leuke klasse E2K

dxf file wasp

Beste mede bouwers,

Ik ben op zoek naar een dxf file van de wasp kan iemand mij daaraan helpen ?

Gert-Jan
 
er zijn wel PDF to DXF tools te vinden... alleen jammer dat die tekening op A4 staat. Je bent langer bezig om dat om te vormen naar een grote PDF dan het converteren zelf.
 
er zijn wel PDF to DXF tools te vinden... alleen jammer dat die tekening op A4 staat. Je bent langer bezig om dat om te vormen naar een grote PDF dan het converteren zelf.

Dank je, ik heb net het tekeningen pakket uitegdraaid even in elkaar zetten dan zie ik wel wat ik ga doen om het freesbaar te maken. Het is een leuke kist om zoals mij goedkoop te beginnen met pilon racen.


Gert-Jan
 
Ik zou Willy Swart even een pbtje of e-mail oid sturen. Het is zo maar mogelijk dat hij er al mee bezig is geweest, en dfx of zelfs freesbestanden al heeft.
 
Ik heb de pdf gedownload. Gesaved als jpg en dat in AutoCAD als achtergrond gebruikt en een paar contouren overgenomen. Dat geïmporteerd in Solidworks en ben daar verder gaan uitwerken.

En aan het veranderen geslagen. Met de bedoeling om t.z.t. iets te frezen dat er anders uitziet en vliegt dan de Wasp. Maar de bouw van de freestafel is vertraagd. Dus het tekenproject hangt momenteel ook.

Dus nog geen tekening gemaakt om van te bouwen / frezen. En of die er komt? Eerst maar eens een Wasp besteld. Of liever gezegd een gezamelijke inkoop voor 4 Waspen geregeld. Zullen in de loop van de dag wel afgeleverd worden.

En daarna eens kijken of het wat voor mij / ons is.
 
De E2k Wazzzzp van Joriszzzz!

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dank je Martijn!
Als het weer een beetje meezit wellicht zondag uitproberen.
Misschien kan de Strega dan ook! (als ik de accu's eindelijk heb)
Voorlopig is het hier weer stevig aan het sneeuwen...
 
Ziet er goed uit, de mijne wacht ook op zijn maiden.
In vlakke vlucht gaan ze 134 mph (ong 200 km/h)!
Heb je er nog lood in moeten doen?
 
Zonder lood ging het precies. De accu ligt bijna helemaal voorin.
Het vermogen is best indrukwekkend!
Toch heb ik niet zo'n hoge pet op van die spullen uit het Verre Oosten.
Toen ik het motortje uit de verpakking haalde liep hij een beetje aan. Nadat ik hem open had geschroefd bleek er wat ijzervijzel op en rond de magneten te zitten. Het meeste heb ik kunnen verwijderen, maar nog steeds hoor ik hem een heel klein beetje aanlopen. Maar goed wat kun je verwachten voor die paar stuivers...
Hopelijk volgend weekend een verslagje van de maiden!

Gr. Joris
 
ik had ook gemerkt dat de accu helemaal voorin moet, inderdaad het vermogen is vrij heftig, met de standaard prop 8*6 13000 toeren.
Ik ga mijn motor ook eens checken op ijzervijlsel.
Wat weegt hij? De mijne precies 1000 gr vliegklaar.
 
GELUKKIG?????

@JORIS,
Ik kreeg een goede tip, ik geloof van jou vader, je kunt het ijzervijlsel verwijderen door hete lijm uit zoon lijm pistool erop te doen en dat er dan weer af te halen.

Het parcour verbouwen tijdens een wedstrijd;) Ik heb zelf ook een f5D kist haha
 
Back
Top