Lesu news

Discussie in 'Model truckers' gestart door marcelinets, 24 nov 2020.

  1. marcelinets

    marcelinets Guest

    cabine maten Volvo 197166861_1909378625896902_6810694770250315742_n.jpg 199533197_1909378602563571_2768571629696826997_n.jpg 203614601_1909378709230227_8785762777640155016_n.jpg
     
    Alex Kooijman, bvdh en VOLVO FH 16 750 vinden dit leuk.
  2. marcelinets

    marcelinets Guest

    Volvo cabine is leverbaar bij rcbrmin E.205,- euro. O1CN01qu02Tn1vmydNv2bWF_!!59356216.jpg
     
    VOLVO FH 16 750 en Alex Kooijman vinden dit leuk.
  3. VOLVO FH 16 750

    VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 jan 2008
    Berichten:
    10.893
    Locatie:
    Haren (Ems) Deutschland
    Hallo Marceline,

    Mooie prijs voor deze Volvo FE cabine.

    De Volvo FE cabine is voorlopig uitverkocht bij RCBRMIN, wegens groot succes.
     
  4. marcelinets

    marcelinets Guest

    Dat was te verwachten Pieter dat deze Lesu Volvo zo snel was uitverkocht, op Facebook begin tot eind kunnen volgen van deze Volvo
     
  5. marcelinets

    marcelinets Guest

    Iets nieuws van Lesu, en voor de knutselaars onder ons die het zelf willen maken. 242284479_1978386242329473_1165675841346843334_n.jpg 241817782_1978386472329450_946146921669797430_n.jpg 242199481_1978386318996132_2035222919550784751_n.jpg 241955195_1978386375662793_4436974695097272484_n.jpg 243006343_1978386348996129_3425392372979385165_n.jpg
     
    bvdh vindt dit leuk.
  6. trialrolf

    trialrolf Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    3.378
    Locatie:
    Achterhoek
    Deze ziet er gelikt uit. Op thingiverse staat een printbare versie. Iets minder chique maar werkt we inderdaad.
     
  7. marcelinets

    marcelinets Guest

    Lesu Volvo VM, cabine verkoopt rcbrmin.com ook. 242241967_1981728905328540_5795286872998052337_n.jpg 242322305_1981728971995200_3161258509767311389_n.jpg 242359277_1981729038661860_6541633080398104562_n.jpg 242728827_1981729215328509_6349522937974281525_n.jpg 242848294_1981729105328520_8322854579908007859_n.jpg
     
    Mark300, bvdh en ArjanN vinden dit leuk.
  8. trialrolf

    trialrolf Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    3.378
    Locatie:
    Achterhoek
    Nog nooit hier op de weg gezien of let ik niet op gewoon?
     
  9. Modeltrucker93

    Modeltrucker93

    Lid geworden:
    18 aug 2013
    Berichten:
    659
    Locatie:
    Utrecht
    Meestal als kleine bakwagentjes. Maar zijn idd vrij schaars.
     
  10. Helicor

    Helicor

    Lid geworden:
    28 aug 2009
    Berichten:
    2.648
    Locatie:
    Drenthe
    @trialrolf

    Kende hem ook niet hoor, maar als je op de Volvo site zoekt, vind je dit:

    Applications
    Regional distribution
    Urban operations
    Short and medium-haul
    Construction

    Availability
    Latin America

    Made in Brazil, and offered as both a tractor and a rigid. Customizable with a wide range of different axle combinations, like 4x2 Rigid and Tractor, 6x2, 8x2, 6x4 and 8x4 Rigid. I-shift gearbox and a unique driver environment add to the versatility.

    Gross combination weight

    25–63 tonnes
     
    Laatst bewerkt: 1 okt 2021
    trialrolf vindt dit leuk.
  11. VOLVO FH 16 750

    VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 jan 2008
    Berichten:
    10.893
    Locatie:
    Haren (Ems) Deutschland
    Hallo Rolf,

    Het klopt dat jij deze Volvo VM nog nooit in Nederland op de weg hebt gezien.
    Deze Volvo VM wordt alleen geleverd in de VS en Zuid Amerika en aangrenzende landen.
    De cabine is gelijk aan de FL cabine in Nederland en Europa.
    Zoals de Volvo VNL niet geleverd wordt in Nederland en Europa.
    Deze Volvo VNL torpedo wordt alleen geleverd in de VS en Zuid Amerika en aangrenzende landen.

    Deze Volvo VNL 860 torpedo truck zie je soms wel eens rijden in de EU, die wordt rechtstreeks geïmporteerd vanuit VS.
    Volvo-VNL Truck 860 PK.jpg
    Een dikke Volvo Truck : 860 PK
    (model : 2021-2022)

    In Nederland en Europa worden de volgende types geleverd door Volvo Sweden AB of Volvo Gent België :
    Volvo FH 16
    Volvo FH
    Volvo FE
    Volvo FM
    Volvo FL
     
    trialrolf vindt dit leuk.
  12. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    Beetje off-topic, maar waarin rijden ze in Amerika eigenlijk bijna allemaal met zulke vrachtwagen? (neusvrachtwagen noemden wij ze vroeger )
    Is dat omdat ze daar met zwaardere trailers rijden en meer power nodig hebben of ook om de langere ritten en dus meer ruimte nodig hebben?
    Of is het vooral omdat het van oudsher al zo is?
     
  13. Helicor

    Helicor

    Lid geworden:
    28 aug 2009
    Berichten:
    2.648
    Locatie:
    Drenthe
    Ten eerste: ze rijden daar niet met zwaardere trailers. Het overgrote aantal combinaties noemt iedereen daar een " eighteenwheeler" en dat is het dus precies: een trekker met 3 assen, en een 2 assige trailer er achter.
    In bijna alle staten zijn vergunningen nodig voor meer assen, en een grotere belading.
    Wat wèl scheelt, is dat de lengte limieten heel erg ruim zijn, dus zie je daar wel de hele lange trekkers met een woonkamer achter de cabine. En dus ook de wagens met neus. Die noemen ze daar dan ook de "conventionals" tegenover de "cab-over". En als ze al front steer zijn, dan staat de vooras ook heel erg ver naar voren, strak achter de bumper.
    De naam 'conventional' zegt het eigenlijk helemaal, dat is de standaard uitvoering.
    Sleutelt ook veel makkelijker, en is goedkoper te bouwen.
     
    ruudxd vindt dit leuk.
  14. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    Bedankt voor de info!
    En in Europa rijden we daar niet/minder mee door de lengte limieten en de krappere wegen?
     
  15. Helicor

    Helicor

    Lid geworden:
    28 aug 2009
    Berichten:
    2.648
    Locatie:
    Drenthe
    Primair vanwege de lengte limieten.
     
  16. VOLVO FH 16 750

    VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 jan 2008
    Berichten:
    10.893
    Locatie:
    Haren (Ems) Deutschland
    BESLUIT : 21 FEBRUARI 2019

    Langere truckcabines eerder toegestaan.
    upload_2021-10-2_22-9-54.png


    Langere aerodynamische vrachtautocabines worden al vanaf september 2020 toegestaan. Combinaties met deze cabines mogen 70 tot 90 cm langer zijn dan de huidige afmetingen. Het Europees Parlement en de EU-ministerraad hebben daarover een akkoord bereikt.


    Het toestaan van langere aerodynamische cabines dient twee belangrijke doelen. Ten eerste een betere stroomlijn, met als gevolg minder brandstofverbruik en daarmee een lagere CO2-uitstoot van het wegtransport. En ten tweede een beter zichtveld voor de chauffeur, wat een positief effect heeft op de verkeersveiligheid. De Commissie verwacht hiermee jaarlijks in de Europese Unie 300 tot 500 levens te besparen.

    Verzet tegen termijn

    De mogelijkheid om verlengde cabines toe te staan, maakt onderdeel uit van richtlijn 96/53 inzake de afmetingen en gewichten voor wegvoertuigen. Deze bepaling is bij de laatste wijziging in 2015 hierin opgenomen. Om voertuigfabrikanten de tijd te geven nieuwe cabines te ontwikkelen, is destijds besloten dat deze pas 3 jaar na het bekend worden van de toelatingseisen op de markt mogen komen.

    Zoals het er nu naar uitziet, worden deze voorschriften in november van dit jaar gepubliceerd. Dat zou betekenen dat de nieuwe cabines pas eind 2022 verkocht mogen worden. TLN en een groot aantal andere organisaties hebben zich vanaf het begin tegen deze termijn van 3 jaar verzet. De maatregel zou fabrikanten ontmoedigen om versneld met nieuwe, zuinige en veilige cabines te komen. Het belemmert ook de ontwikkeling van nieuwe technologieën en ontwerpen.

    Mede vanuit het belang van CO2-reductie en de verbetering van de verkeersveiligheid heeft de Commissie besloten in te stemmen met een eerdere startdatum. Er ligt inmiddels een nieuw wijzigingsvoorstel om de ingangstermijn voor nieuwe cabines al vanaf september 2020 toe te staan.

    Meer ruimte en comfort

    De nieuwe voorschriften zullen het aangezicht van vrachtauto’s gaan veranderen. Er zal een verschuiving plaatsvinden van de huidige cabine met een stompe voorkant naar een meer schuine, aerodynamische voorzijde. Naast een beter zichtveld zal deze cabine ook meer ruimte en comfort bieden voor de chauffeur.

    Tevens biedt de nieuwe cabine meer mogelijkheden voor het gebruik van alternatieve aandrijving, waarvoor vaak meer ruimte nodig is. In de nieuwe, nog te publiceren, typegoedkeuringsrichtlijn komen de eisen te staan waaraan de cabines voor toelating moeten voldoen. De extra toegestane lengte hangt van meerdere factoren af, maar zal naar verwachting tussen de 70 en 90 cm bedragen. Deze extra lengte wordt niet bij de totale combinatielengte meegerekend (blijft gelijk), maar mag niet leiden tot meer laadruimte.

    Nieuwe richtlijn voor direct zicht

    De nieuwe voorschriften zijn niet verplichtend, maar fabrikanten zullen om meerdere redenen hier toch mee aan de slag moeten. Enerzijds omdat ze te maken krijgen met strengere CO2-wetgeving en anderzijds omdat er ook plannen zijn voor een nieuwe richtlijn voor direct zicht. Deze verplichte richtlijn gaat strengere eisen voorschrijven voor het directe zichtveld van chauffeurs, dus zonder gebruik van spiegels en camera’s. Via deze weg wil de Commissie de invoering van veiligere en ook zuinigere vrachtauto’s doorvoeren. Over een ingangsdatum van deze richtlijn is nog niets te zeggen.

    Instemmen
    De voorstellen voor de vervroegde ingangsdatum van nieuwe cabines zijn nog niet definitief. De Europese Raad moet er nog mee instemmen. Ook het Europees Parlement moet er nog over stemmen. Dat zal binnenkort gebeuren.

    Door deze nieuwe regeling komt DAF met de nieuwe DAF XG+
    Deze DAF XG+ zou niet toegelaten worden, als deze nieuwe regeling pas in 2022 zou ingaan.


    Door deze nieuwe regeling zo er weer Semi Torpedo trucks op de markt kunnen komen, al lijkt dit niet waarschijnlijk.
    Dit is ook de reden dat we nu zo heel weinig Torpedo trucks zien in NL en Europa.
    Jammer, maar helaas.

    Vroeger, ja vroeger heb ik regelmatig in Volvo Torpedo trucks gereden, met dieplader, ik vond dit prettig rijden en het gaf ook een veilig gevoel dat je niet direct met je benen boven de bumper zit, zoals bij een frontstuur truck wel het geval is.
    Bij een kop-staart botsing is dit niet echt prettig, we weten allemaal wat de gevolgen zijn bij dit soort aanrijdingen.
    Met een torpedo truck heb je minder last met zwaar lichamelijk letsel.
    Dit zal straks ook beter worden met de langere gestroomlijnde frontstuur trucks
     
    Roelof_l en Leon1965 vinden dit leuk.
  17. Mark300

    Mark300

    Lid geworden:
    24 mrt 2011
    Berichten:
    607
    Locatie:
    Nieuw-Beijerland
    In Nederland staat de totale lengte van de combinatie wettelijk beschreven.
    In Amerika word de maximale lengte van de trailer beschreven. Excl trekker dus.
     
    ruudxd vindt dit leuk.
  18. Marceline

    Marceline

    Lid geworden:
    28 okt 2021
    Berichten:
    735
    Locatie:
    Rotterdam
    Ik kwam op facebook dit tegen van Lesu nieuwe kraan met laadbak. 266184654_4684350281613244_6489028120507854842_n.jpg 261330710_4684349744946631_2348752326574496308_n.jpg 266296592_4684349681613304_3175767185169594211_n.jpg 265061605_4684349934946612_6368511294759294080_n.jpg 265445256_4684349231613349_436934961941676323_n.jpg 262163654_4684349581613314_4918458963831031050_n.jpg 267179855_4684349128280026_1117701611167196325_n.jpg 266141520_4684349458279993_4735700101046074561_n.jpg 265648593_4684349341613338_5601218155157487446_n.jpg
     
    bvdh en Alex Kooijman vinden dit leuk.
  19. Marceline

    Marceline

    Lid geworden:
    28 okt 2021
    Berichten:
    735
    Locatie:
    Rotterdam
    Spanbanden van lesu 265207140_4682907491757523_5389896899542821815_n.jpg 262501461_4682907235090882_6515733926932917310_n.jpg
     
  20. trialrolf

    trialrolf Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    3.378
    Locatie:
    Achterhoek
    Zag voor de kraan ook $6000 voorbij komen
     

Deel Deze Pagina