levering traxxas onderdelen

Bestel alleen artikelen die op voorraad zijn (NL en buitenland). Voor niet op voorraad artikelen verder zoeken of bellen.
Meeste NL shops leveren binnen 2 werkdagen.

Afgelopen weekend een wiel/bandenset en tandwielen besteld bij racingtwente, afgelopen dinsdag nog een bestelling geplaatst voor een aandrijfas-set. Vond het vreemd dat ik di nog geen GLS briefje had, wo nog niets..

FF op de site gekeken en jawel op vakantie..
Was netter geweest als dit ook tijdens het besteltraject was gemeld.

Vandaag dus even rondgebeld met shops in de buurt, telefoon niet opgenomen of de aandrijfas niet op voorraad.

Aandrijfas dus ook besteld bij traxxasshop.nl, status is verzonden en verwacht de bubbel-envelope morgen in de brievenbus.

Auto staat al 2 dagen op de brug met een gebroken aandrijfas, veel langer ga ik mentaal niet trekken :cool:

Mijn ervaring met NL webshops is goed, levering binnen 2 werkdagen.
Wel naatje dat die pakketbezorgers altijd overdag komen en de meeste van mijn buren ook werk hebben..

Krijg tegenwoordig zelfs koffie op het TNT afhaalpunt en GLS depot in de westhavens :D

meestal zijn de verzendkosten redelijk hoog in het buitenland, dus je zou dan meteen voor minimaal 50-60 euro moeten bestellen wil je je geld eruit halen ;).

meestal zijn de verzendkosten redelijk hoog in het buitenland, dus je zou dan meteen voor minimaal 50-60 euro moeten bestellen wil je je geld eruit halen ;).

Ligt aan het gewicht en welk buitenland.
Bubbel-envelope zending uit China kost meestal $2,99, uiteraard wel 2 weken onderweg. Zwaardere paketten uit DL (< 10KG) heb je voor 10 euro verzendkosten binnen 3 werkdagen met DHL/TNT in huis.

Gadget artikelen worden vaak gratis verstuurd door de HongKong Harrie's :D

Wel even opletten met bestellen bij http://www.throttlestore.com
Gevestigd in Noorwegen (geen EU land) en vermeld het juiste bedrag op het pakket, 100% kans op invoerrechten en belasting betalen.

Laatst bewerkt:
Net nog een setje banden besteld inclusief verzenden 37 euro. In Nederland kost ditzelfde setje inclusief verzenden 55 euro. Scheelt nogal toch? Ook alle plastic delen haal ik uit het buitenland. Meestal bestel ik voor rond de 50 dollar en daar komt zo rond de 15 dollar verzenden bij. Dat is om en nabij de 10 euro. Zoveel scheelt dat ook niet met 6,95 verzenden bij de NL webshops. De kosten van de materialen zelf ligt dan op 40-60% van de prijs hier in NL. Sorry, maar ik ben geen dief van mijn eigen portemonnee.

Dat is inderdaad het hele probleem, ik heb ook véél liever RC shops in Nederland.
Maar als ik bijvoorbeeld voor 56 euro drie 5000mAh 2s hardcase lipos kan kopen in het buitenland van goede kwaliteit dan koop ik geen lipo's (soms zelfs 2e rangs of B keus) in Nederland voor het dubbele :hammer:

De markt brengt zichzelf om met zulk soort grappen....
Of is het zelfstandig ondernemensschap in Nederland gewoon moeilijk en duur en dat dat de prijzen zo opdrijft? Shoot me, ik weet het niet.

De Nederlandse modelbouwhandelaren moeten schakelen en zich aanpassen, maar doen dat niet of te weinig.

Het pijnpunt ligt bij de tussenhandel. Die is in Nederland anno 2011 volstrekt overbodig geworden in de modelbouwerij. Drijft de prijzen nodeloos omhoog en de toegevoegde service die ze bieden voor handelaren en eindgebruikers is minimaal. Beter een handjevol van die toko's op de fles dan tientallen modelbouwinkels door het hele land die het al jaren moeilijk hebben.

En in het sprookje dat Europees spul degelijker is en (veel) duurder mag zijn gelooft niemand meer. Door de opkomst van merken als Turnigy wordt het steeds meer een wegwerp cultuur. De electronica wordt zo goedkoop dat direct omruilen veel aantrekkelijker en sneller is dan een geldverslindend traag service traject via de importeur. Nederlandse modelbouwhandelaren willen dit gewoon niet zien.
En dat de Chinezen alleen maar rotzooi maken is ook gewoon niet waar. Die kennen de kracht van mega fora a la RC groups inmiddels wel .Als je rotzooi maakt weet de hele community dat in een dag en bestelt niemand je zooi meer en omgekeert natuurlijk! De Turnigy Marine 180A boot regelaar is hier een goed voorbeeld van. Gewoon een super degelijk ding voor een fractie van de prijs van de "bekende" merken. Of je nou op een Amerikaans, Duits of Frans botenforum kijkt, iedereen zweert bij dat regelaartje, niet stuk te krijgen,maar geen een Nederlandse winkel die dat ding op de plank legt !

En stiekem meeliften met de spullen van de Chinezen trapt ook niemand meer in. Voorbeeld daarvan is de Graupner infrarood thermometer. Kost bij een NL modelbouwzaak tussen de 20 en 30 euro. Het is exact dezelfde als de Turnigy uitvoering die je voor eem paar dollar koopt.

Nine eagles spul is ook een prachtig voorbeeld. Voor de prijs van 1 heli in een Nl winkel koop je bijna drie complete heli's in China, incl verzending en meestal douane! Prijzen van onderdelen is nog veel erger, tussen de 3 en 4 keer zo hoog als zelf bestellen in China. Oorzaak grootendeels is de tussenhandel in ons piepkleine modelbouwlandje.

Persoonlijk wil ik graag (beetje) meer betalen bij een NL zaak voor dergeljk spul in ruil voor het feit dat ik het meteen in huis heb. Als de Nederlandse modelbouwwinkels groot en voordelig importeren kunnen zij er dan ook nog een goede boterham aan overhouden.
Sorry Aerotoys......

De boys van RC Addict lijken hierop leuk in te springen met het verkopen van Hobbyking materiaal uit voorraad in Nederland. Niet slim echter is dat de prijzen ten opzichte van HK wel erg veel hoger zijn.

Wat betreft topicstarter, Traxxas spul kan ook zowel de handel als eindgebruiker in NL op talloze wijzen vanuit de USA importeren tegen zeer lage prijzen. Dat trage en dure apparaat genaamd RC Connect is echt niet meer nodig.
Weten we het nog? Toen twee jaar terug de 1/16 Traxxas mini Revo hot werd in Nederland was er in geen enkele Nederlandse modelbouwzaak een onderdeel voor te krijgen omdat het Calimero Nederland importeurtje "overhoop lag" met Traxxas, hou toch alsjeblieft op zeg.....

Sorry RC Connect....

Laatst bewerkt:
De prijzen van Traxxas "zakjes" zijn ook in Nederland acceptabel, gisteren een set aandrijfassen besteld voor 9 euro incl. verzending en vandaag in huis. Grote klasse traxxasshop.nl :worship:
Kan weer rijden / stukmaken :cool:

Laatst bewerkt:
Bij het bestellen in buitenland heb je dan ook naast verzendkosten te maken met inklaringskosten?

Officieel wel voor pakketjes van buiten de EU.
Kosten worden berekend over waarde + verzendkosten

Tot €25 geen kosten
€25 - €150 inklaringskosten (€10) + btw
> 150 inklaringskosten + btw + invoer/douane kosten (4%)

Mocht de douane vinden dat je pakketje meer waarde veretegenwoordigt dan €25 krijg je een brief van de expediteur waarop je aan moet geven wat er in zit en wat de waarde is. Deze tesamen met een kopie van de originele factuur terugsturen.

Heb een keer moeten bijbetalen voor een bestelling uit Noorwegen (Throttlestore.com). Waarde was €179,- en moest iets meer dan €40 aan extra kosten aftikken bij de TNT bezorger.

Back