leuke zweef/vakantie plekken in europa

gezien de naderende vakantie een vraagje. :roll: :roll: ik ben op zoek naar een leuk hotel of pension welke intresant is voor de zweefende modelbouwer.
het is de bedoeling dat moeder de vrouw ook ergens naar toe kan natuurlijk. :)
Ik denk dat dit wel wat is voor menig vliegend modelbouwerdie nog een weekje weg wil :wink:

met vriendelijke groet Wimpie :P

Ik ben deze op het forum al eens tegengekomen. Pension in Oostenrijk op een helling met de achtertuin ingericht als zweefvlieg(helling)veld. Leek me erg leuk. Genoeg te doen en te zien in de Alpen lijkt me. Alleen wel een stukkie rijden.

Ik kan niet laten je te attenderen op DIT draadje.. Als moeder de vrouw van wandelen houd dan zit je hier perfect!

Dit is iets van de omgeving.

Dit ook.

Op zo'n 5-600kmn van de nederlansche grens bevindt zich:

Die Rhön liegt im Dreiländereck von Thüringen, Hessen und Franken. Das waldreiche Mittelgebirge mit seinen Hochmooren, einsamen Hochflächen und schroffen Basaltklippen ist vulkanischen Ursprungs. Hier lassen sich auf mehr als 6.000 km markierten Wegen ausgedehnte Wanderungen unternehmen. Der höchste Berg der Rhön, die Wasserkuppe ist ein bekanntes Ausflugsziel und ein beliebter Startplatz für die Segel und Modellflieger. Aber auch sonst bietet die Region zahlreiche Möglichkeiten sich sportlich zu betätigen, so können Sie dort Klettern, Golfen, Radwandern, Reiten, Kanufahrten oder Gleitschirmfliegen. In den Heilbädern der Region, z.B. Bad Kissingen oder Bad Brückenau können Sie sich verwöhnen lassen. Für Liebhaber von Kunst und Kultur, lohnt ein Besuch der Barockstadt Fulda und der Theaterstadt Meiningen. Auch kulinarisch hat sie auch einiges zu bieten, in gemütlichen Gasthöfen werden Ihnen Speisen von delikat bis deftig zubereitet und dazu gibt es Bier oder Wein aus der Region.

Ik zal maar niet verhalen over hoe zo'n lokaal biertje smaakt na een dagje op de helling....

hellingzweven in zwitserland,..

Kan je van harte aanbevelen de Hahnemoos pas in Adelboden/Lenk.

P.S.
Ook namens de vrouw

:lol: Ik dank jullie nu al voor de leuke bestemmingen. wij hebben al een paar uur lol gehad met zoeken en dagdromen. :lol:

Nogmaals hartelijk dank voor de links e.d. ik hoop dat het ook wat voor anderen is.(ik weet het zeker)

hoeveel zuidelijk ?

ik ben al een aantal keer in Annecy geweest, vlak daarnaast ligt de berg Semnoz waarop er zaaalig gevlogen wordt op een hoogte van 2000 meter. Er zit ook een plaatselijke club daar.

voor de vrouw is er het heerlijke water van het gigantisch groot meer van Annecy met overal rond het meer leuke campings. De top van de Semnoz was een 40 minuten rijden van onze camping aan de zuidkant van het meer, de Semnoz ten westen ervan.

Is de Auvergne zuidelijk genoeg?

'La Banne d'Ordanche' is daar een befaamde plek. Het ligt bij Murat-le-Quaire bij La Bourboule.
Hier dus.

Prachtige omgeving trouwens:
4476.jpg

Iets minder zuidelijk: Vorig jaar heb ik gevlogen op de petit-ballon in de vogezen (net te zuiden van munster). Dat is ook een prachtige plek om te vliegen.
' iets' westelijker: in Bretagne is ook een geweldige vliegplek: de Menez Hom, ligt iets ten zuiden van Brest.

Allemaal prachtig om tijdens de terug of heenreis een
aantal dagen te verpozen. Ga alles een zeker goed bekijken.

Maar laat ons zeggen boven de Lyon ...Daar ben je redelijk zeker van 7/7 stralend weer. (Tips in de buurt van Nimes/ Avingnon / ... worden met dank aanvaard.

In Macon wordt er ook veel op de helling gevlogen, jaarlijks een grote meeting. Weet niet waar het juist ligt, wij komen er steeds in de late namiddag voorbij wanneer we naar het zuiden rijden :D

heeey,

wij gaan elk jaar met de hele club naar kassel(duitsland) naast het plaatsje zierenberg liggen twee hele mooie bergen om te helling zweven is super lache daa:P

Back