Lesro Airboat

Tja, ik ben op de elektrotoer gegaan... eigenlijk zou ik best weleens weer een boot willen bouwen met verbrandingsmotor erin! ;)

Ben al voorzichtig aan het kijken naar een benzinemotor, of toch nitro?

Sowieso beperk ik dan wel waar ik kan varen, maar het heeft wel veel meer. Het leeft!

Alleen zie maar eens wat leuks te vinden nog. Weinig meer te krijgen. Zenoah valt voor mij bijvoorbeeld af, evenals het meeste van Ali of BG.

15cc nitro watergekoeld is een zeldzaamheid, laat staan wat ik helemaal fantastisch zou vinden watergekoelde 4-takt van serieuze afmetingen...

Afijn, eerst wat projecten afmaken. Bij modelbouw kan het altijd zo uit de hand lopen met een tevewl aan projecten [emoji14] ;)

vandaag eerste keer gevaren en moet zeggen dat het aardig goed ging.
De roeren reageren wat te snel daar zal ik iets aan gaan doen en dan weer kijken :rolleyes:

Hoe heeft de trim zich bewezen in de praktijk?

Video?

Ben erg benieuwd!
Beetje spelen met de roeruitslagen en je bent er denk ik!

Dit is de reden.
De motor word aan de zijkant tegen de motor steun geschroefd.
De motorsteun is geloof ik 12mm dik, dus zover moet hij uit het midden staan om de kruk-as op de hartlijn van het schip te krijgen.

Hey Tbird2,
Filmpje van eerste testvaart staat erop :yes:

Heel leuk om te zien!
Lijkt wel alsof het model aardig wat power nodig heeft om van zijn plek te komen. Maakt ook serieuze golven!
Maar eenmaal op snelheid dan zit de snelheid er goed in!
Mooi werk!

Unusual,

Dankjewel voor de reactie om hem snel van zijn plek te laten komen lukt wel hoor
Maar na 31 jaar weer voor het eerst te varen was best wennen
Om dan gelijk die pook naar voren te doen is best ff eng :oops:

Filmpje van eerste testvaart staat erop
Ik had hem gister al bekeken, maar nu lijkt hij op "unavailable" te staan.
Gefeliciteerd, goed gelukt!

Ben benieuwd, heb je kunnen trimmen met de gewichten?
Heb je al een "best" cg gevonden?
Als je het juiste cg hebt ben ik benieuwd waar het ligt.

Ben het wel met @Unusual RC eens, het lijkt idd alsof de boot heel diep ligt en moeite heeft om op gang te komen, zou het gewicht kunnen zijn, weet je wat hij nu compleet weegt?
Maar toch, als hij wat snelheid heeft lijkt hij redelijk in plane te komen en vlot te varen.

Ik meen ook op de filmpjes te zien dat hij toch ook wel iets de neiging heeft een pirouette te maken (jij noemt het gevoellig op de roeren).
Bij mij werd dat minder door het cg naar voor te schuiven.

Maar gefeliciteerd met je vorderingen!

Ben het wel met @Unusual RC eens, het lijkt idd alsof de boot heel diep ligt en moeite heeft om op gang te komen, zou het gewicht kunnen zijn, weet je wat hij nu compleet weegt?
Maar toch, als hij wat snelheid heeft lijkt hij redelijk in plane te komen en vlot te varen.

Ik meen ook op de filmpjes te zien dat hij toch ook wel iets de neiging heeft een pirouette te maken (jij noemt het gevoellig op de roeren).

Tbird2

Heb de gewichten niet gebruikt, Met accu en gewichten in de Jacuzzi gehad maar dan staat hij wel erg op zijn neus.
zal nog wel even puzzelen worden wat het juiste is :confused:
Ik zal de gewichten wel nodig zijn als ik de brandstofmotor gemonteerd heb denk ik.
Grt Albert:bye:

Back