Leuk artikeltje over lijnbesturing op RC-Network

Discussie in 'Lijnbesturing' gestart door GJVO, 26 okt 2019.

  1. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Bruno van Hoek, Stoompomp en HansH vinden dit leuk.
  2. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.743
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Absoluut! :yes:

    We hadden ook zoiets in het Nederlands, maar die site ligt al enige tijd op zijn gat.
    Ik heb DIT gedateerde, maar verder kloppende, verhaal nog wel boven water weten te krijgen.
    De paginaindeling is helemaal verkreukeld, maar klikken op de plaatjes maakt ze nog wel goed zichtbaar.

    Er leven onder de gemiddelde Nederlandse modelvliegers soms hele merkwaardige, op foute aannames berustende 'meningen' over LB die, als deze (zonder weerlegd te worden) in of buiten clubs woren verspreid, de tak van sport niet de erkenning geven die deze verdient.

    Wat dat aangaat zijn de reakties op het Duitse artikel een goed voorbeeld van hoe het wel in elkaar steekt. :thumbsup:
     
  3. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Nou, mijn idee is een tijd geweest dat er niet meer met lijnbesturing gevlogen werd omdat RC betaalbaarder en normaler werd.
    Ik ben toen ik jong was met lijnbesturing begonnen omdat RC niet te betalen was.
    Zodra het goedkoper werd (door de Robbe Compact) heb ik lijnbesturing aan de kant gegooid en eigenlijk nooit meer gezien tot ik bij jullie in Almere kwam.

    Ik denk dat het wat meer aandacht verdiend, waarom zie je nooit lijnbesturing op vliegshows?
    Het is een leuke manier om met modelvliegen kennis te maken, je hebt amper electronica dus kan er ook weinig stuk.
    Ik zag in dat stukje op het duitse forum ook schaalmodellen, echt nooit geweten dat dat ook bestond.

    En wat betreft de duitse reacties, modelbouw is daar wat normaler en wordt van vader op zoon overgedragen.
    Hier is de vader te druk met werken en zet zoonlief achter de Xbox, dan heb je er geen last van.
    Op vliegshows en wedstrijden in Duitsland zit vaak het hele gezin, niet alleen die malle vader die met vliegtuigjes speelt.

    GJ
     

Deel Deze Pagina