leuke auto voor mijn broertje?

• Topicstarter Topicstarter savage x rules
  • Startdatum Startdatum
S

savage x rules

Guest
heey

ik ben op zoek naar een leuke elektro of benzine wagentje voor mijn broertje.
hij word dt jaar in Juni 9 jaar.

wat is nou een leuk wagentje voor hem?

hij moet niet te laag bij de grond liggen, omdat we ook ofroad gaan.
maar hij moet ook niet te hoogstaan.
een goede weg ligging ( hij is nog beginner )
de auto moet wel tegen een stootje kunnen.
een GOED merk waar ook veel onderdelen voor zijn, het liefst ook bling bling en stevige onderdelen.

moet in veel (web)winkels verkrijgbaar.

voor ongeveer €150 of minder.

gr Raymond

Dat zijn een hoop eisen voor 150 euro ;)

Maar wil je een chassis voor 150 euro (of minder) of wil je een volledig rijdende auto voor 150 euro (zender, ontvanger, accu, lader, motor snelheidsregelaar, servo en chassis).

Ik zou sowieso voor electro gaan, brandstof is veel te ingewikkeld voor je broertje denk ik, aangezien je dit de hele tijd moet afstellen en er relatief veel onderhoud aan is.

Maar om antwoord te geven op je vraag:
Voor 150 euro een rtr model met de eisen die je stelt: naar mijn mening niet mogelijk.

Voor 150 euro een leuk chassis: bijvoorbeeld een tamiya df-03, is leuk wagentje, met relatief leuke wegligging, vrij stevig, van goed merk (tamiya), onderdelen zijn goed verkrijgbaar en bling bling kan hij zelf maken als hij de kap spuit ;).

Wat mij echter een geschiktere combinatie lijkt voor jou broertje is de hpi firestorm e10, kost wel 210 euro, maar deze is helemaal kant en klaar en erg stevig en heeft een hoog fun gehalte om mee te rijden (ik heb hem zelf). Ook is deze klaar voor een brushless setje als hij dat wil.

Als ik jou was zou ik een op Marktplaats kijken.
Veel rtr, goede merken voor lage prijzen, en het is niet altijd troep!

Succes met zoeken.

Al nagedacht over een Slash? Dan zit je wel over de 200 maar dan heb je wel alles en hij gaat "nooit" stuk.

welja,wou ik ook net zeggen.
Mijn neefje van 10 jaar is er gek van,en echt bijna niet stuk te krijgen!
plankgas tegen een muurtje rijden is totaal geen probleem met een slash.
Ik heb zelf een FG MT en de slash,en de slash is gewoon 10000 keer beter als veel duurdere MT.
even een filmpje om aan te tonen hoe sterk ie is,filmpje is eigen prductie:
tTBrJUbK1ko[/media] - traxxas slash rolling!!!
hier op het forum heeft pip nog een slash te koop voor 150 euro ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zou zo-wie-zo geen brandstof doen voor een kind van 9. Er komt te veel bij kijken waar ze simpelweg het geduld nog niet voor hebben. Elektro is accu er in en gaan met die banaan. Dat spreekt een kind van 9 veel meer aan. Zoek ook een auto met felle kleuren en blitze patronen en striping. Dit vind een kind van 9 veel belangrijker dan een supervering, goede wegligging, hoge snelheden of een topmerk. Voor een kind van 9 is het eerste belangrijke dat het er goed uitziet.

(kuch, voor "kinderen" van 18 die net hun rijbewijs en eerste auto hebben meestal ook, autowaarde: 1500 euro, accessoires waarde 3000 euro terwijl je voor 4500 euro een betere auto kan kopen)(hoest, ik ben al "oud" voor de jeugd dus neem de genoemde prijzen niet te precies, het gaat om het idee erachter)

Gevoon zo`n Tamiya grasshopper nemen, met een beetje begeleiding kun je lang plezier hebben van die wagen,. Ik heb er ook een en het heeft al aardig wat doorstaan.

Ik zou zo-wie-zo geen brandstof doen voor een kind van 9. Er komt te veel bij kijken waar ze simpelweg het geduld nog niet voor hebben. Elektro is accu er in en gaan met die banaan. Dat spreekt een kind van 9 veel meer aan. Zoek ook een auto met felle kleuren en blitze patronen en striping. Dit vind een kind van 9 veel belangrijker dan een supervering, goede wegligging, hoge snelheden of een topmerk. Voor een kind van 9 is het eerste belangrijke dat het er goed uitziet.

(kuch, voor "kinderen" van 18 die net hun rijbewijs en eerste auto hebben meestal ook, autowaarde: 1500 euro, accessoires waarde 3000 euro terwijl je voor 4500 euro een betere auto kan kopen)(hoest, ik ben al "oud" voor de jeugd dus neem de genoemde prijzen niet te precies, het gaat om het idee erachter)

:-D:-D ja de geluidsinstallatie is duurder dan dat verrotte golfje met die scheve stoel, waardoor je naar rechts hangt. Daarom krijg je er waarschijnlijk ook een petje bij, want het zonnedak lekt :-D:-D

heey

ik ben op zoek naar een leuke elektro of benzine wagentje voor mijn broertje.
hij word dt jaar in Juni 9 jaar.

wat is nou een leuk wagentje voor hem?

hij moet niet te laag bij de grond liggen, omdat we ook ofroad gaan.
maar hij moet ook niet te hoogstaan.
een goede weg ligging ( hij is nog beginner )
de auto moet wel tegen een stootje kunnen.
een GOED merk waar ook veel onderdelen voor zijn, het liefst ook bling bling en stevige onderdelen.

****moet in veel (web)winkels verkrijgbaar. ****

voor ongeveer €150 of minder.

gr Raymond
voor 150 euro, , kan je op ebay zoeken & bieden tot 200 Dollar ;-)
2 E-SAVAGE TRUCKS WITH EXTRAS 6 BATTERYS 2 CHARGERS - eBay (item 250398378334 end time Apr-05-09 14:48:12 PDT)

proberen kan altijd, dit is maar een voorbeeld, er staan er meer ;-)

Een Losi Mini-T of Losi mini desert truck misschien?
Ligt ogv rond die prijs. Als je meer info wil stuur je maar een bm of mailtje :)

hoi

bedankt voor de reacties.

ik vind die traxxas slash wel wat voor hem, maar hij is niet echt goedkoop.
waar kan ik hem het goedkoopst krijgen?
zou ik er mischien ook 4wd van kunnen maken?
lijkt me ook wel stoer.

maar zijn der wel een beetje alu en andere onderdelen voor te krijgen?

alu onderdelen in overvloed voor de slash :mrgreen::
www.liquidrc.com
www.amainhobbies.com
www.towerhobbies.com
www.shop.dirtyrc.co.uk
Binnen europa is de goedkoopste volgens mij:
JE Spares Traxxas Slash 1/10 Pro 2WD Short-Course Race Truck(5805)*-*JE Spares
4wd zul je er totaal niet van kunnenmaken,als je de aandrijving bekijkt is dit haast onmogelijk.
Maar dat is volgens mij net het leuke aan de wagen,hem onder controle houden op topspeed met achterwielaandrijving.
Alles wat ik je kan zeggen is dat je broertje er vast enorm veel plezier aan zal hebben.

Met een auto als de Slash leert broerlief in ieder geval wel rijden.
Ook handig: de 50% training modus.

Back