Lengte rubber

Vanmiddag weer gespeeld met mijn twee rubber kistjes. Bernard heeft voor mij wat rubber geregeld! En dat maakte een wereld van verschil! Nogmaals dank daarvoor!

Bekijk bijlage 597928 Bekijk bijlage 597929 Bekijk bijlage 597930 Bekijk bijlage 597931
Bekijk bijlage 597929
Bekijk bijlage 597930
Bekijk bijlage 597931

Met de Prairie Bird heb ik vanmiddag flink wat goede vluchten gemaakt. Helaas ook een paar keer de muur tegen gekomen maar dat hoort er denk ik bij haha. Vooral nadat het landingsgestel afbrak vloog het model mooi.

Helaas was ik toch niet in de gelegenheid even te komen kijken. Gelukkig kon je uit de voeten met t rubber dat ik je hebt gestuurd.

Mooi ebeelden. Had je het rubber ook gesmeerd? Scheelt ook een heleboel!

Ja het rubber had ik netjes vooraf gesmeerd.
De eerste poging had ik wat weinig power. Daarna een druppeltje smeer op het propasje gedaan en dat maakte een flink verschil!
Na een stuk of 10 vluchten leek het vermogen wel minder te worden en de vluchten korter. Misschien was het rubber toen een beetje aan zijn einde. Smeer je het rubber tussendoor ook nog op een vliegdag?

Mooi!
Ik smeer als ik voel dat het rubber droog lijkt..
Ik smeer met 1:1:1 wonderolie:groene zeep:glycerine.
Buiten (F1B) smeer ik met silicone olie, maar da's troep die overal op komt te zitten en nauwelijks weg te krijgen is.
Zonder voorrekken zijn vaak vlucht 5,6 en zeven de beste.
En afhankelijk van model en zaalhoogte kan het zinnig zijn om volledig op te winden en dan terug te toeren tot de torsie die het model aankan.

Back