Lexaan kap goud spuiten

Hi,

Ik bouw samen met mijn zoon van bijna 6 zijn eerste echte RC model. Wij bouwen een Tamiya Plasma Edge 4WD. We hebben deze week elke avond een uurtje gebouwd. Ik laat hem eigenlijk alles doen en help alleen daar waar nodig. Dat gaat natuurlijk niet snel maar daar gaat het ook niet om. Het is fantastisch om zoiets samen te doen en hij en ik hebben er erg veel plezier aan.:D

De eigenlijke vraag: Hij wil graag dat de kleur van de auto goud wordt. Ik heb hiervoor bij de lokale modelbouwzaak een busje Tamiya PS13 gekocht. Nu twijfel ik of het zinvol en noodzakelijk is om na het aanbrengen van twee tot drie lagen goud, ook nog een laag zwart nodig is. Heeft iemand een tip/advies?

Groeten,
TT

Je moet de body goed tegen het licht houden (buiten) om te zien of alles goed dekt en of je er door kunt kijken. Ik spuit achter velle kleuren zoals rood, geel, fluor e.d. wit achter zodat ook de kleur mooier wordt, met donker kleuren spuit ik er altijd grijs achter. Je hebt vast wel een klein stukje lexaan over om dit te proberen.
Veel sux6.

Als je er zwart achter zet zal het wat donkerder worden,met wit wat lichter.
Niet de dik in een keer opzetten,eerste laag alleen even nevelen voor de hechting.
Tussen door de lagen goed laten drogen.

Mvg,Karel.

Beste Karel en Ghossie,

Bedankt voor de tips! Vanmiddag heb ik de body gespoten. Ik heb 4 lagen uit de spuitbus kunnen halen en het effect is zeer tevredenstellend.

full

Proefritje gemaakt, zoon blij, papa blij en morgen gaan we racen!

Mvg, TT

Laatst bewerkt door een moderator:
Super resultaat,veel plezier met het racen met je zoon.
Is toch niets mooier dan vader en zoon aan het rc virus.

Mvg,Karel.

Back