Leverancier revisie zuiger sets, voor modelmotoren?

• Topicstarter Topicstarter Andy001
  • Startdatum Startdatum
A

Andy001

Guest
Kan mij hier iemand aan een leverancier helpen wat zuiger sets voor revisie verkopen?
Merk motor Picco EVO3 2,1cc.
Heb enkel de zuiger en zuigerbus nodig.

Alvast bedankt.

Kan mij hier iemand aan een leverancier helpen wat zuiger sets voor revisie verkopen?
Merk motor Picco EVO3 2,1cc.
Heb enkel de zuiger en zuigerbus nodig.

Alvast bedankt.

Leg eens uit voor ons, revisie zuiger sets? In het algemeen wanneer een zuiger / cilinderset versleten ik kan je maar één ding doen, een nieuwe kopen.
Er zijn wel gereedschappen om de cilinder te pinchen, mja blijft uitstel van executie. (moet de cilinder wel goed zijn)

Zoek gewoon een piston/sleeve set, maar kan misschien beter gewoon een nieuwe motor kopen.
Dit komt al bij al niet veel duurder uit.

Je kunt ook een Serpent Mega DS3 set kopen, past ook. Serpent is breed vertegenwoodigd in Nederland en België

EVO2 past in EVO3?

Zou zomaar kunnen... zat alleen een verschil in het punt waar de zuiger klemt in de cilinderbus, en dat is met de laatste motoren niet helemaal bovenin de zuiger.
Als je op abc shop zijn site gaat, heb je aan de rechterkant meteen heel handig "exploded views" ze zijn al wat ouder, maar daar staat de picco evo3 tussen, krijg je meteen het bestelnummer.
Beste is natuurlijk dat Andy001 eventjes in het bijgeleverde boekje kijkt, voor de zekerheid.

Zou zomaar kunnen... zat alleen een verschil in het punt waar de zuiger klemt in de cilinderbus, en dat is met de laatste motoren niet helemaal bovenin de zuiger.
Als je op abc shop zijn site gaat, heb je aan de rechterkant meteen heel handig "exploded views" ze zijn al wat ouder, maar daar staat de picco evo3 tussen, krijg je meteen het bestelnummer.
Beste is natuurlijk dat Andy001 eventjes in het bijgeleverde boekje kijkt, voor de zekerheid.

NOPE! Dit gaat niet werken (spreek uit ervaring)! De poort-timing van een DS2 bus is compleet anders, ook de diepte van de verbrandingskamer en de hoogte van de zuiger is anders.

Laatst bewerkt:
NOPE! Dit gaat niet werken (spreek uit ervaring)! De poort-timing van een DS2 bus is compleet anders, ook de diepte van de verbrandingskamer en de hoogte van de zuiger is anders.

we hebben het over .12 motoren.... ;)

Timingen maak ik mij geen zorgen om, maar ik geloof ook dat er andere maatgevingen drastisch veranderd waren tussen de 2 en de 3.

Hmm, is waar ja, maar toch kom je via de exploded views op Marc zijn site op hetzelfde bestelnummer uit, en die info op zijn site is accuraat...
Dan, zoals ik eerder al zei beter eventjes het bijgeleverde boekje raadplegen.

Martin zou Martin niet zijn als hij toch ff verder is gaan zoeken. ;)

JL RACING zei:
The EVO 2 case and the EVO 3 case are exactly the same, there is no difference at all, it is just that he doesn't have a clue on what he is talking about, the big difference on the external feature of the JL 1st version and the JL3 EVO 3 is the cooling head, now on the internal is the modified crank and the modified backplate which is a very effective way to make the engine way more powerfull.

Dus, Andy001, als je het nog steeds wilt weten, controleer het boekje zou ik zo zeggen... :p

Back