leraar-leerling zender

Hallo,

Op onze club wordt er gevlogen met leraar leerling systeem voor nieuwe toekomstige piloten. Hierbij komen bij mij een aantal vragen naar voren, in de hoop dat iemand mij hier antwoord op kan geven.

Mijn zender (futaba T8fg) kan ik daar een zender van een ander merk aan koppelen als leerling zender (bijv graupner of spectrum)?

Ik zelf vlieg Mode 1, kun je op de leerling zender Mode 2 leren vliegen.
Dus leraar zender Mode1 en leerlingzender Mode 2.

In afwachting van jullie reactie,

Harald

Bij futaba als leraar zender kan je daar geen ander merk aan hangen.
Het maakt voor de rest niet uit in welke mode de leerling staat.

Het kan wel, maar dan zou je zelf moeten gaan knutselen met ontvangers die PPM als uitvoersignaal geven. op die manier zou je dan draadloos kunnen koppelen maar het is niet zonder risico. er bestaat namelijk een kans dat je de 8FG dan van binnen frituurd...

Iedere zender kan een eigen indeling van de leraar/leerling stekker hebben.

Je zal dan inderdaad 2 draden door moeten knippem, en hopen dat je het goed aan elkaar knoopt.
Doe je het fout, heb je rook.

Of je laat de leerling gewoon op jouw zenderset vliegen.
Kun je je eigen zenders gebruiken. Is ie afgevlogen, kun je zijn set weer inbouwen

Is altijd wel een irritant stuk van het gesprek met een nieuwe leerling..
Is helemaal trots op zijn mooie nieuwe spullen, alleen kan het niet gekoppeld worden
Dus zal daar iets mee gedaan moeten worden, wat de leerling vaak geld gaat kosten.

Vaak gaan leerlingen er gewoon van uit dat de leraar ergens magisch alles kan koppelen..

Back