Lessen met instructeur, maar zonder student trainer setup

Ik zit er, zoals misschien elders op het fora gelezen, aan te denken om heli te gaan vliegen.

Nu heb ik vandaag contact gehad met een instructeur over lessen met de heli. Hij gaf aan dat er met vliegtuigen nog wel van een trainer en instructeur zender setup gebruik gemaakt wordt, maar voor heli niet meer, dan vlieg je gelijk zelf en geeft de instructeur alleen mondelinge instructies en kan niet snel ingrijpen

Het leren helivliegen zou op die manier versneld worden, gebeurt dit vaker?

Ik heb tot nu toe bijna alleen maar mondeling les gegeven. Het is maar net welke middelen er voor handen zijn om je te leren vliegen. Er valt prima te leren vliegen op deze manier.

heli is toch vlot wat schadegevoeliger als je niet in kunt grijpen.
nu zal de ene instructeur de andere niet zijn.. iedereen zijn eigen voorkeuren etc
Bij ons zal een "echte"beginner iig toch echt aan de kabel beginnen

of jij moet al hebben aangegeven dat je kunt vliegen..
dan willen sommigen de "kabel"stap wel eens overslaan.

ligt ook een beetje aan je heli. kom je met een mini heli aan, is het bijna niet te doen om aan de kabel te vliegen.
maar gemiddeld als je met een cp begint, moet er toch eerst even een kabel tussen..
moet je wel koppelbare zenders hebben..

Nou.... ik heb ook heel veel zo les gegeven.... VROEGER.... met een hoepel of kruis er onder...

Kan prima, hoeft ook niet tot schade te leiden, maar dat het sneller gaat, daar geloof ik geen barst van (beweer ook niet dat het langzamer gaat overigens....).

Het is voor een club héél doenlijk een clubtrainer (evt met buddy-box) te hebben, maar bijna geen enkele club heeft een club-lesheli.

En daarom zal er geen les-set beschikbaar zijn.... Niet omdat het beter is of sneller gaat.

Groet, Bert

Back