leren vliegen met de walkera dragonfly 36

• Topicstarter Topicstarter helipower
  • Startdatum Startdatum
Nou...uuuh....Beetje hoeveren, nose-on, side-in(of by) En ben nu beetje fatoenlijke rondjes aan het vliegen.

Dit is trouwens niet mijn 1e heli. Ik had hiervoor een fp heli (df 04), maar voor dat ik met deze heli egt rondjes kon gaan vliegen, brandde mijn regelaar door en kreeg mijn motortje vol gas :( . En toen was heli kaduuk :(

Ik vind die DF04 dingen erg overrated. Ik heb dr ook al et een en ander mee geprobeerd, maar et ding reageerd op stuur commandos als een natte krant. Lekker scherp tegensturen lukt me voor geen meter. In mijn sim (AFP) merk ik precies etzelfde probleem met die kleine piccolo fun. Een raptor of iets dergenlijks vliegt bij mij overgens als een droom in die sim, dus ik vraag me af hoe zon joekel nou eigenlijk in et echt vliegt.

heej hoe heb jij die afstelling achter op je zender met die kleine knopjes?
ik heb 1 tm 4 links
5 rechts
6+7 links
8 rechts
9+10 links...

hbe jij hetzelfde? want ik hoor veel dat mensen hem zomaar ff makkelijk de lucht in krijgen maar die van mij heeft nog flink wat bijsturing nodig..

hit me back

grtzz david:)

heej Duccan hoe heb jij die afstelling achter op je zender met die kleine knopjes?
ik heb 1 tm 4 links
5 rechts
6+7 links
8 rechts
9+10 links...

hbe jij hetzelfde? want ik hoor veel dat mensen hem zomaar ff makkelijk de lucht in krijgen maar die van mij heeft nog flink wat bijsturing nodig..

hit me back

grtzz david:)

Ik heb geen idee. Ik gebruik de orginele zender niet meer. Ik heb nu een computer zender.

Kijk:
Als je met je rechter stick naar rechts doet dan moet de swash naar rechts hellen.

Dus:
rechter stick rechts ---> swash naar rechts
rechter stick naar voren --> swash naar voren

Linker stick naar rechts ----> Meer bladhoek op staart bladen.
gas omhoog ----> Meer gas + meer posetive pitch

Maaar....als jij zegt dat hij al kan vliegen, dan staan alle dip-switch goed, dusss......ik loopt dit voor niks uit te leggen :roll: Maar het is wel handig om te weten :wink:

Als je veel moet bij sturen heb je ook van die trims....die schuif gevalletjes naast en onder de stick.

Gaat je heli naar links--->trim je naar rechts....enz enz...ga zo maar door........

EDIT: Je hebt wel mode 2 hè?? pitch+heck links en nick en roll rechts...

ik heb ook de originele zender bij mijn df36 en ben al wat aan rondvliegen. mij dipswitches staan goed op deze manier:
alleen 8 on:P
bij mij vliegt hij dan goed, en ik hebook geleerd dat je bij deze fase het best kunt vliegen met flightmode N
laast even 1 gebrobeert en gelijk neergestord door storing, niet dat hij door de modes neerstorte, maar het levert wel meer schade denk ik.

Als je hem op een andere mode zet, dan heb je ook negatieve pitch. Dus niet gebruiken als beginner! Als er wat fout gaat kan je niet snel de motor uitzetten, want dan moet je eerst die switch omschakelen en dan gas stick naar beneden.

Thanxx Duccan

nou dan neem ik maar aan dat het allemaal wel goed zit.

wel wil ik nog even het volgende weten...
links boven op de zender zit een knop en hierop staat gear.
wanneer ik deze omschakel gebeurd er echter niets.

ik was ook wat aan het vliegen en ik draaide die ronde draaiknop wat naar rechts en de heli ging ineens een stuk hoger...
was het maar toeval of zijn die 2 rolknoppen ( ronde ) ook echt daarvoor.

al deze dingen staan namelijk niet vermeld in mijn handleiding:)

hit me back

heej duccan...wat die andere jonge zegt he van dat gedoe met die schuifjes op de achterkant van de zender...moet ik dat dan ook maar doen?

ik heb alles links...behalve 5 en 8. hij zegt dat hij goed kan vligen met alleen 8 on. zal ik dan 5 off doen of boeit dat helemaal nix:)

ik hoor het wel

grtzz David

helirulez, de gear switch is niet aangesloten op de de heli, dus die hoef je niet te gebruiken.

die draaiknoppen moet je zo instellen dat de bladen niet te veel en niet te weinig pitch geven bij full pitch. jij had toen waarschijnlijk teveel pitch gegeven, dan brand de motor door.

en of je 5 nou on/off doet moet je zelf maar kijken, bij mij staat hij op heli, dus off, en hij doet het goed.

oscar.

heey
ik heb net in mijn handleiding gelezen dat switch nummer 5 altijd links moet staan rechts is namelijk voor vliegtuigen. en links voor heli's

gr dennis

ps: met de borsteloze motor van walkera kun je wel meer pitch geven ook wel op de standaard als je er een koellichaampje op klemt.

heej

weet iemand wat nu verstandiger is de heli één meter boven de lucht te laten hangen of 2 meter

gr dennis

bij 2 meter is de heb je meer tijd om te corrigeren, maar is de heli ook windgevoeliger. ook is het misschien iets moeilijker om de heli aan de onderkant te zien en te besturen dan de bovenkant dat je gewend bent.

Het is het verstandigst om te vliegen, daar leer je meer van ;) Bij 2 meter valt hij ook veel harder, beginnen op 1-1,5 meter. Ooghoogte is niet echt intelligent in verband met losrakende delen of crashes richting piloot.

Het meeste kan ik wel missen ;) maar een oog word lastig... En een los blad van een micro doet weinig door je kleren heen (Ervaring ;)) maar op je naakte hoofd geeft het lelijke krassen...

toch zou ik geen sneldraaiende rotorbladen ten hoogte van de ''family juwels'' :wink:
ik heb laats bijna de glaze tafel van me ouders gesloopt met mijn df36 :oops: :o

Back