze bak ooit weer aan de grond', gewoon onbestuurbaar.
Door een of andere bewaarengel de kist zonder schade terug aan de grond gezet. Nogal een geluk dat mijn vliegmaatje naast me stond.
10 jaar van mijn leven :-)

Vlucht 2: vrouwtje opgebeld om te vragen de keukenweegschaal en lood naar het vliegveld te brengen en een uurtje later was ze daar. Nog steeds staartlastig dus een andere en 70 gram zwaardere prop.

Vlucht 3: fantastisch, eindelijk even kunnen genieten van de kist in de lucht. Voelt zeer licht aan en heeft voldoende vermogen. Je trekt hem zo uit een hoover, dus 50 cc is echt wel voldoende.
In mesvlucht trekt hij wat naar zijn buik toe dus dat moeten we er nog uit mixen.
Is wel even wennen met een kist van dat formaat en geloof me dat hij echt wel groot is. Zie maar naast de kist van mijn vliegmaatje comp arf sukhoi 2.2m.

Ik kan verder nog niet heel veel zeggen ove het vlieggedrag omdat de wind in de namiddag deftig begon aan te wakkeren en het landen werd alsmaar moeilijker. Woensdag ek voorspellen ze prachtig weer dus proberen we het dan opnieuw.

PICT0390.jpg

PICT0395.jpg

Laatst bewerkt:
Onze fantastische cameraman is er in geslaagd om van de maiden 4 minuten blauwe lucht te filmen.

Van de 2e vlucht is er wel een redelijk filmpje gemaakt denk ik.

Ik heb het resultaat zelf nog niet gezien en ben dus ook benieuwd.

Het toestel was echt knap in de lucht. Mooie vliegstijl (of ligt dat aan de piloot)

Hier zal echt veel plezier mee beleefd worden (zeker na de stress van de eerste vluchten)

Stefan, trillen uw duimen nog altijd? :-)

Koen

Het is toch wel HEEL raar dat 350 gr in een kist van deze grote het verschil maakt tussen perfect vliegen en "bijna niet te vliegen" hoor... als hij echt niet te vliegen was, dan ligt je CG hoogstwaarschijnlijk nu nog niet ideaal voor F3M.

Er was idd 350g vergeten in te plaatsen, maar is na de eerste vlucht besloten om meer lood te plaatsen + zwaardere prop.

Er is uiteindelijk iets meer dan 450 gr bijgekomen na de eerste vlucht. Dat zal zeker wel een verschil maken.

Nu is het nog een beetje zoeken (optimaliseren) van het zwaartepunt. Het is idd best mogelijk dat het nog een beetje meer naar voor moet, maar nu eerst een paar vluchten zo.

Koen

Laatst bewerkt:
Die 450gr extra die jij toegevoegd hebt is dus ideaal :)
Mijn 3w56 weegt immers +/- 400gr meer dan een da50.

Heb jij de aluminium buis gebruikt of vervangen door een koolstofexemplaar? zoja, waar kocht je die?

k'zal binnenkort eens starten om de mijne te monteren.

Back