Leuk filmpje voor de slepers onder ons

• Topicstarter Topicstarter ruud48
  • Startdatum Startdatum
ach ik ga het gewoon eens proberen. even de stekkertjes veranderen van de roer servo's, en we zien wel waar het schip strandt.

xxman zei:
en we zien wel waar het schip strandt.
Dat lijkt me nou net NIET de bedoeling :wink:

Ik heb vroeger ook eens ge-expirimenteerd met een schottel onder een duwboot. Dat werkte toen maar heel matig omdat
1) het tandwiel van de overbrenging naar de schroef slipte
en 2) de vorm van de duwboot was nogal onefficient.

Het resultaat was dat ik nauwlijks vooruit kwam.
Ik heb de schottel unit nog ergens liggen.
Deze draad nodigt toch uit weer eens te gaan expirimenteren!

Wim

of je maakt het digitaal soort van... je zet in je model een elektronica iets van alles regelt.. stick 1 naar voren, boot gaat vooruit.. naar rechts de boot gaat overdwars naar rechts.. etc etc.. oftewel alle 3 de schroeven worden bijelkaar aangesloten. Als jij linksbovendoet.. etc..

met de andere stick regel je het gas, of kun je de achterste los manouvreren.. dus als gewone roer functie..

hallo

shottles koppelen via en mixertje is ook best leuk
ik heb de karl vroeger zo gevaren
gas links op de stick
linker shottle ook op die stick op de andere stick de rechter shottle
en die twee kanalen gekopeld met een v mix
knopje aan dan vaar je gewoon op 1 stick en op de andere je gashendel
stuur je nu bij met je tweede stick dan werkt dat gewoon zoals zou moeten en kun je die shottle gewoon sturen

sportieve groeten raf

Heren,
Wat een discussies,

Een Rotortug is "gewoon" een schottelsleper met drie van die dingen eronder, wel een hele mooie in dit geval, wil ooit wel eens zo'n machtig schip bouwen, wie o wie heeft er tekeningen ????

Heren,

Het bleef me toch maar bezig houden deze mooie sleper, en maar eens een stukje meegevaren, ging overigens redelijk makkelijk..

Hoe kunnen ze nu aan boord deze drie schottels bedienen:

- één hendel voor alledrie tegelijk,
- eén hendel voor de twee voorin samen en een tweede hendel voor de
achterste,
- of alledrie apart op een hendel.

Hoe zit nu een zo'n hendel eruit, rond klein stuurtje ( lijkt wel wat op een fluitketel ) plat ca 30 cm doorsnede en daar midden een gashendel voo de bijbehorende motor(en).

Tom Boere

Back